Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MH hoe terugschakelen en inrijden??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51903 - MH hoe terugschakelen en inrijden??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1429 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MH RYZt 7-9-2008 19:56 Print topicpost

Posts: 104
Goeiendag,

Ik ben nieuw hier. Maar heb wel sleutelervaring met een Puch. Maarja dat is natuurlijk heel iets anders dan een Schakel.

Dus: Ik krijg volgende week een MH RYZ voorgereden (en nee niet vn me ouders ). Ik kan wel opschakelen, alleen het terugschakelen ging laatst verkeerd hij schoot me ineens te hoog in de toeren, omdat ik'm blijkbaar in de vrij had gezet (dus te ve naar beneden gedrukt).. Maar kunnen jullie mij even uitleggen hoe je dat prescies doet?

En over dat opschakelen, je kunt in principe zo hard als je wil het pedaal omhoog drukken, maar dan slaat'ie geen versnelling over? Dus: ik wil wil'm in de 2 hebben, en druk goed naar boven, heb ik dan geen kans dat'ie in de 3e komt?

Ok, en die cilinder en al het spul is nieuw dus moet nog een stukje worden ingereden.. Hoe doe ik dit, en hoe hard mag ik gaan etc.? Tips??

B.v.d.
 

RowdyCross 7-9-2008 19:59 Print reply

Posts: 3211
Schakelen : gewoon je pookje helemaal doordrukken tot die niet verder kan, kan onmogelijk in een versnelling komen waar die niet in zou horen, is net een semi automatisch pistool , nooit dat je 2 keer schiet als je 1 keer trekker overhaalt.

1 omlaag, 2 omhoog, 3 omhoog ect ect tot z'n 6

tussen 1 en 2 zit een neutraal, handig.


Inrijden, Gewoon rustig beginnen, goed warmrijden, heel af en toe is opentrekken ( niet te lang ) gewoon omdat je anders een stootrand creert.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
vince_derbi 7-9-2008 19:59 Print reply

Posts: 82
als je vanuit de 6 wil terugschakele is het gewoon remmen/ koppeling in/ en dan je pedaal naar beneden trappen( 1 keer trappe voor als je hem in de 5 wwil zette, en as je hem in de 1 wil zette trap je het pookje 5 keer nar beneden.

maar wat bedoel je nou met opschakele van 2 naar 3?
 
RowdyCross 7-9-2008 20:00 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vince_derbi
als je vanuit de 6 wil terugschakele is het gewoon remmen/ koppeling in/ en dan je pedaal naar beneden trappen( 1 keer trappe voor als je hem in de 5 wwil zette, en as je hem in de 1 wil zette trap je het pookje 5 keer nar beneden.

maar wat bedoel je nou met opschakele van 2 naar 3?


Hij denkt dat als je van z'n 1 naar z'n 2 wil, en te hard drukt, hij in z'n 3 komt.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
just_pelmke 7-9-2008 20:01 Print reply

Posts: 1349
gewoon vol naar onder en naar boven doortrekke,,en hij pakt maar 1 versnelling per keer
bij terug schakelen,koppeling rustig op laten komen,niet ineens los laten,wat gas bijgeven,en pas omlmaag schakelen als je echt in lage toeren zit,naderhand begin je er wel gevoel voor te krijgen hoeveel gas je moet geven bij terug schakelen

voor het inrijden,niet direct de hoge toeren in
eerste 2-300 km meen ik rustig aan rijden,af en toe eens de hoge toeren in

Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 7-9-2008 om 20:02 uur.
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
vince_derbi 7-9-2008 20:02 Print reply

Posts: 82
in dat geval, nee da kan nie
 
RR89 7-9-2008 20:03 Print reply

Posts: 327
opschakelen is gewoon omhoog tikken, zo ver je kan
terugschakelen is omlaag tikken, zo ver je kan

1 beweging, 1 versnelling

alleen als je de schakelpook (omhoog of omlaag) niet ver genoeg aandrukt kan het zijn dat die uit de versnelling schiet.

Inrijden: niet te veel toeren afhankelijk van je setup, niet snel gaan. iig goede olie er in doen, en evt. nog wat extra in je tank zodat hij extra vet gesmeert is

Edit: oh er is tussendoor al gereageert ..

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 7-9-2008 om 20:05 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 7-9-2008 om 20:05 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Ozz 7-9-2008 21:39 Print reply

Posts: 1259
Ik heb mijn brommers altijd ingereden tot de 500km. De rest wat ik van iedereen hoor is ook gewoon 500km inrijden dan istie gewoon goed. Nu eerst lang warm rijden af en toe een beetje doortrekken. EN wat schakelen betreft staat er al voldoende lijkt mij :P
Cya
Ozz
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
grasmaaier89 7-9-2008 22:48 Print reply

Posts: 14412
je moet gewoon goed naar beneden trappen tot je een goeie tik voelt op je voet
en als je terugschakelt van 2e versnelling naar zn 1 moet je wat harder doortrappen, anders heb je een kans dat je m in zn vrij zet en als je dan in zn 1 staat moet je niet je koppeling loslaten.. gwn vooruit blijven rijden in zn 1 met koppeling ingedrukt, en pas loslaten als je wegrijdt

en maakt niet uit hoe hard je ook op je pedaal drukt, hij gaat niet van zn 1 naar zn 3 anders heb je een hele verrote schakelbak
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
joristzr 8-9-2008 17:20 Print reply

Posts: 116
met inrijden idd eerst goed wrm rijden en soms flink gassen...
maare met dat schakelen is ook maar net op wat voor weg je rijdt, als je een bocht in gaat schakel ik altijd wat vernsellingen terug tot ik het gewenste toerental heb om m mooi de bocht uit te trekken. Dit gaat bij mij totaal op gevoel, jij zult vast een metertje hebben ofzo.
 
J.P
mblover 8-9-2008 19:11 Print reply

Posts: 5391
Gewoon helemaal omhoog en helemaal omlaag. Dan ga je 1 versnelling omhoog of omlaag.

Voor de neutraal ga je naar de 2 en geef je een voorzichtig tikje omlaag, of je gaat naar de 1 en je geeft een voorzichtig tikje omhoog.
 
Makrolon 8-9-2008 19:19 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joristzr
met inrijden idd eerst goed wrm rijden en soms flink gassen...
maare met dat schakelen is ook maar net op wat voor weg je rijdt, als je een bocht in gaat schakel ik altijd wat vernsellingen terug tot ik het gewenste toerental heb om m mooi de bocht uit te trekken. Dit gaat bij mij totaal op gevoel, jij zult vast een metertje hebben ofzo.

Voor je de bocht in gaat moet je al geschakeld hebben En jij hebt niet zo'n metertje op je tzr?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Jorik92 11-9-2008 22:27 Print reply
Posts: 217
Heb zelf ook een Motorhispania, zitten AM-6 blokjes in.
Er zit dus tussen iedere versnelling in een vrij. ( wat dus weer inhoud dat je hem wel goed naar boven móet tikken )
Maar daar raak je vanzelf aan gewend, gewoon de komende tijd rustig aan rijden en niet te noks zijn met je gas en de koppeling, de rest leer je vanzelf
 

Dit topic is 1429 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved