Arcenon |
6-9-2008 19:50 |
Posts: 162 |
Nou die uitlaat is in principe een optie alleen laat ik die nu nog voor wat hij is.
Kan iemand mij concrete handelingen vertellen waarmee ik bij de dealer kan aankomen om te laten doen. En zet er dan ook alsjeblieft bij wat er veranderd.
|
|
|
|
markhispania3 |
6-9-2008 20:12 |
Posts: 1971 |
vraag of hij hem wil ontgrenzen, en vertel dat de uitlaat al ontgrensd is.
|
|
|
|
Arcenon |
6-9-2008 20:52 |
Posts: 162 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
vraag of hij hem wil ontgrenzen, en vertel dat de uitlaat al ontgrensd is.
Oke ik heb hem even een mailtje gestuurd. Heb je misschien een idee wat een reƫle prijs is voor het ontgrenzen? (en wat voor effect het heeft op de top/optrekken/sneller/langzamer schakelen)
|
|
|
|
marjo |
7-9-2008 11:15 |
Posts: 1211 |
Je kan gewoon beter naar de dealer gaan, zeggen ik wil mijn brommer ... km/h laten lopen, wat zijn de kosten. Dan gaan zei zich wel druk maken over hoe ze hem gaan opvoeren.
|
|
|
|
- Kevin - |
7-9-2008 11:17 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marjo
Je kan gewoon beter naar de dealer gaan, zeggen ik wil mijn brommer ... km/h laten lopen, wat zijn de kosten. Dan gaan zei zich wel druk maken over hoe ze hem gaan opvoeren.
A) is dat wel heel lui
B) is dat niet redelijk goedkoop aangezien je ook het arbeidsloon van de monteurs moet betalen.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
7-9-2008 11:23 |
Posts: 14514 |
hoe hard wil je ongeveer? want het opvoeren is opzich best makkelijk bij zon ding ( alles plug and play, behalve uitlaten )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Convergence |
7-9-2008 11:35 |
Posts: 2192 |
Als de prop al uit de uitlaat zit krijg je hem toch niet veel sneller door die kleine dingen te veranderen.
Dat gaat een nieuwe cilinder en uitlaat kosten. Als je echt sneller wilt zelfs 70cc of hoger en aangezien jij dat niet wilt kan je beter niet opvoeren.
|
|
Project 2010 zie project Snowhite |
|
marjo |
7-9-2008 12:01 |
Posts: 1211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]
A) is dat wel heel lui
B) is dat niet redelijk goedkoop aangezien je ook het arbeidsloon van de monteurs moet betalen.
Hij zegt dat hij het cker weten toch door de dealer laat doen dus ja dan kan je toch beter zeggen hoe en wat, dan regelen zij het wel.
|
|
|
|
Arcenon |
7-9-2008 12:33 |
Posts: 162 |
Oke dingen die ik tot nu toe heb gehoord en wel goed leken:
-Er schijnt een opvoerkitje met Tandwielen te zijn (alleen weet ik nog niet waar ze te koop zijn iemand enig idee?). De SM lijkt namelijk begrenst te zijn op het achtertandwiel (mega groot).
-Een grotere carburateur erin hangen. (Enig idee welke erop past en waar te koop?)
-Katalysator verwijderen, alleen lijkt me dit de minste optie omdat ze dan mijn uitlaat weer helemaal uit elkaar moeten lassen.
Hij hoeft geen 100+ te lopen, met een kleine stijging (bijv 85/90) ben ik ook al blij.
|
|
|
|
driver004 |
7-9-2008 12:35 |
Posts: 3418 |
zit er dan een Katalysator in
ben bang van niet
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
Arcenon |
7-9-2008 12:40 |
Posts: 162 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marjo
De katalisator verwijderen kost je natuurlijk alleen uurloon, geen onderdelen. Je wint hier veel snelheid mee, immers de motor ademt makkelijk en presteerd meer.
Tussen het spruitstuk en de cilinder zit een plaatje met een klein gaatje erin, dat kun je verwijderen voor meer snelheid.
<<<Na deze reactie dacht ik dat er een katalisator in zat, ik zelf heb geen idee of die er op zit xD
Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 7-9-2008 om 12:41 uur.
|
|
|
|
driver004 |
7-9-2008 12:43 |
Posts: 3418 |
jah en?
er zit echt noway een Katalysator
een ring in de uitlaat is anders he
maar trek je inlaat gedeelte eraf kijk of er evt begrenzing in zit
en dan kun je ook evt een andere carb erop beunen
en als je geen uitlaat kan vinden zoek er een die ong het zelfde loopt en maak hem pas..
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
Arcenon |
7-9-2008 12:54 |
Posts: 162 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
jah en?
er zit echt noway een Katalysator
een ring in de uitlaat is anders he
maar trek je inlaat gedeelte eraf kijk of er evt begrenzing in zit
en dan kun je ook evt een andere carb erop beunen
en als je geen uitlaat kan vinden zoek er een die ong het zelfde loopt en maak hem pas..
Ik heb geen idee.. Ik kan wel een uitlaat vinden; http://www.josdijkma...d&productId=5178
Alleen is dat eigenlijk het laaste dat ik wil+nieuwe cilinder. Dus probeer ik nu eerst op de kleinere onderdelen nog een prestatie winst te halen.
Dus wat kan ik nu het beste doen? Die tandwielen halen/Katalysator (volgens Marjo, ik elf heb geen idee xD) eruit halen/Grotere Carbarateur.
Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 7-9-2008 om 12:55 uur.
|
|
|
|
Convergence |
7-9-2008 12:57 |
Posts: 2192 |
JIj zegt tandwielen begrenzing zo hard trekt een cpi niet op dus die tandwiel begrenzing is niet zo. Het blok is gewoon anders daarom is de vertanding anders.
|
|
Project 2010 zie project Snowhite |
|
Arcenon |
7-9-2008 14:01 |
Posts: 162 |
Het gaat om dit setje:
Tandwielset CPI Supermotard.
Achterandwiel 53 Tands, Voortandwiel 13 Tands.
Inclusief ketting.
Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 7-9-2008 om 14:01 uur.
|
|
|
|