Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - crossmsotor 2 of 4 tact

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52063 - crossmsotor 2 of 4 tact
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5284 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Intenso 15-9-2008 17:23 Print topicpost

Posts: 2922
hallo,

ik ben van plan om een crossmotor te gaan halen binnenkort en mee te gaan rijden in de grasbaanrace.

nu ben ik even bij de dealer geweest en heb wat rondgezocht op internet maar nu sta ik voor een lastige keus.

ik heb een hartstikke mooie ktm sx250F van 2006 gezien maar dit is dus 4 tact en ik heb ook een mooie suzuki rm125cc van 2005 gezien die 2 tact is.
en ik las ergens dat dit ongeveer even snel gaat nu is mijn vraag is dit waar?

en wat is een betere keus? en dan praat ik over grasbaanrace en geen cross met heuvels enzo. 2 of 4 tact.
en wat zijn de voor en nadelen.
en hoe zit het met het verder opvoeren ik weet dat ik bij een 2 takt een hgs uitlaat en vhm kopje en v-force membraan kan kopen enzo maar wat kan je bij 4 tact doen?

bedankt alvast voor de reactie's


 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---

-simon- 15-9-2008 17:29 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
hallo,

ik ben van plan om een crossmotor te gaan halen binnenkort en mee te gaan rijden in de grasbaanrace.

nu ben ik even bij de dealer geweest en heb wat rondgezocht op internet maar nu sta ik voor een lastige keus.

ik heb een hartstikke mooie ktm sx250F van 2006 gezien maar dit is dus 4 tact en ik heb ook een mooie suzuki rm125cc van 2005 gezien die 2 tact is.
en ik las ergens dat dit ongeveer even snel gaat nu is mijn vraag is dit waar?

en wat is een betere keus? en dan praat ik over grasbaanrace en geen cross met heuvels enzo. 2 of 4 tact.
en wat zijn de voor en nadelen.
en hoe zit het met het verder opvoeren ik weet dat ik bij een 2 takt een hgs uitlaat en vhm kopje en v-force membraan kan kopen enzo maar wat kan je bij 4 tact doen?

bedankt alvast voor de reactie's




250 4t is sneller als 125 2t.
je kunt een 2t idd sneller maken door de door jou genoemde dingen maar je kunt ook nog je cilinder tunen of er 144cc van laten maken. en dan zijn ze meestal ongeveer even snel als een 250 4t.

bij 4t kun je een andere uitlaat voor meestal ook een iets andere vermogens afgifte en hoge compressie zuigers en zoon spul hebben ze ook nog.

maar 4t heeft het vermogen wat mooier verdeeld als 2t.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Bas/MT5 15-9-2008 17:34 Print reply

Posts: 915
bij een 144 cc moet de zuiger wel om de 8-10 uur vervangen worden. iig aanbevolen.

250 4takt is mss duurder in aanschaf, maar is sneller en rijd fijner.

als je toch 2takt koopt, zou ik meteen voor de 250cc gaan.
 
www.mcckingswood.connectom.nl :)
johankreidlerman 15-9-2008 17:37 Print reply

Posts: 3693
4 takt rijd veel makkelijker , en je ziet nooit meer een 2 tackt voor op rijden bij het grasbaan racen.

en bij een 4 takt kun je eigenlijk allen maar een andere bocht met demper er op zetten.

en je kunt hem nog laten flowen , maar dan ben je wel blut
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Intenso 15-9-2008 17:47 Print reply

Posts: 2922
hmm oke.

en hoe zit het met motorische onderhoud.

wat betreft vervangen van zuiger bij een 4 takt enzo en de sltijage?

ik stel meteen maar alle vragen die in me opkomen omdat het een dure aanschaf is.

bedankt voor de goede antwoorden tot zover.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
- Han - 15-9-2008 17:50 Print reply

Posts: 9667
waarom zou je hem op willen voeren? Het is geen brommer. Ik zou ook voor de 4 takt gaan.
 
<10.000 posts
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-9-2008 18:01 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
hmm oke.

en hoe zit het met motorische onderhoud.

wat betreft vervangen van zuiger bij een 4 takt enzo en de sltijage?

ik stel meteen maar alle vragen die in me opkomen omdat het een dure aanschaf is.

bedankt voor de goede antwoorden tot zover.


onderhoud zal elkaar niet veel ontlopen , 2t moeten ze zuigers vaker , bij 4t zijn ze duurder , en moet je olie en filter regelmatig vervangen.


als het spul kapotloopt ben je met een 4t wel ongelukkig want dan ben je flink duurder uit als bij een 2t.

beide zijn flink op te voeren , maar zorg eerst eens dat je het huidige volle vermogen benut

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
johankreidlerman 15-9-2008 18:06 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
hmm oke.

en hoe zit het met motorische onderhoud.

wat betreft vervangen van zuiger bij een 4 takt enzo en de sltijage?

ik stel meteen maar alle vragen die in me opkomen omdat het een dure aanschaf is.

bedankt voor de goede antwoorden tot zover.


om de 20 a 25 uurtjes (hang er van af als je hem lekker warm laat worden voor je gaat rijden , en of je je lucht filter op tijd vervangt)een nieuwe zuiger en even kleppen stellen , ik laat dat altijd doen.

en na 2 keer zuiger vervangen ook wel bijna een nieuwe cilinder er op.

en zo nu en dan even olie verversen , en een andere olie filter er in.

en laat die olie even in een wit bakje lopen , want dan kun je zien of er ook slijpsel tussen zit , en als dat zo is , dan wordt het tijd om hem op marktplaats te zetten

 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Intenso 15-9-2008 18:06 Print reply

Posts: 2922
het rijden kan ik opzich wel redelijk heb nu een oude kawasaki 125kx 2t
maar ik heb het even over het opvoeren met het idee erachter dat als het goed gaat enzo en ik later altijd wat sneller kan maken.
tuurlijk niet meteen maar het ding is bijna nieuw en het is dus niet mijn bedoeling om met 3 jaar al een nieuwe te hebben ik houd hem liever dan wat jaren. en dan ooit een keer gaan opvoeren.

maar bedankt voor de antwoorden ik denk dat ik toch maar voor een 4 takt ga.
nu eerst mijn brommer verkopen en dan kijken om de crossmotor
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
JasperHonda 15-9-2008 18:10 Print reply

Posts: 658
4 takt rijd veel fijner, snelheid ontloopt elkaar niet zo veel denk ik maar hij verast je veel minder gauw en 2takt moet je in toeren houden. 2takt is qua onderhoud wel weer goedkoper volgens mij.
en opvoeren hoeft niet, denk je nou echt dat die tunertjes slimmer zijn dan die techneuten bij honda? je kan wel opvoeren maar dan verander je het karakter van de motor heel erg. Goed inrijden is ook heel belangrijk
 
Honda Powah!
StephenOtto 15-9-2008 18:10 Print reply

Posts: 1193
over het algemeen is 4t duurder (onderdelen etc,)

maar je ziet tegenwoordig alleen maar 4t in wedstrijden... dat is ook verstandiger voor het milieu, haha (bull shit!)

en 125cc 2t is idd ongeveer evensnel als 250cc 4t


 
KTM SX 250!!
johankreidlerman 15-9-2008 18:10 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
het rijden kan ik opzich wel redelijk heb nu een oude kawasaki 125kx 2t
maar ik heb het even over het opvoeren met het idee erachter dat als het goed gaat enzo en ik later altijd wat sneller kan maken.
tuurlijk niet meteen maar het ding is bijna nieuw en het is dus niet mijn bedoeling om met 3 jaar al een nieuwe te hebben ik houd hem liever dan wat jaren. en dan ooit een keer gaan opvoeren.

maar bedankt voor de antwoorden ik denk dat ik toch maar voor een 4 takt ga.
nu eerst mijn brommer verkopen en dan kijken om de crossmotor

oke
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
VerteX 15-9-2008 18:37 Print reply

Posts: 1265
ik zou voor een 250 cc 2 takt gaan. makkelijk in onderhoud, vermogen zat en daarnaast is het goedkoper
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
StephenOtto 15-9-2008 18:57 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: VerteX
ik zou voor een 250 cc 2 takt gaan. makkelijk in onderhoud, vermogen zat en daarnaast is het goedkoper


daar heb je een punt ... maar een KTM sx250F 2006 4t is toch wel geil
 
KTM SX 250!!
Intenso 15-9-2008 18:58 Print reply

Posts: 2922
het punt is waar ik wil rijden zijn de 125 2t en de 250 4t in dezelfde klasse.

dus het wordt 1 van die 2
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
maxisport 15-9-2008 19:14 Print reply

Posts: 4206
grasbaan, dat moet je met een 2takt doen
 

Dit topic is 5284 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved