Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Intercooler...mot te doen zijn..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1160 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5176 - Intercooler...mot te doen zijn..
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 24-8-2002?00:30 Print reply
Posts: 10000
je bedoelt dat je brandstof niet door je carter gaat???? jammer...maar brandstof gaat altijd door je carter ivm smering, druk opbouwen...dat soort shit....altijd bij 2takt...en zodra je mengsel door je carter gaat kun je geen turbo of supercharger bouwe...omdat je carterdruk dan te hoog wordt...en dan ist effect nogal weg.....

vandaar intercooler...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
vstuning 27-6-2004 21:30 Print reply
Posts: 149
freon> ik denk dat het eerder remt. want als je een dikke compressor achter op wil zetten om de boel rond te pompen enz. dat remt dat gewigt.

maar als je nou een intercooler maakt die gestuurt is. dus die in een soort van diepvries licht.
stikstof zit ook in kleine brandblussers. dat word heel koud.

maar het gaat remmen een intercooler omdat hij lucht ver moet aanzuigen. idee met stikstof uit een brand blusser: een aantal buisjes door de "koel strook" heen. die zeg maar 2x zo veel lucht kunnen aanvoeren dan de carb nodig heb. je heb een 25mm ( voorbeelt hoor) dan maak je 10 buisjes van 5cm doorsnee. of zie ik dat verkeert?

die 10 buisjes doe je in een dikke buis waar je stikstof inspuit. maar de buis is helemaal dicht op de instpuiting na. vervolgens maak je een klein gaatje waar de dampen uit kunnen ontsnappen. hier door blijft het lang koud en zal je maar 10 seconde hoeven te "spuiten", waar van je 3 minuten lol heb.

en afstellen is een kwestie van geduld

dacht ik zo hoor


probleem 1. gaan je krukas/bigeind lager(s) niet bevriezen?
probleem 2. word het in je carter niet warm? of moet je kijken of je van je stikstof die uit dat kleine gaatje komt je cart er ook proberen te koelen?

voordeel 1.je kan ook je overtollige stikstof gebruiken om je cimessage=freon> ik denk dat het eerder remt. want als je een dikke compressor achter op wil zetten om de boel rond te pompen enz. dat remt dat gewigt.

maar als je nou een intercooler maakt die gestuurt is. dus die in een soort van diepvries licht.
stikstof zit ook in kleine brandblussers. dat word heel koud.

maar het gaat remmen een intercooler omdat hij lucht ver moet aanzuigen. idee met stikstof uit een brand blusser: een aantal buisjes door de "koel strook" heen. die zeg maar 2x zo veel lucht kunnen aanvoeren dan de carb nodig heb. je heb een 25mm ( voorbeelt hoor) dan maak je 10 buisjes van 5cm doorsnee. of zie ik dat verkeert?

die 10 buisjes doe je in een dikke buis waar je stikstof inspuit. maar de buis is helemaal dicht op de instpuiting na. vervolgens maak je een klein gaatje waar de dampen uit kunnen ontsnappen. hier door blijft het lang koud en zal je maar 10 seconde hoeven te "spuiten", waar van je 3 minuten lol heb.

en afstellen is een kwestie van geduld

dacht ik zo hoor


probleem 1. gaan je krukas/bigeind lager(s) niet bevriezen?
probleem 2. word het in je carter niet warm? of moet je kijken of je van je stikstof die uit dat kleine gaatje komt je cart er ook proberen te koelen?

voordeel 1.je kan ook je overtollige stikstof gebruiken om je cilinder te koelen als hij lucht gekoeld is

Dit bericht is ge-edit door vstuning op 27-6-2004 21:35

Dit bericht is ge-edit door vstuning op 27-6-2004 21:39
 
kpotappel86 27-6-2004 21:34 Print reply

Posts: 2679
ik denk ook dat je carburateur bevriest als je pech hebt.... heb ik ook bij me brommer 's winters... rond vriespunt gebeuert dit rond de 5 graden ? dus hoe koud wou je je lucht gaan maken dan...?

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 27-6-2004 21:35
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
vstuning 27-6-2004 21:37 Print reply
Posts: 149
lees en je snapt hoe we lucht koud gaan maken. ik ga er in iedergeval vandaag of morgen aan beginnen.

PVC kan dat tegen kou? want dat is makkelijk te lijmen en om alles te gaan lassen :S
 
Joostvdw 27-6-2004 21:49 Print reply

Posts: 4789
pvc word erg broos als het koud word, dan gaat et breken enzo

dus kan wel als er maar niet teveel krachten opkomen

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
kpotappel86 27-6-2004 21:51 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vstuning

lees en je snapt hoe we lucht koud gaan maken. ik ga er in iedergeval vandaag of morgen aan beginnen.

PVC kan dat tegen kou? want dat is makkelijk te lijmen en om alles te gaan lassen :S


ben je niet bang voor bevriezing dan ?
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Ed Honda CB50J 27-6-2004 21:53 Print reply

Posts: 4190
Gaat allemaal gewoon niet lukken, denk ff door jonges.

Je moet realistisch zijn

Zelf weet ik ook ff niks, maar deze ideen werken gewoon niet, te veel gekloot..
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Tha ripper 27-6-2004 22:16 Print reply
Posts: 199
ik heb er nie zo super veel verstand van maar 1 ding heb ik wel meegekregen bij natuurkunde Metaal geleid heel wat beter dan PVC dus als je echt wat wilt bereiken en er een hoog rendement uit wilt halen moet je toch maar voor metaal gaan.

Verder zei iemand dat het geen nut had omdat er dan nie snel genoeg lucht is omdat het een langere afstand moest afleggen.Ik weet nie of dit klopt maar mischien kon je een klein vat zo'n ding die ook op compresors zitte weet nie hoe da heet en die dan onder druk zetten en die aansluiten op je luchttoevoer. Ik weet nie of dit echt effect heeft. Dit is hetzelfde principe als met een Ram-air maar hier heb je geen snelheid voor nodig maar dat vat raakt leeg en dan heb je geen druk meer.

greetz rolf
 
kpotappel86 27-6-2004 22:24 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Gaat allemaal gewoon niet lukken, denk ff door jonges.

Je moet realistisch zijn

Zelf weet ik ook ff niks, maar deze ideen werken gewoon niet, te veel gekloot..


ben bang dat je gelijk hebt
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
DannyCross 1-10-2004 17:59 Print reply

Posts: 16
een intercooler??? wat voor een zin heeft dat??? een intercooler is er omdat een turbo met zo'n 16000 toeren fluit en daarom nogal warm word, de lucht die derdoor stroomt dus ook, daarna word de lucht koud gemaakt zodat je meer dichtheid hebt.
een intercooler bij je luchtfilter heeft sowieso geen reet zin, tegen de tijd dat het door je loeihete spruitstuk heen is + membraam is het al heet... of je nou lucht van 20 graden of lucht van misschien 5 graden aanzuigt

 
Blukaap2 1-10-2004 18:08 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DannyCross
een intercooler bij je luchtfilter heeft sowieso geen reet zin, tegen de tijd dat het door je loeihete spruitstuk heen is + membraam is het al heet... of je nou lucht van 20 graden of lucht van misschien 5 graden aanzuigt



Jij beweert dus dat het niet boeit of je aangezogen lucht 5 of 20 graden is ?
Oke, weet ik dus ook weer dat ik je kan negeren .

turbo draait wel iets meer dan 16K rpm als ik me niet vergis, eerder het tienvoudige
 
Stoere brommers
Tuning_Centre_Tax 1-10-2004 18:18 Print reply

Posts: 901
Waarom pak je niet een flexibele slang en doe je er een puch filtertje in. Zet de slang in de rijrichting trechter erop da werk veel beter....
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
Muerte aka Ozzy 1-10-2004 18:19 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutertax

Waarom pak je niet een flexibele slang en doe je er een puch filtertje in. Zet de slang in de rijrichting trechter erop da werk veel beter....


ram air? op een brommer werkt dat niet echt zo makkelijk als jij beweerd hoor.. en wat je er dan uiteindelijk mee zou winnen is nihil..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
tomos25 1-10-2004 18:39 Print reply
Posts: 39
Lees eerst maar eens wat teksten over inter-coolers bij 4-takt en wanneer deze pas worden toegepast en om welke reden. Als je dit goed snapt begrijp je dat het totaal nutteloos is bij jou brommertje.
 
De Schout 1-10-2004 18:44 Print reply
Posts: 5327
interkoeler op een auto ed. koelt met buitenlucht, dat is niet hetgeen wat ze hier willen gaan doen. zal, als ze het werkend krijgen, wel degelijk effect hebben.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 3477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved