crossgek - Forum en Sales Moderator |
13-9-2008 13:11 |
Posts: 10560 |
ik smeer eigenlijk al mijn 2t spul wat harder gaat dan 45 1:40.
heb nog nooit last gehad van olierook , of problemen door aanslag.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
PRO TUNING |
13-9-2008 15:45 |
Posts: 4000 |
Ik denk dat de meeste mensen hier een verkeerde gedachte hebben over de mengverhouding.
1 : 50 voor 50 cc en 1 : 40 voor 70 cc
Wat moet een 500 cc 1 cilinder dan smeren ?? 1 : 5
Er zijn meerdere factoren bepalend voor de mengverhouding.
|
|
|
|
mtxrijder |
13-9-2008 15:47 |
Posts: 338 |
je meot eigenlijk naar het aantal toeren kijken,of je aant inrijden bent etc.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
13-9-2008 15:49 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtxrijder
je meot eigenlijk naar het aantal toeren kijken,of je aant inrijden bent etc.
inrijden moet je eerder armer doen als rijker btw.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
henk43 |
13-9-2008 16:50 |
Posts: 916 |
ik gooi altijd iets meer dan 100 liter in mijn jerrycan van 5 liter. En dat werkt perfect.
|
|
Nobody said it was easy |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
13-9-2008 16:51 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk43
ik gooi altijd iets meer dan 100 liter in mijn jerrycan van 5 liter. En dat werkt perfect.
dat is best proppen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Makrolon |
13-9-2008 16:56 |
|
Leen |
13-9-2008 17:11 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
inrijden moet je eerder armer doen als rijker btw.
inrijden moet je met je sproeier 2 maatjes groter doen, niet extra olie erin gooien.
meer olie betekend minder benzine in je cilinder, en dus loopt ie armer.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
13-9-2008 17:13 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
inrijden moet je met je sproeier 2 maatjes groter doen, niet extra olie erin gooien.
meer olie betekend minder benzine in je cilinder, en dus loopt ie armer.
er is ook speciale inrij olie (voor 4t) , dit schraler als normale olie , zodat de delen goed op elkaar inslijten.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
BrommertJacco |
14-9-2008 11:37 |
Posts: 2328 |
jep maar een mt5 is tweetakt buurman
|
|
Modderfokker |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
14-9-2008 11:38 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BrommertJacco
jep maar een mt5 is tweetakt buurman
en waarom zou dat voor inrijden/inslijten verschil maken ?
voor 2t hoef je geen schralere olie te maken , je kunt er gewoon minder indoen.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 14-9-2008 om 11:38 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Viertakt |
14-9-2008 11:42 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
en waarom zou dat voor inrijden/inslijten verschil maken ?
voor 2t hoef je geen schralere olie te maken , je kunt er gewoon minder indoen.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 14-9-2008 om 11:38 uur.
Bij een viertakt gooi je geen olie door de benzine, bij een tweetakt wel. Uitgaande dat TS wil weten één op hoeveel hij moet mengen, wil waarschijnlijk hij weten hoeveel olie hij door de benzine moet gooien.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
14-9-2008 11:46 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Bij een viertakt gooi je geen olie door de benzine, bij een tweetakt wel. Uitgaande dat TS wil weten één op hoeveel hij moet mengen, wil waarschijnlijk hij weten hoeveel olie hij door de benzine moet gooien.
ok. ik dacht dat het in de context toch duidelijk was dat ik aangaf dat je beter schraler kunt menger als vetter , en dat voor het inrijden van 4t speciaal schalere olie gemaakt wordt een argument was.
blijkbaar was dat niet te snappen. my bad.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
antonhonda |
14-9-2008 12:02 |
Posts: 3616 |
gewoon alles 1;40 mengen
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|