Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vraagjes over 50cc snel - Derbi Senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51891 - vraagjes over 50cc snel - Derbi Sen...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kimi NL 7-9-2008 11:05 Print topicpost
Posts: 16
hej,

ik ben bezig met het uitzoeken van nieuwe onderdelen voor mijn derbi, hij moet gereviseerd worden maar dan zet ik er direct nieuw snel spul op..

het gaat om een 2006 Derbi Senda met het nieuwe type blok: DB50B0

ik ga wel voor 50cc snel. heb geen zin in 70's

tot nu toe heb ik dit op het oog

Carburateur Dellorto PHBG 21 BS (21mm)
Cilinder Hebo Manston Replica Derbi 50cc
Membraan + spruitstuk Hebo Derbi Senda 19-21mm

ik heb het liefst zoveel mogelijk spullen van het zelfde merk. maar nu kan ik geen Hebo krukas vinden voor een Senda?. aangezien hier veel mensen zitten die die sites uit hun hoofd kennen. weet iemand waar ik een 50cc snel Hebo krukas kan krijgen?

ook heb ik ander vraagje.

is het ook verstandig om je koppeling aan te passen naar een 50cc??

ik hoor het wel van jullie.

Grtz Kimi NL

en mocht ik nog een onderdeel missen wat er ook nog bij op moet om hem goed te laten lopen. dan hoor ik het wel.

heb trouwens een Giannelli Conti uitlaat. dat gaat wel goed toch?
 

PuchMaxiS72 7-9-2008 11:38 Print reply

Posts: 343
Nu al reviseren? ding is net 2 jaar oud man...
 
TSX gereviseerd
Convergence 7-9-2008 11:40 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Nu al reviseren? ding is net 2 jaar oud man...



Hij wil toch info over de onderdelen en niet gezeur over nu al reviseren. Hij weet zelf wel waar die mee bezig is.

Ja de uitlaat rijd wel goed met die setup. Ik denk zelf dat een 19mm carb iets fijner zal zijn, Maar als dat niet zo is zeg het maar. Je koppeling hoef je niet aan te passen. Je kan er andere platen en veertjes in doen maar aangezien je blok nog bijna nieuw is is dat volgens mij niet nodig.



Dit bericht is gewijzigd door Convergence op 7-9-2008 om 11:42 uur.
 
Project 2010 zie project Snowhite
BIET 7-9-2008 11:41 Print reply

Posts: 22355
Die koppeling kan je best wel aanpassen als je dat blok toch open doet, een goede koppeling kost niet veel, heb je dat ook weer gehad. Carb is best wel groot voor een 50, zou eerder een 19mm pakken. Die Gia is inprincipe een prima uitlaatje.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
PuchMaxiS72 7-9-2008 11:41 Print reply

Posts: 343
Nee dat begrijp ik ook allemaal wel, het verwonderd me alleen dat zoiets na 2 jaar al nodig is bij zo'n brommer, met misschien ietwat intensiever gebruik dan standaard.

Verder denk ik dat standaard koppelingsplaten het op een snelle 50 gewoon goed houden hoor.
 
TSX gereviseerd
derbi-dude 7-9-2008 14:16 Print reply
Posts: 163
hheey,

ik zou gewoon en 19mm halen,
en je std spruitstuk en membraan houden zijn goed zat.
verder lijkt een andere krukas me ook overbodig?
ik denk dat je met de cilinder en carb genoeg hebt,
hooguit nog andere koppelings platen en veren als je dat wilt.

mvg,
 
Kimi NL 7-9-2008 16:23 Print reply
Posts: 16
nou. er staat nu 13000km op het blok.. dus hij moet binnenkort niewe zuiger hebben enzo.

maar wat is het beste merk qua kwaliteit. prijs maakt me niet zo heel veel uit. maar een malossi is wel heel duur vind ik.

dus ik zou volgens jullie een 19mm carb + Snellere cilinder moeten nemen?.

brommers kosten sowieso geld. kun je beter direct goed doen.. vind ik dan:P
 
PuchMaxiS72 7-9-2008 20:46 Print reply

Posts: 343
Nee ik geef je helemaal gelijk in de zin van dat je het in ene keer goed wil doen, dat heb ik ook gedaan met mijn brommer. Alleen 13k klinkt mij nou niet echt als veel in de oren.. Ik kan je zo een TSX opnoemen die al bijna 100.000 kilometer heeft gereden waarvan zeker de helft van de kilometers met 70cc, en waarvan de lagers nog steeds niet vervangen hoeven te worden.

Maar om verder geen discussie over verschillende blokken en brommers op te laaien zal ik me er verder niet mee bemoeien, en wil ik je succes wensen met het mooi rijdend maken van je derbi.

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 7-9-2008 om 20:47 uur.
 
TSX gereviseerd
RowdyCross 7-9-2008 20:50 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kimi NL
nou. er staat nu 13000km op het blok.. dus hij moet binnenkort niewe zuiger hebben enzo.

maar wat is het beste merk qua kwaliteit. prijs maakt me niet zo heel veel uit. maar een malossi is wel heel duur vind ik.

dus ik zou volgens jullie een 19mm carb + Snellere cilinder moeten nemen?.

brommers kosten sowieso geld. kun je beter direct goed doen.. vind ik dan:P




Reviseren bij 13k ? En daar doe je 2 jaar over? xD Dat heb ik in 10 maanden gereden.


Krukas hoef je nog lang niet te vervangen, lagers ook niet, zet er gewoon Gia conti uitlaat op , 50cc hebo snel, 19 mm vlakschuif
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Kimi NL 7-9-2008 22:31 Print reply
Posts: 16
mijn broer heeft er 500km mee gereden. toen heeft hij half jaar stil gestaan. en sinds januari rijdt ik. dus 12.500 km..

nou. wat ik heb begrepen is dat je met 13000km je zuiger moest vervangen enzo..


 
RowdyCross 7-9-2008 22:37 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kimi NL
mijn broer heeft er 500km mee gereden. toen heeft hij half jaar stil gestaan. en sinds januari rijdt ik. dus 12.500 km..

nou. wat ik heb begrepen is dat je met 13000km je zuiger moest vervangen enzo..





Nja ik heb het bij de 11k gedaan, en dat ding zag er echt nog prima uit.

Terwijl ik ook nog vaak cross, dus veel zand enzo. dus hoeft echt nog niet percee, gewoon elke 5000 km ofzo ff je zuiger bekijken of zo.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
BIET 7-9-2008 23:05 Print reply

Posts: 22355
Als je lagers enzo niet aan vervanging toe zijn moet je dat gewoon niet doen. Die hebo rep cil is prima cilinder die ook nog is leuk is te tunen. De 50 MHR is niet verkeerd, meer een koppel cil. De Hebo is meer pieken, zeker als je dat schattige vlinderpoortje eventjes fucking groot maakt.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
RowdyCross 7-9-2008 23:06 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Als je lagers enzo niet aan vervanging toe zijn moet je dat gewoon niet doen. Die hebo rep cil is prima cilinder die ook nog is leuk is te tunen. De 50 MHR is niet verkeerd, meer een koppel cil. De Hebo is meer pieken, zeker als je dat schattige vlinderpoortje eventjes fucking groot maakt.


Oftewel, spaaibanden, 21mm carb, getunde MHR 50 , en crossen maar
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
BIET 7-9-2008 23:20 Print reply

Posts: 22355
21mm is naar mijn idee wat aan de grote kant. Denk dat ie met een 19mm veel makkelijker is af te stellen is en mooier loopt.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Kimi NL 8-9-2008 10:31 Print reply
Posts: 16
maar vraagje..

wat is beter.

Hebo of een Metrakit.

zie namelijk een Metrakit ook wel zitten..

Deze lijkt me wel wat.
MK Pro Race Cil Senda 2007 50cc
http://www.josdijkma...d&productId=4880

maar is het verstandig om hier ook een Krukas bij te nemen.. want ik heb er een krukas inzitten die al 13000km meegaat.. en een Metrakit krukas is nou eenmaal niet de goedkoopste. maar als het beter is. moet het.

en dan moet ik nog natuurlijke en mooie 19mm Carb hebben.. Dellorto is het beste vind ik. zie namelijk zoon Dellorto PHBG19 Black Racing wel zitten. maar past die wel op een derbi Senda met nieuwe type blok??

staat er namelijk niet bij.

of is een Dellorto PHBG19 opschuif beter??
http://www.josdijkma...od&productId=726

en wat bedoelen ze met Kelk?. want moet ik nog een onderdeel hebben om hem passend te maken. en welk spruitstuk moet er dan op als ik die PHBG19 neem??
 
PuchMaxiS72 8-9-2008 15:25 Print reply

Posts: 343
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kimi NL
..maar is het verstandig om hier ook een Krukas bij te nemen.. want ik heb er een krukas inzitten die al 13000km meegaat.. en een Metrakit krukas is nou eenmaal niet de goedkoopste. maar als het beter is. moet het..


Weet niet hoe jij hebt gereden in die 13000km, maar een krukas gaat veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer mee dan dat. Dus als je geld wil uitgeven moet je er vooral een andere krukas inzetten als jij je daar goed bij voelt, maar het is, in principe, totaal onnodig. Voel even aan hoe je lagers zijn maar 99,9% zeker dat je daar geen speling op voelt, dus echt niet nodig om te vervangen.

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 8-9-2008 om 15:26 uur.
 
TSX gereviseerd

Dit topic is 5461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved