Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vage afstelling (kijk even)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51829 - Vage afstelling (kijk even)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3649 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rallylc 4-9-2008 14:24 Print topicpost
Posts: 31
Ik heb een speedfight 2 met de volgende setup

DR70 AC standaard
Standaard uitlaat
Dell orto PHBG 16mm carb.
De rest is standaard.

Rollen 8,5 grams
Trekveren gewoon orgineel
Drukveer een gele van malossi

Ik krijg de carb niet helemaal goed afgesteld. Of beter gezegd ik weet het even niet meer wat te doen.

Ik heb de orginele luchtfilter aangepast voor op die dell orto carb.

Ben met sproeier 84 begonnen. Had vrij het gevoel dat hij weg zou vallen dus maar een 86 erin gedaan.
Als ik gas geeft trek hij goed op. Als ik het gas heb op zo`n 75 % doet hij het nog goed. Als ik hem 100% open zet valt hij weg. Dus ik denk sproeier te klein. Dus ik naar de dealer om een 88 te halen en een 90 sproeier. Bleek die 88 een 86 te zijn die ik al had. Dus ik een sproeier 90 maar erin gedaan om te proberen. Nog steeds het zelfde probleem. Heb de luchtschroef op 1.1/2 gezet maar krijg het idee dat als die carb meer open gaat dat hij gewoon de lucht niet meer aangezogen krijgt door het filter waardoor hij zeg maar smoort word steeds. Bougie is anders zowat praktisch bruin. Ook de gasnaald staat nog op de fabrieksinstelling.

Als ik het gat van het luchtfilter kleiner maak dan loopt hij nog slechter dan val hij zowat uit wegens te weinig lucht. En dan kan je er eigenlijk niet mee rijden want hij komt dan niet voorruit. Krijg ook het idee dat de carb en het orginele luchtfilter niet echt samen gaan. Klopt dit? Aangezien het luchtfilter misschien de carb gewoon afknijpt.

Nog extra infomatie

Dat aanzuigstuk is eraf gehaald, omdat dit niet meer past i.c.m de dell orto PHBG 16mm carb. Op de luchtfilterkast zat daar zo`n opschuif aansluiting ervoor maar die is eraf gezaagd omdat ik dit ding wilde gebruiken:

http://www.euroscoot...uch...er-p-5280.html

Ik dacht als ik dat ding gebruik dan dempt ook het geluid wel wat. Ik heb er ook een malossi filtermatje erin zitten. Alleen met beide remt de luchtstroom zo af dat je niet met de scooter kan rijden.. Dus heb ik eerst dat blauw schuim eruit gehaald en zonder dat schuim geprobeerd. En dat ging wil ietsie pietsie beter. Toen heb ik dat zwarte ding maar helemaal verwijderd. Toen ging het gelijk een heel stuk beter. Maar als ik dus 100% gas open gaat dan word de boel gewoon gesmoort. Grotere sproeier helpt verder niks. Zit nou zelfs een 90 in maar dat maakt ook niks uit. Ik kan verder wel gewoon gas geven en de hendel +/- tot 75% open draaien, daarboven smoort hij gewoon.

Vaccuum is naar mijn weten gewoon 100% goed aansloten en de benzine slang ook. Benzine komt er gewoon eruit. Dus lijkt me het probleem daar ook niet te zitten.
 

MarTijn tzr 4-9-2008 15:09 Print reply

Posts: 6970
waarom heb je een 70cc op een standaard uitlaat. het zal niet veel uitmaken als je een grotere sproeier erin doet want je moet juist een kleinere. een miss is een andere uitlaat wat beter
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
RM-sm 4-9-2008 15:23 Print reply

Posts: 3908
ook maar keertje lichtere rolletjes hallen denk ik?


 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
rallylc 4-9-2008 17:02 Print reply
Posts: 31
Ik heb helemaal geen terugloper nodig. Aangezien het geen race scooter is maar gewoon een straat setup. Waarom geen andere uitlaat? Waarom wel? Misschien omdat ik liever undercover rijd dan dat ik me zelf laat pakken d.m.v een uitlaat waarmee je meteen al opvalt. De uitlaat is niet de reden om dit topic te open.

En trouwens met sproeier 86 was die praktisch zowat bruin. Het rijden gaat wel en optrekken ook nog wel t/m 75% van het gasgeven en stotterd dus ook niet. Maar als ik het gas 100% opentrek word de moter zeg maar gesmoort. Dit probleem wil ik juist verhelpen. Daarom open ik dit topic.

De rollen worden nog wel aangepast als dat nog moet.

Wil graag alleen discuseren over dat carb probleem.

Dit bericht is gewijzigd door rallylc op 4-9-2008 om 17:04 uur.
 
markhispania3 4-9-2008 19:30 Print reply

Posts: 1971
al geprobeerd te rijden met choke erop?
 
rallylc 4-9-2008 19:46 Print reply
Posts: 31
Ja ook al geprobeerd maar het word er niet beter op want dan houd hij ook in bij 100% gas.

Vraag me af of het niet aan het filter kan liggen, dat ie misschien niet genoeg lucht kan pakken ofzo. Want de carb is niet orgineel en het filter wel. Liefst hou ik het filter gewoon orgineel. Zit niet te wachten op extra herrie.
 
-Bassie- 4-9-2008 19:54 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rallylc
Ja ook al geprobeerd maar het word er niet beter op want dan houd hij ook in bij 100% gas.

Vraag me af of het niet aan het filter kan liggen, dat ie misschien niet genoeg lucht kan pakken ofzo. Want de carb is niet orgineel en het filter wel. Liefst hou ik het filter gewoon orgineel. Zit niet te wachten op extra herrie.


kleinere sproeier.


 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Niek de Wildt 4-9-2008 20:05 Print reply
Posts: 7168
met smoren bedoel je een soort van `bwaaaooopen`?

zo ja, dan raad ik je aan het std luchtfilter te gebruiken zonder de begrenzingen en een grotere sproeier te proberen.
(ik weet niet of dat malossi filtermatje goed is, maar misschien is dat een dichte celstructuur waardoor het niks doorlaat)

heb namelijk wel eens grotere sproeiers op soortelijke setups gezien.
(het zijn dellorto `groot` sproeiers neem ik aan?

std uitlaat moet btw gwn kunnen.



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-9-2008 om 20:14 uur.
 
steef ts70xk 4-9-2008 20:16 Print reply

Posts: 3244
heb je ook de prop uit uitlaat mis stome vraag?
 
rallylc 4-9-2008 21:12 Print reply
Posts: 31
@ Niek de Wildt

Ja het is idd een bwaaaop geluid, alleen dit heb ik alleen als ik de gashandel 100% open draai. Als ik hem 75% open draai dan rijd hij naar mijn mening prachtig. Bougie kleurt ook vrij koffie bruin.
Heb zowel sproeier 86 geprobeerd. Normaal gas geven doet hij zonder in te houden of te stotteren. Maar bij max gas doe hij die bwaaaop.
Dus ik dacht laat ik een grotere sproeier erin zetten. Een 88 en een 90 gekocht. Nou bleek die 88 een 86 te zijn die de dealer had meegegeven.
Dus toen maar gelijk de 90 erin gezet. Maakt geen verschil met die 86 en nog steeds bwoaaap op max 100% gas. Hou je je vinger een beetje bij het luchtinlaat dan zakt het motervermogen helemaal in. Lijkt net of dat ie te weinig lucht krijgt aangevoerd en daardoor word gesmoort.

Ik heb alleen het luchtfilter er zelf erop zitten. Dat aanzuigstuk paste er niet meer erop. Dus het standaard filter zat er al erop.
Heb verder geen ervaring met dat malossi filtermatje, maar lijkt me niet dat het zo veel problemen zou moeten geven. Zou wel eens een orgineel filtermatje kunnen proberen.

Nee het zijn Dell orto klein sproeiers.

Uitlaat zitten ook geen proppen in.

Dit bericht is gewijzigd door rallylc op 4-9-2008 om 21:17 uur.
 
MarTijn tzr 5-9-2008 13:32 Print reply

Posts: 6970
waarom probeer je alleen maar grotere sproeiers. je zegt dat ie met 100% gas open uit(terug)valt. en met 75% niet. dus het komt er gewoon op neer dat ie te veel benzine krijgt(of te weinig lucht) probeer nu eerst maar is een kleinere sproeier
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Woutjuh 5-9-2008 14:18 Print reply

Posts: 4422
En heb je de begrenzing uit de uitlaat?

Zou het aan kunnen liggen.

(Als het al gezegd is, heb niet hele topic gelezen.)
 
veel MT spul te koop!
rallylc 5-9-2008 18:40 Print reply
Posts: 31
Vandaag nog een ander luchtfilter gehaald en wat sproeiers.

Ik ging maar zonder luchtfilter deksel rijden en zonder filter. Deed het meteen een heel stuk beter. Zit toch te denken dat het luchtfilter aan het belemmeren is. Kan wel een powerfilter erop zetten en het is een stuk makkelijker afstellen. Liever rijd ik zonder extra herrie en een wat kleinere sproeier.

Met de sproeiers heb ik eigenlijk verder nog niks mee gedaan. Krijg er alleen maar minder zin om er nog iets aan te doen. Ik weet gewoon dat het luchtfilter kut werk met die DR70 .

Dit bericht is gewijzigd door rallylc op 5-9-2008 om 18:41 uur.
 
rallylc 6-9-2008 0:58 Print reply
Posts: 31
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
waarom probeer je alleen maar grotere sproeiers. je zegt dat ie met 100% gas open uit(terug)valt. en met 75% niet. dus het komt er gewoon op neer dat ie te veel benzine krijgt(of te weinig lucht) probeer nu eerst maar is een kleinere sproeier



Ik denk dat ie eerder teweinig lucht krijgt. Heb vandaag nog wezen testen zonder die luchtfilter kap en het filter. Reed een stuk beter.
Is het een slim idee om aan de onderkant van het kapje (voor het filter)
om daar iets van gaatjes te boren.
 
mtlover 6-9-2008 1:40 Print reply

Posts: 2372
Je verhouding lucht/brandstof klopt dus niet. Als je meer lucht geeft loopt ie beter, betekend dus dat de verhouding dan beter wordt. Waaruit je dus op kan maken dat je sproeier te groot is.
 
Henk-88 6-9-2008 2:29 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Je verhouding lucht/brandstof klopt dus niet. Als je meer lucht geeft loopt ie beter, betekend dus dat de verhouding dan beter wordt. Waaruit je dus op kan maken dat je sproeier te groot is.



De sproeier is te groot of de luchtdoorlaat te klein.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 3649 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved