Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Peugeot 103 doet heel vaag!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52046 - Peugeot 103 doet heel vaag!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Peugeot103racer 14-9-2008 21:55 Print topicpost
Posts: 4
Halleeee,

Ik heb dus een compleet std peugeot 103. En mijn probleem is het volgende. Als ik hem start gaat dat wel enzo, maar hij loopt niet stationair, hij valt dan meteen uit. Ook als ik de achterrem in knijp valt hij direct uit en als ik hem van standaard zet zodat het achterwiel de grond raakt valt hij uit. Kan iemand mij vertellen wat dit is?

Alvast bedankt

Laters
 

ikkejw 14-9-2008 22:01 Print reply

Posts: 9886
stationairstelschroef iets indraaien
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Peugeot103racer 14-9-2008 22:04 Print reply
Posts: 4
Ja en dat remmen en achtergrond raken dan? Dat heeft tog niet met de stationair te maken? Ik heb al heel veel geprobeert met de stat. schroef. Kan het ook zijn dat de vsnaar te groot is?
 
Aquamaniac 14-9-2008 22:08 Print reply

Posts: 882
blijft je centrifugaal koppeling niet hangen ?
kan dus ook met een te hoog stationair toerental te maken hebben al lijkt me dat wel ver gezocht maar in combinatie met slappe koppelingsveertjes ofzo zou het goed kunnen.

Een te grote snaar is het zowieso niet die zal dan hooguit gaan slippen

 
er gaat niks boven luchtkoeling
Peugeot103racer 14-9-2008 22:11 Print reply
Posts: 4
Ik snap er geen drol van Xd Ik heb geen verstand van brommertjes. Ken je me uitleggen waar die zitten enzo :P
 
Aquamaniac 14-9-2008 22:18 Print reply

Posts: 882
centrifugaal koppeling zit in dat huisje aan de linkerkant waar aan de achterkant je snaar op loopt

en het zou zo moeten zijn dat bij stationair toerental de koppeling net vrij loopt (door de trekkracht van de veertjes) en bij gasgeven zouden ze moeten gaan aangrijpen in het huisje (centrifugaalkracht) waardoor het huisje de snaar aandrijft welke weer de brommer aandrijft

maar zoals eerder gezegd kan ook wat anders zijn

als je er echt de ballen verstand van hebt kan je beter naar iemand gaan die wel weet waar hij mee bezig is
 
er gaat niks boven luchtkoeling
Peugeot103racer 15-9-2008 9:13 Print reply
Posts: 4
Ok dan weet ik genoeg :P Thnx, ik ga wel naar een brommerzaak.
 

Dit topic is 1137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved