Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat scheelt een HPI

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52042 - Wat scheelt een HPI
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4225 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

grasmaaier89 14-9-2008 23:37 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
maar wat wil je berijken met een andere onsteking ?
veel zal je niet merken alleen met echt goed opgevoerde brommers
alleen een snellere gas reactie



sneller gaan, heel simpel
en echt opgevoerd...
mwua, hij is snel voor zn kunnen en doen

en snelle grondplaat zit er al aan te komen, en een groter tandwiel voor. En ik wil wel wat harder nu
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
grasmaaier89 14-9-2008 23:37 Print reply

Posts: 14412
en aan mn cilinder prutsen doe ik niet

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 14-9-2008 om 23:38 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
rik hulkenberg 14-9-2008 23:38 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



sneller gaan, heel simpel
en echt opgevoerd...
mwua, hij is snel voor zn kunnen en doen

en snelle grondplaat zit er al aan te komen, en een groter tandwiel voor. En ik wil wel wat harder nu

verschil tussen een snelle grondplaat en ori is toch alleen dat je hem verder kan verdraaien ?
 
- Kevin - 14-9-2008 23:38 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
de hoeveelheid toeren licht helemaal aan het setup wat jij denk ik ook weet :P
mijn mb maakt nog geen 6000 toeren
en sommige honda's 11000 toeren


Dat is waar ja , maar goed een echte Honda maakt meer toeren dan 6000 :P.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
@kevin: ik zie t verschil ja nogal klein ding zo te zien...
ik zal denk niet eens in de buurt komen van dat gewicht, maar wat enig gewicht erafhalen zal wel lukken
Ik kan wat meten en kijken of alles klopt, en mn maat kan slijpen. Dus dat komt wel goed

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 14-9-2008 om 21:54 uur.


Inderdaad een erg klein ding en weegt geen drol in vergelijking met het ori Honda vliegwiel.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
geen vliegwiel = geen vonk weet je zelf denk ik ook wel
of een dieseltje van maken
soms heb je geen vonk nodig maar veel compressie


Dan is methanol veeeel leuker!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
voor een snellere gasreactie zijn ook nog wat andere dingen die je kan doen 4 kleps membraam
carbonnen membraam kleppen
binnenkant spruitstuk poleisten


Andere (betere) carburateur en snelgas.
 
rik hulkenberg 14-9-2008 23:40 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Dat is waar ja , maar goed een echte Honda maakt meer toeren dan 6000 :P.

ik heb een echte honda

[...]


Dan is methanol veeeel leuker!

methanol is voor effe leuk maar je hebt niet echt smering



 
Niek de Wildt 14-9-2008 23:41 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



sneller gaan, heel simpel
en echt opgevoerd...
mwua, hij is snel voor zn kunnen en doen

en snelle grondplaat zit er al aan te komen, en een groter tandwiel voor. En ik wil wel wat harder nu


'snelle grondplaat' lekker zonde, is gwn dezelfde maar met iets langere gleuven voor de bouten, kun je met een dremeltje of boortje in een boormachine zelf ook doen, kan zelfs een aapmens.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



jammer

maar ff weer ontopic

ik heb nu gaten uitboren, wegslijpen, extra gaten maken
andere onsteking van crosser (te duur)

wat nog meer?



gaten boren kun je best proberen zoals ik al zei.
verder is alles al gezegt, dus doe er wat mee, of niet...


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

voor een snellere gasreactie zijn ook nog wat andere dingen die je kan doen 4 kleps membraam
carbonnen membraam kleppen
binnenkant spruitstuk poleisten


al die mensen altijd met hun poleisten, wat denk je ermee te bereiken?
ooit gehoord van 'skin effect'??

en dat zijn echt de laatste dingen die ik aanpas als ik sneller wil (tenzij de brom daarop is begrensd, of als de rest van de setup 'sprint waardig' is.


als de TS even zijn totale setup post, dan kunnen we hem vast wel vertellen wat hem 'knijpt' en wat er goedkoop/makkelijk zelf te doen is.




Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-9-2008 om 23:44 uur.
 
rik hulkenberg 14-9-2008 23:42 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


gaten boren kun je best proberen zoals ik al zei.
verder is alles al gezegt, dus doe er wat mee, of niet...


[...]


al die mensen altijd met hun poleisten, wat denk je ermee te bereiken?
ooit gehoord van 'skin effect'??

en dat zijn echt de laatste dingen die ik aanpas als ik sneller wil (tenzij de brom daarop is begrensd, of als de rest van de setup 'sprint waardig' is.


als de TS even zijn totale setup post, dan kunnen we hem vast wel vertellen wat hem 'knijpt' en wat er goedkoop/makkelijk zelf te doen is.




poleisten = glad dus betere benzine toevoer
 
grasmaaier89 14-9-2008 23:47 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


'snelle grondplaat' lekker zonde, is gwn dezelfde maar met iets langere gleuven voor de bouten, kun je met een dremeltje of boortje in een boormachine zelf ook doen, kan zelfs een aapmens.

[...]



gaten boren kun je best proberen zoals ik al zei.
verder is alles al gezegt, dus doe er wat mee, of niet...


[...]


al die mensen altijd met hun poleisten, wat denk je ermee te bereiken?
ooit gehoord van 'skin effect'??

en dat zijn echt de laatste dingen die ik aanpas als ik sneller wil (tenzij de brom daarop is begrensd, of als de rest van de setup 'sprint waardig' is.


als de TS even zijn totale setup post, dan kunnen we hem vast wel vertellen wat hem 'knijpt' en wat er goedkoop/makkelijk zelf te doen is.




Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-9-2008 om 23:44 uur.





setup

80cc ori
23mm carb
open luchtfilter (soortgelijk aan powerfilter)
proma nsr80 onderlangs
mtx R2 blok
twv 13/45


en of ik er iets mee ga doen, weet ik niet.
daarom heb ik eigenlijk dit aangemaakt, om te weten of t nuttevol is
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Niek de Wildt 14-9-2008 23:52 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

poleisten = glad dus betere benzine toevoer


heb even voor je gezocht hoor, kon je zelf ook voordat je antwoord gaf, en je dus een vernedering kon besparen:P
http://www.brommerforum.nl/showtopic/33089
(overal)

http://www.brommerforum.nl/showtopic/10650
(beetje onderaan post van de-koen)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]





setup

80cc ori
23mm carb
open luchtfilter (soortgelijk aan powerfilter)
proma nsr80 onderlangs
mtx R2 blok
twv 13/45


en of ik er iets mee ga doen, weet ik niet.
daarom heb ik eigenlijk dit aangemaakt, om te weten of t nuttevol is


Nuttevol??

cilinder knijpt hem, lekker laten bewerken, kan vrij goedkoop al sneller zonder dat je een hoop duurzaamheid inleverd.
is gewoon laag getimed.

wat voor carb is het?

cilinder gaten boren in je vliegwiel blijft een optie.
try it, and be the first to know.

je ontsteking iets vervroegen kun je mee experimenteren (heel simpel zoals ik al zei, kan je met een boortje de grondplaat gleuf iets 'uitfrezen' ipv geld uit te geven aan een 'snelle grondplaat'

overigens zijn er genoeg topics te vinden over mensen die gewoon hun 80cc orginele cil willen tunen zonder te hoefe rekenen, en dus een simpel tekeningetje van iemand krijgen van:
2mm hier eraf hier 3mm hoger etc etc.
ga maar zoeken, kun je zelf wel doen.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-9-2008 om 23:58 uur.
 
rik hulkenberg 14-9-2008 23:56 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


heb even voor je gezocht hoor, kon je zelf ook voordat je antwoord gaf, en je dus een vernedering kon besparen:P
http://www.brommerforum.nl/showtopic/33089
(overal)

http://www.brommerforum.nl/showtopic/10650
(beetje onderaan post van de-koen)

oke haha

vind het wel vaag :P
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 14-9-2008 23:59 Print reply

Posts: 13700
Je brommer krijgt een ander karakter om te rijden zegmaar. Je zult minder 'koppel' krijgen waardoor je meer met de koppeling zult moeten werken en eerder terug zal vallen in toeren bij een tegenstandje. Verder zal hij iets sneller op toeren komen. Op top zul je weinig verschil merken.
 
grasmaaier89 15-9-2008 0:00 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


heb even voor je gezocht hoor, kon je zelf ook voordat je antwoord gaf, en je dus een vernedering kon besparen:P
http://www.brommerforum.nl/showtopic/33089
(overal)

http://www.brommerforum.nl/showtopic/10650
(beetje onderaan post van de-koen)



TEEEEEEEEE hoog gegrepen, maar ik begin al te snappen
maar in principe kan ik mn vliegwiel ook polijsten voor minder luchtweerstand.
zorgt teveneens voor een betere gasreactie bovenin, omdat de lucht er langsglijd.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
rik hulkenberg 15-9-2008 0:02 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



TEEEEEEEEE hoog gegrepen, maar ik begin al te snappen
maar in principe kan ik mn vliegwiel ook polijsten voor minder luchtweerstand.
zorgt teveneens voor een betere gasreactie bovenin, omdat de lucht er langsglijd.

dat effect zal zou minimaal zijn

ziet er trouwens wel vet uit een gepolijst vliegwiel
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 15-9-2008 0:04 Print reply

Posts: 13700
Owja, verder zal hij iets onregelmatiger stationair gaan lopen.., en wat meer gaan trillen bij bepaalde toerentallen :P
 
Niek de Wildt 15-9-2008 0:05 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

oke haha

vind het wel vaag :P



oh en methanol is vaak gemengt met 12 of 16% olie,
en voor nog als additief nitromethaan.
(pas op methanol is hydrofiel en trekt dus water aan als je de dop er een tijdje afhoud, en 'verouderd'/verkloot dus snel)

en met helemaal methanol in je tank, of half benzine half methanol (ja deze 2 mengen) ga je niet zomaar sneller moet je meer dingen veranderen/afstellen (luchtbrandstof verhouding klopt bijv niet)

methanol is dacht ik zelfs minder 'krachtig' per hoeveelheid dan benzine (kom even niet op de juiste scheikundige aanduiding)

het enigste voordeel is dat de klopvastheid (octaangehalte zegmaar) veel hoger is waardoor compressies van 1 op 20 etc kunnen worden bereikt.


kortom je gaat er alleen langzamer van tenzij je een hoop aanpast

 

Dit topic is 4225 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved