Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - CPI SM (Supermoto) Opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 871 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51876 - CPI SM (Supermoto) Opvoeren
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 10599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JasperHonda 7-9-2008 14:03 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arcenon
Het gaat om dit setje:

afbeelding
Tandwielset CPI Supermotard.
Achterandwiel 53 Tands, Voortandwiel 13 Tands.
Inclusief ketting.

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 7-9-2008 om 14:01 uur.

en wat is ori tandwielverhouding dan?
je kan er wel sneller door maar je trekt er dan wel langzamer mee op
 
Honda Powah!
Convergence 7-9-2008 14:04 Print reply

Posts: 2192
11/71 ofzo heeft een gast bij me op school. ik trek hem er makelijk uit met mijn rieju. dus als je die kit eronder ploft zit je met wind mee na 5 km pas op je top.
 
Project 2010 zie project Snowhite
JasperHonda 7-9-2008 14:06 Print reply

Posts: 658
ik zou der gewoon dat andere uitlaatje onder gooien, valt niet zo heel erg op denk ik. mer kun je er toch neit echt aan doen denk ik
 
Honda Powah!
Convergence 7-9-2008 14:09 Print reply

Posts: 2192
Yep andere uitlaat. en daarna kan je beginnen met afstellen. Andere tandwielen. grotere sproeier enzo.

Je kan er niet zomaar andere tandwielen onder gooien.
 
Project 2010 zie project Snowhite
Arcenon 7-9-2008 14:36 Print reply
Posts: 162
Hey, ik verwijs jullie even door naar een profiel van een gozer op Brommerforum.nl ook met een CPI SM. http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10968


Ik heb geen idee wat de tandwielverhouding is. Voor is iig 11 en achter is het erg groot. Maarja ik snap dat hij minder zal trekken als je alleen die tandwielen eronder laat zetten, maar de top wordt hiervan toch wel hoger? (Hoeveel?)

En wat kan ik doen buiten een andere uitlaat/Cilinder om het trekvermogen weer te compenseren? (en miss ook een beter geluidje? of is dat teveel gevraagt :P)

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 7-9-2008 om 14:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 7-9-2008 om 14:46 uur.
 
JasperHonda 7-9-2008 14:43 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arcenon
Hey, ik verwijs jullie even door naar een profiel van een gozer op Brommerforum.nl ook met een CPI SM. http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10968


en wat wil je daarmee zeggen?
 
Honda Powah!
Arcenon 7-9-2008 14:45 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JasperHonda
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arcenon
Hey, ik verwijs jullie even door naar een profiel van een gozer op Brommerforum.nl ook met een CPI SM. http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10968


en wat wil je daarmee zeggen?


Lees de edit.
 
JasperHonda 7-9-2008 14:47 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arcenon
[...]


Lees de edit.

buiten andere uitlaat/cilinder om kun je het trekvermogen moeilijk compenseren dnek ik, michien ander carbje maja, weet nei tof dat veel uitmaakt met standaart cilinder
 
Honda Powah!
Arcenon 7-9-2008 14:59 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JasperHonda
[...]

buiten andere uitlaat/cilinder om kun je het trekvermogen moeilijk compenseren dnek ik, michien ander carbje maja, weet nei tof dat veel uitmaakt met standaart cilinder


Hmm, wat voor carb had je dan in gedachten; hoe groot/prijs/merk en wat levert het op? Alleen een beetje trekvermogen of ook geluid/top?

En wat te doen met het katalysator verhaal? sommige mensen zeggen dat er niet eens een katalysator in zit en sommige zeggen van wel xD
 
kratje 7-9-2008 15:03 Print reply

Posts: 175
zullen we maar ff duidelijk worden
er zijn een paar opties:

1. je hebt er vrede mee, zoals hij nu is
2. je gaat lopen kloten met tandwielen en carb en je winst is dan hooguit 5 km/u, en hij zuipt een brok meer
3. je koopt andere uitlaat / cilinder

oftewel, je moet er gewoon een beetje geld insteken om zo'n ding harder te laten lopen
 
Arcenon 7-9-2008 15:12 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kratje
zullen we maar ff duidelijk worden
er zijn een paar opties:

1. je hebt er vrede mee, zoals hij nu is
2. je gaat lopen kloten met tandwielen en carb en je winst is dan hooguit 5 km/u, en hij zuipt een brok meer
3. je koopt andere uitlaat / cilinder

oftewel, je moet er gewoon een beetje geld insteken om zo'n ding harder te laten lopen



Die ene kerel ook van brommerforum met een CPI SM reed nadat hij zn tandwielen had verzet ook 90?

 
JasperHonda 7-9-2008 16:39 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arcenon
[...]



Die ene kerel ook van brommerforum met een CPI SM reed nadat hij zn tandwielen had verzet ook 90?


jah maar hij had ook zen uitlaat, cilinder verandert
edit: srry verkeed geleze, maar hij heft alleen zen voortandwiel verandert

Dit bericht is gewijzigd door JasperHonda op 7-9-2008 om 16:40 uur.
 
Honda Powah!
Arcenon 7-9-2008 17:45 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JasperHonda
[...]

jah maar hij had ook zen uitlaat, cilinder verandert
edit: srry verkeed geleze, maar hij heft alleen zen voortandwiel verandert

Dit bericht is gewijzigd door JasperHonda op 7-9-2008 om 16:40 uur.


Idd, hij had alleen z'n voortandwiel vervangen naar 13. Alleen is dan de vraag wat voor carburateur moet erop om het optrekvermogen te compenseren? Hoe groot moet de carb zijn?
 

Dit topic is 10599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved