Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Sachs blok loopt nog niet geweldig...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 951 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51944 - Sachs blok loopt nog niet geweldig....
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chrisy76 9-9-2008 20:32 Print topicpost

Posts: 58
Het gaat hier om een Sachs blok met 3 versnellingen, zit onder een rixe rs-50 uit 1960...

Als ik hem wil laten lopen gaat dat vaak al vrij moeilijk. Een keer trappen is in ieder geval niet genoeg. Ik moet er echt een stukje mee rennen of trappen om hem aan de praat te krijgen...

Ook valt hij soms stil, soms ook als ik wat meer of minder gas geef. En heb ik het idee dat als ik het gas maar een klein beetje open heb hij helemaal niet start of als hij al loopt stil valt.

Weet iemand waar dit soort problemen mee te maken kunnen hebben? Het voelt namelijk nu nog allemaal vreselijk onbetrouwbaar aan...

Alvast bedankt
 

Henk-88 9-9-2008 20:45 Print reply

Posts: 26703
Normale dingen gedaan zoals het hele benzinetraject (van in de tank tot cilinder) checken op vuil en verstoppingen en andere ongerechtigheden?
Vonkt 'ie tussen de contactpunten en zien die er nog goed uit en staan ze goed?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Chrisy76 9-9-2008 21:08 Print reply

Posts: 58
Ik heb er nog allemaal niet geweldig veel verstand van maar de carburateur heb ik egt goed schoon gemaakt... Dat van die contactpunten weet ik niet, zou je me dat kunnen uitleggen?

Moet ik dit op de bougie zoeken?

Dit bericht is gewijzigd door Chrisy76 op 9-9-2008 om 21:51 uur.
 
Henk-88 10-9-2008 11:23 Print reply

Posts: 26703
Ik weet niet veel van Sachsblokjes maar je hebt grote kans de ontsteking (daar horen de contactpuntjes bij) aan de linkerkant van je motorblokje te vinden. Vaak zit daar een kapje of een dekseltje die los kan en dan zie je het vliegwiel met daarachter de contactpuntjes.

Voor hoe je contactpuntjes afstelt.. ff zoeken met google (is veel over te vinden) of hier vragen
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Chrisy76 10-9-2008 17:33 Print reply

Posts: 58
Ik zie als ik die kan open maak inderdaad een wiel zitten. Er zitten een soort koelvinnen aan, zodat hij blaast als de boel draait...

Dit moet er af of is dit het nog niet?

Hier wel een afbeelding:


Ik zal wel even wat in de FAQ's zoeken... Als ik er niet uit kom post ik wel weer...
 
Honda MB70cc 10-9-2008 17:37 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chrisy76
Ik zie als ik die kan open maak inderdaad een wiel zitten. Er zitten een soort koelvinnen aan, zodat hij blaast als de boel draait...

Dit moet er af of is dit het nog niet?

Hier wel een afbeelding:
afbeelding

Ik zal wel even wat in de FAQ's zoeken... Als ik er niet uit kom post ik wel weer...

ja die meot er af..bij veel brommers zitte er gaatjes in het vliegwiel zodat je dr ff doorheen kan kijken, is hier niet het geval..je moet hiervoor wel een vliegwiel trekker hebben denk ik.. (5je bij de bromboer)
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
kenny77 10-9-2008 17:39 Print reply

Posts: 29286
Dat is geforseerde koeling.
Volgens mij kan je dat ding met die koelvinnen eraf draaien met de 2 boutje wat ik daar zie zitten.
En dan kan je als het goed is de contactpuntjes achter het vliegwiel zien zitten.
 
Five Speed 10-9-2008 17:42 Print reply

Posts: 286
je moet die ventilator eraf halen zit volgenmij met 3 schroeven vast
dan zit daaronder het vliegwiel ,en als je daar doorheen kijkt dan zie je de ontsteking het vliegwiel kun je loshalen door de bout er af te draaien en dan met een poulie trekker het vliegwiel los te maken, het is het makkelijkst met een poulie trekker maar er zijn nog wel meer manieren
 
honda goedgekeurd
Chrisy76 10-9-2008 19:21 Print reply

Posts: 58
Ok, ik ben nu bij het vliegwiel, daarachter zit dus de ontsteking, ik zie het zitten ja. Dus de zorg voor nu is het vliegwiel eraf halen.. Ik heb de FAQ al even gelezen maar ik krijg hem niet los, ben ook wel bang iets kapot te maken De moer die erop zit kreeg ik wel zo los...
 
Henk-88 11-9-2008 3:49 Print reply

Posts: 26703
Niet wrikken, niet op hameren.
Koop een vliegwieltrekker bij de bromboer
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Chrisy76 11-9-2008 16:44 Print reply

Posts: 58
Die heb ik alleen niet :P Dat word dan maar even op internet zoeken :P
 
Chrisy76 11-9-2008 17:00 Print reply

Posts: 58
En hoe weet ik nu of zo'n trekker geschikt is voor die van mij? Ik zie namelijk vrijwel overal er nog een specefiek merk bij staan.

Is dit wat? Kan het, pas het? :P

http://82.95.101.27/mywhoosh/oldtimerdelen/main.cfm?pid=2&lid=1&uid=B506D2F9159EEF45705BB80527D52233&sortorder=1&artikelid=771&zoekmerk=0&zoekcategorie=0&zoekopdracht=vliegwiel
 
Chrisy76 11-9-2008 21:39 Print reply

Posts: 58
Zou iemand mischien snel kunnen vertellen of deze (zie alles hierboven) geschikt is? Kan ik hem nog snel bestellen
 
Saknet 11-9-2008 22:10 Print reply

Posts: 10355
ja kdenk wel dat dat hem is

http://64.233.183.10...mp;gl=nl&strip=1

dat is een ex-advertentie op marktplaats

en bij die van jou staat dat et een dubbel uitvoering is en maten lijken zo op et oog ook wel te kloppen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-9-2008 om 22:11 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Chrisy76 11-9-2008 22:17 Print reply

Posts: 58
AH ok, bedankt
 

Dit topic is 1810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved