Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Maar een schatting tussen de 7 en 12 duizend toeren is toch te grof om daarop een uitlaat te maken?
dat zei ik ja, daarom hebben we ook oa een poortmapje
edit: overigens bedoelde ik met tussen ongv 7 en 12000 toeren het bereik, niet dat het maximale toerental ergens daartussen lag.
echt hoger zal het max toerental denk ik niet liggen.
PM protuning anders even, denk dat hij daar wel een preciezer antwoord op heeft.
edit2:
overigens bepaald je uitlaat de powerband en het max aantal toeren.
natuurlijk is het niet zo dat als je een pro race uitlaat op een std puch cilinder zet dat die dan ook 14000 toeren kan draaien, omdat die cilinder het niet 'trekt'
dus vergelijken met iemand zijn setup heeft geen zin, want daar wordt wederom het powerband en het max gelegt door de uitlaat en die moet je juist 'berekenen'
daarom is het verstandig om de gegevens van de cilinder te noteren zodat daar grofweg uit opgemaakt kan worden, wat deze kan draaien en daar dan de uitlaat op af te stemmen.
Ook kun je rekening houden met je rijstijl en wat je wil (toerenjanken of koppel etc)
maar ik denk dat 12 een mooie max is.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 2-9-2008 om 15:46 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 2-9-2008 om 15:47 uur.
|