Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - cilinder tikt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 479 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52010 - cilinder tikt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markhispania3 13-9-2008 18:01 Print topicpost

Posts: 1971
na 20.000 km ging ik vandaag mijn zuiger vervangen, omdat ik erg veel compressie verlies had. Dus ik haal alles los en zie dat de zuiger stevig versleten is, er zaten allemaal vegen en krasjes op bij de inlaat kant. Ik monteerde de nieuwe zuiger en zette de rest van de brommer weer inelkaar, maar toen ik hem starte begon hij te tikken. Dus ik demonteer de boel weer en zie dat de nieuwe zuiger vol met vegen zit, weer aan de inlaat kant. Het gekke is dat er in de cilinder niets te zien is, de inlaat is gewoon glad. Weer alles inelkaar gezet maar hij blijft tikken.

Weet iemand wat dit is, ik weet zeker dat ik de zuigerveren goed heb ingeknepen en dat de slotjes goed zitten.
 

mtlover 13-9-2008 18:04 Print reply

Posts: 2372
Zit je zuiger niet verkeerd om? Veren komen niet in de poortjes?
 
markhispania3 13-9-2008 18:06 Print reply

Posts: 1971
De pijl naar de uitlaat, slotjes aan de kant van de inlaat. Zo zat de vorige zuiger (precies dezelfde) er ook in.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 13-9-2008 om 18:06 uur.
 
Thijz 13-9-2008 18:33 Print reply

Posts: 1176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
De pijl naar de uitlaat, slotjes aan de kant van de inlaat. Zo zat de vorige zuiger (precies dezelfde) er ook in.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 13-9-2008 om 18:06 uur.


zit er wel een goeie zuiger in ? heeft hij veel ruimte?
 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !
markhispania3 13-9-2008 20:05 Print reply

Posts: 1971
ja het past allemaal mooi.
 
MTRudolf 13-9-2008 20:07 Print reply

Posts: 2464
die nieuwe zuiger.. kreg je die er makkelijk in ?

want miss is je zuigerwand uitgesleten en kantelt je nieuwe zuiger nu een beetje omdat deze nog niet op je cilinder is ingereden..
 
markhispania3 13-9-2008 20:10 Print reply

Posts: 1971
dit is pas de 3de keer dat ik een zuigertje vervang, maar ik vond het niet extreem makkelijk passen. Denk je dat hij na het inrijden niet meer tikt?
 
Matthijsar50 13-9-2008 20:21 Print reply

Posts: 1029
heb je er geen inbussleutel oid in laten vallen

gewoon even naar de brommerzaak gaan en de cilinder op laten meten.. kan maarzo zijn dat hij te ver is uitgesleten.!
 
Peugeot 106 rallye ph2!
markhispania3 13-9-2008 20:39 Print reply

Posts: 1971
nu je het zegt, ik mis wel een ringsleutel nummer 32. misschien dat ik idd even mijn cilinder laat opmeten.
 
Thijsje 13-9-2008 20:59 Print reply

Posts: 1687
imitatie zuiger zeker??
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
markhispania3 13-9-2008 21:09 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
imitatie zuiger zeker??


pro-x had gehoord dat het wel aardig zuigertjes waren.
 
Saknet 13-9-2008 21:42 Print reply

Posts: 10355
mja na 20.000km is bij een snelle 2takt je cilinderwand spekglad waardoor ze zuigers en veren gaan vreten ivm gebrek aan oliebuffers

komt bij dat je mogelijk 0,1mm hogere zuiger dan voorheen, die stootrand niet gaat waarderen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-9-2008 om 21:44 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
hilly 13-9-2008 22:54 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
nu je het zegt, ik mis wel een ringsleutel nummer 32. misschien dat ik idd even mijn cilinder laat opmeten.


mag ik die sleutel een x lenen moet ook effe cil ver vangen binnekort
 
dierre1233 14-9-2008 10:50 Print reply
Posts: 79
mss dat het dit niet is, maar ik heb iets gelijksoortgs voorgehad
bij mij Suzuki Er 50,
d had ook veel compressieverlies, dan en nieuw zuigertje gestoken
e hj draaide perfect, maar na een paar minuten rijden begon hij ook te tikken,
dit was dan omdat er speling zat op het lager van de drijfstang
maar wss is dat hier het geval niet, aangezien hij zegt dat het tiken is vnaf de brommer starte...
grts dierre
 
markhispania3 14-9-2008 13:11 Print reply

Posts: 1971
nee, dit is het niet, ik heb de speling gechekt. maar toch bedankt.
 
markhispania3 14-9-2008 13:26 Print reply

Posts: 1971
ik heb net een klein stukje gereden maar hij heeft totaal geen kracht meer, en het tikken wordt er ook niet beter op. Ik heb de boel weer gedemonteerd en zag dat de zuiger er nu weer uitziet zoals de oude zuiger en dat er ook krassen in de cilinder zitten nu. De zuigerveren zijn nog wel gewoon heel, maar er zitten nu dus krassen in de cilinder vooral onder de inlaatpoort.

cilinder:





oude zuiger:




Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 14-9-2008 om 13:27 uur.
 

Dit topic is 4120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved