Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Zuinig rijden??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1156 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51810 - Zuinig rijden??
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5328 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Viertakt 3-9-2008 18:49 Print reply

Posts: 3586
Als je echt zuinig wil rijden moet je een viertakt kopen.

Maar als je je brommer zuinig wil hebben, probeer zo'n dellie 9 milimeter carbje te krijgen, icm een ontgrensde uitlaat loopt dat erg zuinig.
 
Viertakt uber alles.
ikkejw 3-9-2008 18:50 Print reply

Posts: 9886
dik luchtfilter icm kleine sproeier wil ook wel eens helpen. al ga je dan wel minder hard.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Viertakt 3-9-2008 18:51 Print reply

Posts: 3586
Een erg laagtoerig berekende expansiepijp is ook goed voor het verbruik.
 
Viertakt uber alles.
mtx-motard 3-9-2008 18:52 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
dik luchtfilter icm kleine sproeier wil ook wel eens helpen. al ga je dan wel minder hard.


hij gaat toch maar 45 km/h
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
ikkejw 3-9-2008 18:53 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Een erg laagtoerig berekende expansiepijp is ook goed voor het verbruik.



ah, dat verklaart waarom mijn MT 1:30 zuipt met 70cc.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 3-9-2008 om 18:54 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Jasper Strahiem 3-9-2008 18:55 Print reply

Posts: 1950
Versleten zuiger/zuigerveren? Zuipt die ook veel meer. Als je veel compressie hebt neemt niet minder
 
Make the most of now
john deere powerrr 3-9-2008 18:56 Print reply
Posts: 1211
ik wil ook wel zuiniger rijden maar dan moet ik hem afvoeren. maar dat afvoeren kost meer dan de benzine die ik meer oprijd. rijd momenteel met een volle tenk 7 liter rijd ik 80 - 90 km. maar heb dan 80cc en 21mm carb.
 
zwarte crosser bromfietsklasse # 189
benellifan 3-9-2008 19:01 Print reply
Posts: 1553
lek je geen benzine ofzo?
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
bioflap 3-9-2008 19:01 Print reply
Posts: 842
Nee, als ik 45 rijd,, hij kan over de 60...
 
Toekomstige naam: Bioflap
unclero 3-9-2008 19:03 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Waarom zou het bij een brommer beter tot zijn recht komen, hoef je bij een auto of een motor dan geen gas te geven ofzo?


Geen flauw idee.

Ik heb het zowel met de oto als de moto geprobeerd. Maar ik merk vrij weinig.

Misschien te maken met het soort vermogensoverdracht, of de manier waarop de benzine verbrand, of misschien wel hoe het wordt gemengd met de lucht.

Je zou het kunnen testen met een kleine gasturbine. Ik denk dat zoiets veel leuker op toeren komt met V-Power dan met Euro 95.

Dit bericht is gewijzigd door unclero op 3-9-2008 om 19:04 uur.
 
rik hulkenberg 3-9-2008 19:04 Print reply

Posts: 10029
om zuinig te rijden hoef je echt geen 4takt te hebben mijn mb rijd 1 op 32 en rij dan ongeveer 50 55
maar die nieuwere brommers rijden bijna nooit zuinig
kan met mijn tank (9liter) ruim 270 km rijden

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 3-9-2008 om 19:05 uur.
 
Henk-88 3-9-2008 19:05 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: unclero
Je zou het kunnen testen met een kleine gasturbine. Ik denk dat zoiets veel leuker op toeren komt met V-Power dan met Euro 95.




Kun je me vertellen waarom je dat denkt terwijl je zelf geen vermogenswinst of vermindering van brandstofverbruik merkt met de auto en de motor?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
maxisport 3-9-2008 19:06 Print reply

Posts: 4206
koop een fiets
of neem een fatsoenlijke baan

tsss
 
unclero 3-9-2008 19:37 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Kun je me vertellen waarom je dat denkt terwijl je zelf geen vermogenswinst of vermindering van brandstofverbruik merkt met de auto en de motor?


Omdat de overeenkomst tussen een 2-takt motor en een turbine is dat ze beiden (qua principe) eenvoudig zijn.

Bij een gasturbine zal de power die V-Power los laat bij het verbranden direct op de turbine te merken zijn, wat dus zorgt voor meer lucht via de compressor samengedrukt wordt (wat flare-in ook zal voorkomen), en dus hoge(re) toeren.

Maar hey, ik werk niet bij Shell of Total , dus ik zal er vast geen mooie theorie voor hebben.
Dit is puur wat ik van de praktijk zie. Kan voor een deel natuurlijk ook placebo zijn. Want sinds ik V-Power tank ben ik tegelijkertijd ook meer gaan rijden met de auto en de scooter. En ik dus sowieso al veel minder met de brommer hoef te tanken.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon zelf uitproberen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
neem een fatsoenlijke baan



Das ook een goeie..
 
J.wally 3-9-2008 19:39 Print reply

Posts: 2301
woon je toevallig ook in zeeland
 

Dit topic is 5328 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved