ik ben zelf van een 12 mm naar een 17.5 gegaan en mijn verbruik ging van 1:25 naar 1:21 dus dat viel nogal mee. (hele andere brommer natuurlijk maar ik denk niet dat er veel verschil kwa verbruik zal zijn)
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
top gaat omhoog mits je weer grotere voortandwiel monteerd. en je krijgt meer kracht. en meer benzineverbruik
denk is na?
dus je zegt dat als ik een 18mm erop doe dat hij dan niet harder wil, maar dat hij alleen meer kracht heeft?
dus dat hij meer kracht heeft = harder trekken..dus als ik dan een 15 voorop doe weer dan zou hij net zohard trekken als nu, en een top van 85-90 hebben..
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
dus je zegt dat als ik een 18mm erop doe dat hij dan niet harder wil, maar dat hij alleen meer kracht heeft?
dus dat hij meer kracht heeft = harder trekken..dus als ik dan een 15 voorop doe weer dan zou hij net zohard trekken als nu, en een top van 85-90 hebben..
Ik zou gewoon een 18 keihin halen. Dan trekt je brommer idd harder op waardoor je je top kunt verhogen omdat hij veel beter doortrekt. Probeer je 18mm maar eens op de verhouding die je nou hebt, dan merk je vanzelf of je lichter of zwaarder moet gaan vertanden.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Timx
je zal nooit precies weten hoe hard ie gaat lopen maar sowiezo beter. Wat heb je te verliezen? Gewoon doen !
haha nou een paar dingen...
zo'n 18mm kost wss 50 euro ofzo?
k moet um dan afstellen (nog nooit gedaan?)
strakt loopt dat ding over de 100..moet ik niet hebben ivm controles enzo:p
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Als je nog nooit een carb heb afgesteld loopt hij zeker niet over de 100. Een 18 mm scheelt je in trekkracht., je bent eerder op je top en zal beter doortrekken in je zwaardere versnellingen en dan kan schelen in topsnelheid.