Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitvallen brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 573 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51842 - uitvallen brommer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 562 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lantaarnpaal 4-9-2008 19:48 Print topicpost

Posts: 91
ik heb dus last dat als ik 10 meter heb gereden mijn brommer uitvalt. het is begonnen met stotteren op hogere toeren, waarna het alleen maar erger werdt.

ik heb veel onderdelen vervangen, zoals: spruitstukrubber, carb. , luchtfilter , benzinekraan.
dus aan valse lucht zal het denk ik niet liggen.

waaraan zou het wel kunnen liggen? ontsteking mischien??

 

falco 4-9-2008 19:51 Print reply

Posts: 3724
vonkt ie goed?
 
Niek de Wildt 4-9-2008 19:59 Print reply
Posts: 7168
doe even een boutje (M4) in je bougiedop en draai aant vliegwiel met een boormachine (bitje 14 dacht ik) en kijk hoelang de vonk is vanaf het kopje van het boutje tot je cilinder/kop/blok dit moet minimaal een halve cm zijn, maar meestal is het rond de 7 a 8mm het meeste wat ik bij tomos heb meegemaakt is 1cm.
haalt hij dit niet, dan moet je denken aan een andere bobine ---> let op blauwe verkleuring van het metaal, dat duid vaak op oververhitte bobine (of ontstekingspoel halfgaar)


vonkt ie tussen de contactpuntjes?? --> condensator vervangen.
en waarschijnlijk zijn de contactpuntjes dan ook aan vervanging toe (of opschuren indien nog mogelijk)

stel je ontsteking af op:

contactpuntjes: moeten totaal 0.35mm open

voorontsteking: 1,25mm voor BDP met 50cc (met snel pijpje)
tussen 1,3 en 1,35 mm voor BDP met een snelle 50cc of langzame 70cc
en ruim 1,35 met een snelle 70.
(bij std setup/ af-fabriek is 1,2)
bij deze voorontsteking aanduidingen moeten de contactpuntjes net gaan OPENEN.

probeer hierna even een ander bougietje.


ontstekingsdelen alleen bosch kopen.
kosten:
condensator, en contactpuntjes kosten allebei ongv 15 euro.
en bobine(en spoel) ongv 20



ik neem aan dat hij gewoon goed benzine krijgt.

 
lantaarnpaal 4-9-2008 20:06 Print reply

Posts: 91
het is trouwens een derbi, zonder contactpuntjes ofzo.
maar de vonk haalt net de 3,5mm (tot de overbrugging van de bougie zegmaar).
is dit te weinig en ligt dat dan aan de bobine?

benzine krijgt die goed, daar kan het haast niet aan liggen.
 
Niek de Wildt 4-9-2008 20:12 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lantaarnpaal
het is trouwens een derbi, zonder contactpuntjes ofzo.
maar de vonk haalt net de 3,5mm (tot de overbrugging van de bougie zegmaar).
is dit te weinig en ligt dat dan aan de bobine?

benzine krijgt die goed, daar kan het haast niet aan liggen.


vermeld er volgende keer dan even meteen zij om welke brom het gaat, ik gokte op puch omdat die in je profiel stonden.


goed lezen, ik zeg zonder bougie, gewoon een boutje (M4) in je bougieDOP doen en kijken hoelang de vonk is die hij kan trekken naar je cilinder/kop/blok als je kicked

en ik begrijp niet goed wat je met totale overbrugging van bougie bedoeld, maar ik hoop niet dat je de afstand tussen de electrode bedoeld, want die hoort rond de 0,5 tot 0,6mm te zijn.
als die op 3,5mm stond kan je deze bougie beter weggooien, want als je hem terugbuigt dan heb je grote kans dat hij na een aantal KMs je zuiger gaat kietelen.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-9-2008 om 20:15 uur.
 
lantaarnpaal 4-9-2008 20:16 Print reply

Posts: 91
ik bedoelde 0,35mm, zo had ik het altijd bij mijn puch. maar ik zal het eens op 0.55mm proberen.
ga ik ook wel even proberen hoe lang de vonk is die die kan trekken.
 
Niek de Wildt 4-9-2008 20:17 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lantaarnpaal
ik bedoelde 0,35mm, zo had ik het altijd bij mijn puch. maar ik zal het eens op 0.55mm proberen.
ga ik ook wel even proberen hoe lang de vonk is die die kan trekken.


0,35 is ook te weinig voor een puch, die mag ook op 0,5

edit: bij gebrek aan een voelermaatje, ongv je duimnagel

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-9-2008 om 20:33 uur.
 
lantaarnpaal 4-9-2008 20:44 Print reply

Posts: 91
heb het allebei geprobeert. op 0.5mm gezet maar het wordt er niet beter op.
vonk (ik heb het zonder bougiedop geprobeert) is ongeveer 6/7 mm.
 
Niek de Wildt 4-9-2008 23:40 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lantaarnpaal
heb het allebei geprobeert. op 0.5mm gezet maar het wordt er niet beter op.
vonk (ik heb het zonder bougiedop geprobeert) is ongeveer 6/7 mm.



de voorontsteking maten die ik aangaf zijn voor puch en tomos, dus niet gaan proberen op je am6 of derbi.

kijk even of de ontsteking goed staat, staan gewoon een merktekentje op de grondplaat en op het carter.

EDIT: al eens een nieuw bougietje geprobeerd?


als hij altijd goed heeft gereden met deze carburateur afstelling, dan durf ik geld in te zetten op je CDI

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-9-2008 om 23:42 uur.
 
yamaha rd50 mx 5-9-2008 12:31 Print reply

Posts: 748
de mijne stotterde eerst ook in hoge toeren toen heb ik er een kleinere spoeier in gezet en toen werd dit een heel stuk minder en hij rijd nu ook wat harder stotteren doet hij nu bijna niet meer
 
On the road again!
allbrezz 5-9-2008 12:35 Print reply

Posts: 493
bezine toevooer kan eht wel aan liggen :
als je vlotter niet lekker door loopt dan valt hij na 10 meter uit
probeer daar wat mee
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg

Dit topic is 562 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved