Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Zuinig rijden??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51810 - Zuinig rijden??
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bioflap 3-9-2008 17:42 Print topicpost
Posts: 842
Hey,,
Waarom wil mijn GSM gewoon niet zuinig rijden??
Er zit een Gilardoni 50cc snel onder, prop derin, originele luchtbox(voorheen powerfilter) Gianelli einddemper.
Ik kan zon beetje 130 a 150km. met 1 tank, en ik moet elke dag 55km. rijden dus wordt het mij gewoon te duur, Hebben jullie nog ideeën hoe ik hem zuiniger kan laten rijden??
 
Toekomstige naam: Bioflap

-Bassie- 3-9-2008 17:43 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera_Maik
Hey,,
Waarom wil mijn GSM gewoon niet zuinig rijden??
Er zit een Gilardoni 50cc snel onder, prop derin, originele luchtbox(voorheen powerfilter) Gianelli einddemper.
Ik kan zon beetje 130 a 150km. met 1 tank, en ik moet elke dag 55km. rijden dus wordt het mij gewoon te duur, Hebben jullie nog ideeën hoe ik hem zuiniger kan laten rijden??


hoeveel liter gaat er dan in??

en doe ori uitlaat proploos en de rest luchtfilter prop er gewoon in laten.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
unclero 3-9-2008 17:47 Print reply

Posts: 85
Al eens geprobeerd om V-Power / Total XL te tanken? Magisch spul, ik doe - sinds ik dat tank - bijna twee keer zo lang met een tank peut. Ik rij ongeveer 130km per week en ik tank eens in de 2 weken. Soms bijna geneigd om restjes benzine eruit te hevelen omdat het anders bederft door het lange klotsen onderin.

Ook iets minder aan het gas hangen kan helpen.
 
bioflap 3-9-2008 17:50 Print reply
Posts: 842
Der gaat als ik hem helemaal leegrij 7,7 bijna 7,8 liter in.
en ja met 140km. rij ik echt zuinig, niet harder dan 45, opschakelen bij de 5k.
En bij een MT5 was de luchtfilterbox begrenst, tegenwoordig is dat niet meer geloof ik, dus de bocht ontproppen lijkt me niet goed,, moet dan dus ook weer grotere sproeier in doen.. :S
 
Toekomstige naam: Bioflap
DerbiFrans 3-9-2008 17:57 Print reply

Posts: 405
andere brommer kopen? een grotere tank miss?

ne sorry weet het echt niet denk zelde als de ander.

veel succes nog, wordt dan wel duure grapj elke keer tanken.:S
 
Niek de Wildt 3-9-2008 17:57 Print reply
Posts: 7168
is ongv 1 op 18 wat je rijd, is normaal.
wil je 1 op 40 koop dan een 4takt.

overigens kan ontgrensen er wel voor zorgen dat hij 'mooier' loopt en dus ook zuiniger, ik zou zeggen probeer het.
 
Erik 39 3-9-2008 18:00 Print reply

Posts: 15088
Ik rij 130km op 7 liter = 1 : 18,57
Ik rij dan wel bijna altijd zo hard als't kan met dr50, gia en 17.5mm.

@ Unclero: Je betaal dan ook 2x zo veel :P

Doe eens ori cilinder, uitlaat enzo. Dat zal misschien schelen? Met een prop lopen ze lang niet altijd zuiniger...

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 3-9-2008 om 18:02 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Ice Ap rs50 3-9-2008 18:01 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
is ongv 1 op 18 wat je rijd, is normaal.
wil je 1 op 40 koop dan een 4takt.

overigens kan ontgrensen er wel voor zorgen dat hij 'mooier' loopt en dus ook zuiniger, ik zou zeggen probeer het.


bwah mijn rs'je reed toch ori 1 op 25
 
GTI - GTD - BMW
Rs Dude. 3-9-2008 18:02 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


bwah mijn rs'je reed toch ori 1 op 25


Ken beter hor,

Mijn rs rijd ook 1 op 18 en dan gemidelt 80 haal ik ook makkelijk de 140 km..
 
bioflap 3-9-2008 18:05 Print reply
Posts: 842
Najah,, de bocht is ori,, en de demper van Gianelli.
Ik heb de prop er al uit gehad,, Uum, het enige wat je dan hebt is dat je lekker in de powerband kunt rijden van 5K tot 7,5k.
Maar als je daar in wilt rijden verbruik je tog veel meer?
en tjah, wie wil nou een 2de hands cilinder van over de 200 euro?
 
Toekomstige naam: Bioflap
unclero 3-9-2008 18:09 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
is ongv 1 op 18 wat je rijd, is normaal.
wil je 1 op 40 koop dan een 4takt.



Met ^^

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
@ Unclero: Je betaal dan ook 2x zo veel :P



Paar duppies extra per litertje, lig ik niet bepaald wakker van.
 
steef ts70xk 3-9-2008 18:19 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
[...]


Ken beter hor,

Mijn rs rijd ook 1 op 18 en dan gemidelt 80 haal ik ook makkelijk de 140 km..

een rs moet toch makkelijk 130 km redden met 13 of 14 l tank ik rij 180 km op tank 8.5 l
 
Henk-88 3-9-2008 18:22 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: unclero
Al eens geprobeerd om V-Power / Total XL te tanken? Magisch spul, ik doe - sinds ik dat tank - bijna twee keer zo lang met een tank peut.


Da's geen magie maar fantasie.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
unclero 3-9-2008 18:43 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Da's geen magie maar fantasie.


Voor een deel waar. Met de oto en de moto heb ik weinig verschil opgemerkt.

Maar bij de brommer zal het meer tot z'n recht komen denk ik. Het hele idee erachter is dat dat spul meer power tegen de zuiger zet. Wat dus ook betekend dat je minder gas hoeft te geven om dezelfde snelheid te bereiken.
 
mtx-motard 3-9-2008 18:45 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: unclero
[...]


Voor een deel waar. Met de oto en de moto heb ik weinig verschil opgemerkt.

Maar bij de brommer zal het meer tot z'n recht komen denk ik. Het hele idee erachter is dat dat spul meer power tegen de zuiger zet. Wat dus ook betekend dat je minder gas hoeft te geven om dezelfde snelheid te bereiken.


juist andersom. bij een brommer komt het octaan gehalte lang niet zo precies.

mijn puch maxi loopt 1:40 en gaat 48 km/h
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Henk-88 3-9-2008 18:47 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: unclero
[...]


Voor een deel waar. Met de oto en de moto heb ik weinig verschil opgemerkt.

Maar bij de brommer zal het meer tot z'n recht komen denk ik. Het hele idee erachter is dat dat spul meer power tegen de zuiger zet. Wat dus ook betekend dat je minder gas hoeft te geven om dezelfde snelheid te bereiken.


Waarom zou het bij een brommer beter tot zijn recht komen, hoef je bij een auto of een motor dan geen gas te geven ofzo?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 5345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved