Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha DT MX - 2 verschillende uitlaten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51787 - Yamaha DT MX - 2 verschillende uitl...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sPINE 2-9-2008 16:32 Print topicpost
Posts: 55
Hey,

Ik weer.. :P
Ik heb op marktplaats een tweedehands uitlaat gekocht (zonder demper, die heb ik al in goede staat).
De reden dat ik een nieuwe gekocht heb is omdat de huidige nogal wat roest heeft.
Nu heb ik de tweedehands uitlaat (welke er nog erg goed uit ziet) binnen en kom ik er achter dat het stuk tussen het blok en het dikke gedeelte van de uitlaat korter is en dat er op het dikke gedeelte een bevestigingspunt zit welke onder de tank aan (volgens mij) het frame vast gemaakt kan worden.
Ik heb de uitlaat nog niet gepast omdat ik eerst de oude (veroeste) lost moet zien te krijgen.
Kan het zijn dat dit een uitlaat van een ander type is? misschien de DTr ofzo? of zal deze uitlaat gewoon passen?
Ik heb al even gecontroleerd maar ik heb geen bevestigingspunt voor deze uitlaat op mijn frame zitten, of is het soms de bedoeling dat deze uitlaat op een bepaalde manier op de tank ofzo vast gemaakt moet worden ?



Groeten,

Arjen
 

Noordeling 2-9-2008 16:37 Print reply

Posts: 603
ik zou gewoon de ouwe er afhalen en deze passen weet je direct of het goed is of niet
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
sPINE 2-9-2008 16:39 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx power
ik zou gewoon de ouwe er afhalen en deze passen weet je direct of het goed is of niet


Mja dat was ook mijn idee.. hij zit alleen wat vast geroest dus dat gaat wat meer moeite kosten, vandaar dat ik dacht: laat ik het hier eerst even vragen :P


Ik bedenkt me trouwens ook net dat ik dit misschien beter in het kleine vraagjes topic had kunnen plaatsen.. :P

Dit bericht is gewijzigd door sPINE op 2-9-2008 om 16:40 uur.
 
Arjan 2-Stroke 2-9-2008 16:51 Print reply

Posts: 595
heb je misschien fotos?, en als je een ori uitlaat wil, ik heb er nog een zonder moer voor weinig.
 
Trekhaak FM 106.0MHz
sPINE 2-9-2008 16:57 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan 2-Stroke
heb je misschien fotos?, en als je een ori uitlaat wil, ik heb er nog een zonder moer voor weinig.


Die ik nu heb is dus ook een originele.. :P

Maar ik heb op moment geen foto.
De uitlaten zijn allebij orgineel, vandaar dat ik het juist zo vreemd vind.



Op moment zit er zo'n uitlaat onder (niet mijn brommer trouwens, kwam hem tegen op google)



En deze heb ikvandaag binnen gekregen


Dit bericht is gewijzigd door sPINE op 2-9-2008 om 17:04 uur.
 
yamahadtt 2-9-2008 18:10 Print reply
Posts: 225
Die uitlaat op de bovenste foto is niet de orginele uitlaat, Die jij gekocht hebt, is wel de orginele.

Ow, daar was je al achtergekomen las ik net

Dit bericht is gewijzigd door yamahadtt op 2-9-2008 om 18:12 uur.
 
ikkejw 2-9-2008 18:12 Print reply

Posts: 9886
die onderste is volgens mij een originele DTR uitlaat. maar kan best zijn dat DT die std ook heeft.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
sPINE 2-9-2008 18:58 Print reply
Posts: 55
Nouja volgens mij zit er dan niks anders op dan het maar gewoon proberen.
Ik vind het alleen vreemd dat ik nergens op het frame een bevestigingspunt kan vinden waar ik de uitlaat en het expansievat mee kan bevestigen.

Iniedergeval, iedereen bedankt
 
kenny77 2-9-2008 19:00 Print reply

Posts: 29286
In het frame zit een gat daar moet het beugetje aan.
Als je wilt maak ik er een foto van dan weet je wat ik bedoel.
 
sPINE 2-9-2008 19:04 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
In het frame zit een gat daar moet het beugetje aan.
Als je wilt maak ik er een foto van dan weet je wat ik bedoel.



Een foto zou erg handig zijn
 
kenny77 2-9-2008 19:10 Print reply

Posts: 29286
Hier is die.
Dus het gat wat je ziet, maar dat zal zich wel van zelf uitwijzen als je de uitlaat erop zet.


 
sPINE 2-9-2008 19:12 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hier is die.
Dus het gat wat je ziet, maar dat zal zich wel van zelf uitwijzen als je de uitlaat erop zet.

afbeelding



Aaaah, zit hij daar helemaal verstopt :P
Nu gaat het zeker wel lukken hartstikke bedankt!

Heb jij trouwens misschien nog een tip hoe ik het beste die ring met schroefdraad los kan draaien?
Ik bedoel, welk gereedschap kan ik daar het beste voor gebruiken? hij zit best wel vast geroest volgens mij.. :P
 
markRD 2-9-2008 19:15 Print reply

Posts: 1178
Laat even weten wat ze doen qa prestaties Ik heb om eerlijk te zijn geen idee welke orgineel is voor dt50mx.. maar weet wel dat een luhao model is met een schot erin, en degene die je nu op je yamaha hebt in pricipe beter zou moeten zijn. Dus vandaar, laat het even weten als je zin en tijd hebt
 
sPINE 2-9-2008 19:17 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Laat even weten wat ze doen qa prestaties Ik heb om eerlijk te zijn geen idee welke orgineel is voor dt50mx.. maar weet wel dat een luhao model is met een schot erin, en degene die je nu op je yamaha hebt in pricipe beter zou moeten zijn. Dus vandaar, laat het even weten als je zin en tijd hebt


Ja daar ben ik dus ook achter gekomen en zit nu nogal te twijfelen welke ik dr op zet :P
De gene die er nu opzit zou sowieso opgeknapt moeten worden want het ding zit echt onder de roest.
Nouja, eerst de brommer maar draaiende krijgen.. heb vandaag m'n bobine, ontstekingsspoel en condensator ook binnen gekregen.. :P
 
kenny77 2-9-2008 19:24 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sPINE
[...]



Aaaah, zit hij daar helemaal verstopt :P
Nu gaat het zeker wel lukken hartstikke bedankt!

Heb jij trouwens misschien nog een tip hoe ik het beste die ring met schroefdraad los kan draaien?
Ik bedoel, welk gereedschap kan ik daar het beste voor gebruiken? hij zit best wel vast geroest volgens mij.. :P


Je kan een bijtel en hamer gebruiken, maar wij hebben een speciaale sleutel , maak ik dadelijk wel een foto van.
Daar beschadig je de moer niet mee, met een bijtel wel.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Laat even weten wat ze doen qa prestaties Ik heb om eerlijk te zijn geen idee welke orgineel is voor dt50mx.. maar weet wel dat een luhao model is met een schot erin, en degene die je nu op je yamaha hebt in pricipe beter zou moeten zijn. Dus vandaar, laat het even weten als je zin en tijd hebt



Ik denk ook wel dat de prestatie achteruit gaat, de orginel is laagtoerig. (de ronde niet)



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sPINE
[...]


Ja daar ben ik dus ook achter gekomen en zit nu nogal te twijfelen welke ik dr op zet :P
De gene die er nu opzit zou sowieso opgeknapt moeten worden want het ding zit echt onder de roest.
Nouja, eerst de brommer maar draaiende krijgen.. heb vandaag m'n bobine, ontstekingsspoel en condensator ook binnen gekregen.. :P



De roest krijg je wel er af en dan overspuiten dan zal het wel nog mooi uit zien.
Nog succes met je brommer lopend te maken.


 
sPINE 2-9-2008 19:30 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Je kan een bijtel en hamer gebruiken, maar wij hebben een speciaale sleutel , maak ik dadelijk wel een foto van.
Daar beschadig je de moer niet mee, met een bijtel wel.


[...]



Ik denk ook wel dat de prestatie achteruit gaat, de orginel is laagtoerig. (de ronde niet)



[...]



De roest krijg je wel er af en dan overspuiten dan zal het wel nog mooi uit zien.
Nog succes met je brommer lopend te maken.




Dankje, ik hoop dat het gaat lukken ^^
Ik wou nu net de bobine dr vast opzetten maar er komt hier nogal raar weer aan dus ik wacht nog maar even.. :P
Ik denk dat ik sowieso de huidige uitlaat maar ff opknap, desnoods gebruik ik hem als reserve of wat dan ook.

 

Dit topic is 2972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved