Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - **** MB=@

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1023 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51823 - **** MB=@
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

grasmaaier89 3-9-2008 22:32 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]

welke



de keering bij je krukas
merk je dat je blokolie telkens moet bijvullen??


Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]

welke


[qoute]
quote van viertakt:
Van je krukas, aan koppelingskant, omdat je bougie ook vet geslagen was.




Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 3-9-2008 om 22:33 uur.

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 3-9-2008 om 22:33 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Honda MB70cc 3-9-2008 22:39 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



de keering bij je krukas
merk je dat je blokolie telkens moet bijvullen??


Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]

welke


[qoute]
quote van viertakt:
Van je krukas, aan koppelingskant, omdat je bougie ook vet geslagen was.




Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 3-9-2008 om 22:33 uur.

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 3-9-2008 om 22:33 uur.

nee..maar ik wou de olie wel een keer vervessen ivm een pakking die lek was en dus was ik wat olie kwijd geraakt..ik heb al nieuwe olie liggen maar nog niet vervest. hij rookt wel aardig veel als hij koud is. ik meng 1 op 50 (uit de pomp)
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Markjo 3-9-2008 22:43 Print reply

Posts: 1061
dit zou best wel eens een keerring kunnen zijn ja.

maare nogmaals: contactpunten?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Viertakt 3-9-2008 22:44 Print reply

Posts: 3586
De allereerste MT/MBs hadden volgensmij idd contactpunten, dit weet ik eigenlijk niet zeker.
 
Viertakt uber alles.
Honda MB70cc 3-9-2008 22:46 Print reply

Posts: 669
maaroged, hij deed het altijd goed en opeens tok niet meer..toen andere bougi deed hij het weer goed..en nu weer niet..dus er zit hier iets wat waarschijnlijk de bougi naar de klote helpt..wat kan dat zijn?
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
rik hulkenberg 3-9-2008 22:47 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
De allereerste MT/MBs hadden volgensmij idd contactpunten, dit weet ik eigenlijk niet zeker.

weet bijna zeker van niet
heb nog nooit een stroomkringschema/boek gezien zonder cdi
heb behoorlijk veel gesearcht na mb's
 
Honda MB70cc 3-9-2008 22:49 Print reply

Posts: 669
jah maar je hebt bij een mb toch wel van die dinge die open en dicht gaan? mij verteld de contact puntjes die open en dicht gaan..en daar moet een bepaalde afstand tussen zitte (0.3 mm ofzo) en dat als dat niet goed is dat hij dan gaat 4-takten..zegmaar heletijd 1 vonk overslaan..en daardoor slaat de bougi vet.
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Henk-88 3-9-2008 22:52 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
jah maar je hebt bij een mb toch wel van die dinge die open en dicht gaan? mij verteld de contact puntjes die open en dicht gaan..en daar moet een bepaalde afstand tussen zitte (0.3 mm ofzo) en dat als dat niet goed is dat hij dan gaat 4-takten..zegmaar heletijd 1 vonk overslaan..en daardoor slaat de bougi vet.



Bedoel je dat je nooit naar je ontsteking gekeken hebt?

Serieus, als je goed afstelt dan heb je geen last van een vetgeslagen bougie.
Beter tjek je de afstel-faq ok?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Honda MB70cc 3-9-2008 22:59 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Bedoel je dat je nooit naar je ontsteking gekeken hebt?

Serieus, als je goed afstelt dan heb je geen last van een vetgeslagen bougie.
Beter tjek je de afstel-faq ok?

oke, zucht..

Mijn sproeier (maat 96) was its verstopt, toen deed hij het altijd goed. nu heb ik die schoon en nu verzuipt hij bij terug schakelen. dus moet ik een wat kleinere sproeier (maat 92 komt wel in de buurd denk ik)

dat is 1 probleem.

2e:

dat opeens mn bougi kapot gaat, nieuwe erin..doet hij het goed, en nu 2 dagen later weer zelfde probleem als toen met die bougi die kapot was. dus is er hier iets dat mn bougi sloopt. de afstelling van de ontsteking kan het niet zijn lijkt me want daar heb ik niet aan gezeten.

nu vertelde iemand boven me dat een bougi vaak kapot kan gaat door een tegrote sproeier, dus een nieuwe bougi en sproeier 92 erin zou hij het weer moeten doen??
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Henk-88 3-9-2008 23:01 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]

oke, zucht..

Mijn sproeier (maat 96) was its verstopt, toen deed hij het altijd goed. nu heb ik die schoon en nu verzuipt hij bij terug schakelen. dus moet ik een wat kleinere sproeier (maat 92 komt wel in de buurd denk ik)

dat is 1 probleem.

2e:

dat opeens mn bougi kapot gaat, nieuwe erin..doet hij het goed, en nu 2 dagen later weer zelfde probleem als toen met die bougi die kapot was. dus is er hier iets dat mn bougi sloopt. de afstelling van de ontsteking kan het niet zijn lijkt me want daar heb ik niet aan gezeten.

nu vertelde iemand boven me dat een bougi vaak kapot kan gaat door een tegrote sproeier, dus een nieuwe bougi en sproeier 92 erin zou hij het weer moeten doen??



Nog een keer: een 92 sproeier is de oplossing niet, afstellen moet je!

Lees die faq nou maar.

Weet je serieus niet of je contactpunten of electronische ontsteking hebt?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Honda MB70cc 3-9-2008 23:04 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Nog een keer: een 92 sproeier is de oplossing niet, afstellen moet je!

Lees die faq nou maar.

Weet je serieus niet of je contactpunten of electronische ontsteking hebt?

Nee. ik heb mn vliegwiel dr nog nooit afgehad. en ik heb wel een CDI.
Mn oom is al 50 jaar auto monteur..dus nog in de tijd dat autos ook nog zulde ontsekingen hadden met contact punten afstellen enzo heeft hij allemaal gekent en hij zei dat wss de contact punten niet goed opengaan ofzo dus hij zei dat wel WEL contact punten op zaten.

hij liep eerst altijd PERFECTTTTTTTTTT dus waarom zou ik dan aan het afstellen gaan? deed ut altijd goed. er is gewoon iets kapot...en kleinere sproeier omdat hij altijd goed liep met een beetje verstopte sproeier..nu is die vrij en nu verzuipt hij bij terug schakelen..dus dat is kwestie van tegrote sproeier zegt mijn gezonde verstand.
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
rik hulkenberg 3-9-2008 23:16 Print reply

Posts: 10029
dan wil ik wel eens bewijs dat er een mb bestaat met contact punten

mijnes verzuipt ook en klein beetje als ik gas loslaat en weer gas geef
moet 1 maat kleinere sproeier
 
ikkejw 3-9-2008 23:17 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]

Nee. ik heb mn vliegwiel dr nog nooit afgehad. en ik heb wel een CDI.
Mn oom is al 50 jaar auto monteur..dus nog in de tijd dat autos ook nog zulde ontsekingen hadden met contact punten afstellen enzo heeft hij allemaal gekent en hij zei dat wss de contact punten niet goed opengaan ofzo dus hij zei dat wel WEL contact punten op zaten.

hij liep eerst altijd PERFECTTTTTTTTTT dus waarom zou ik dan aan het afstellen gaan? deed ut altijd goed. er is gewoon iets kapot...en kleinere sproeier omdat hij altijd goed liep met een beetje verstopte sproeier..nu is die vrij en nu verzuipt hij bij terug schakelen..dus dat is kwestie van tegrote sproeier zegt mijn gezonde verstand.



mt/mb heeft geen contactpunten, ook nooit gehad.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 3-9-2008 23:18 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]

Nee. ik heb mn vliegwiel dr nog nooit afgehad. en ik heb wel een CDI.
Mn oom is al 50 jaar auto monteur..dus nog in de tijd dat autos ook nog zulde ontsekingen hadden met contact punten afstellen enzo heeft hij allemaal gekent en hij zei dat wss de contact punten niet goed opengaan ofzo dus hij zei dat wel WEL contact punten op zaten.

hij liep eerst altijd PERFECTTTTTTTTTT dus waarom zou ik dan aan het afstellen gaan? deed ut altijd goed. er is gewoon iets kapot...en kleinere sproeier omdat hij altijd goed liep met een beetje verstopte sproeier..nu is die vrij en nu verzuipt hij bij terug schakelen..dus dat is kwestie van tegrote sproeier zegt mijn gezonde verstand.



*zucht*

MB'S HEBBEN GEEN CONTACTPUNTEN! ELECTRONISCHE ONTSTEKING..

klaar simpel als dat

ik denk dat je keerring of pakking er uit geknald is, of een pakking tussenuit geblaast, rookt hij ook extreem ?
 
giggitybyte
fietsie 3-9-2008 23:21 Print reply

Posts: 1438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]

Nee. ik heb mn vliegwiel dr nog nooit afgehad. en ik heb wel een CDI.
Mn oom is al 50 jaar auto monteur..dus nog in de tijd dat autos ook nog zulde ontsekingen hadden met contact punten afstellen enzo heeft hij allemaal gekent en hij zei dat wss de contact punten niet goed opengaan ofzo dus hij zei dat wel WEL contact punten op zaten.

hij liep eerst altijd PERFECTTTTTTTTTT dus waarom zou ik dan aan het afstellen gaan? deed ut altijd goed. er is gewoon iets kapot...en kleinere sproeier omdat hij altijd goed liep met een beetje verstopte sproeier..nu is die vrij en nu verzuipt hij bij terug schakelen..dus dat is kwestie van tegrote sproeier zegt mijn gezonde verstand.



Als je zoo grote mond heb en denkt te weten dat je het zo goed waarom vraag je het dan?

en HONDA MB5 HEEFT GEEN CONTACTPUNTEN OELEWAPPER!

als je een cdi heb hoe kan je dan ooit contactpunten hebben?

leg dat eens uit beste knul.
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM

Dit topic is 1733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved