Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tandwiel honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 546 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #51995 - Tandwiel honda mb
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markhispania3 12-9-2008 19:58 Print reply

Posts: 1971
ik ben zelf van een 12 mm naar een 17.5 gegaan en mijn verbruik ging van 1:25 naar 1:21 dus dat viel nogal mee. (hele andere brommer natuurlijk maar ik denk niet dat er veel verschil kwa verbruik zal zijn)
 
mtx-motard 12-9-2008 20:01 Print reply

Posts: 14947
top gaat omhoog mits je weer grotere voortandwiel monteerd. en je krijgt meer kracht. en meer benzineverbruik

denk is na?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Honda MB70cc 12-9-2008 20:06 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
top gaat omhoog mits je weer grotere voortandwiel monteerd. en je krijgt meer kracht. en meer benzineverbruik

denk is na?

dus je zegt dat als ik een 18mm erop doe dat hij dan niet harder wil, maar dat hij alleen meer kracht heeft?

dus dat hij meer kracht heeft = harder trekken..dus als ik dan een 15 voorop doe weer dan zou hij net zohard trekken als nu, en een top van 85-90 hebben..
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
mtx-bart 12-9-2008 20:13 Print reply
Posts: 816
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]

dus je zegt dat als ik een 18mm erop doe dat hij dan niet harder wil, maar dat hij alleen meer kracht heeft?

dus dat hij meer kracht heeft = harder trekken..dus als ik dan een 15 voorop doe weer dan zou hij net zohard trekken als nu, en een top van 85-90 hebben..


Ik zou gewoon een 18 keihin halen. Dan trekt je brommer idd harder op waardoor je je top kunt verhogen omdat hij veel beter doortrekt. Probeer je 18mm maar eens op de verhouding die je nou hebt, dan merk je vanzelf of je lichter of zwaarder moet gaan vertanden.
 
Timx 12-9-2008 20:15 Print reply

Posts: 949
je zal nooit precies weten hoe hard ie gaat lopen maar sowiezo beter. Wat heb je te verliezen? Gewoon doen !
 
Honda MB70cc 12-9-2008 20:50 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timx
je zal nooit precies weten hoe hard ie gaat lopen maar sowiezo beter. Wat heb je te verliezen? Gewoon doen !

haha nou een paar dingen...

zo'n 18mm kost wss 50 euro ofzo?
k moet um dan afstellen (nog nooit gedaan?)
strakt loopt dat ding over de 100..moet ik niet hebben ivm controles enzo:p
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Johann 12-9-2008 20:55 Print reply

Posts: 1273
Als je nog nooit een carb heb afgesteld loopt hij zeker niet over de 100. Een 18 mm scheelt je in trekkracht., je bent eerder op je top en zal beter doortrekken in je zwaardere versnellingen en dan kan schelen in topsnelheid.
 
mtx-bart 12-9-2008 20:58 Print reply
Posts: 816
Harder dan 90 zal je ook echt niet gaan. Die immitaties zijn nou niet zulke rappe dingen.

Ga je wel harder dan 90 met je 18mm, dan vertand je hem gewoon wat lichter.
 

Dit topic is 2829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved