Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Intercooler...mot te doen zijn..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5176 - Intercooler...mot te doen zijn..
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3501 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 21-8-2002?00:13 Print topicpost
Posts: 10000
kwil een intercooler bouwe...gewoon voor het gat waar mn luchtfilter lucht aanzuigt...

ik wil dan gewoon een vrieselement ofzo gebruiken van een caravan koelkast ofzo...iets kleins...alst maar op 12V kan....

of iemand moet slim genoeg zijn om een warmtewisselaar te kenne bouwe....

magoed...je weet dus dat je een betere cilindervulling krijgt....en je hebt minder kans op pingelen en warmlopers door de koeling...

hier een site.. [URL[t]]http://www.gnttype.org/techarea/turbo/intercooler.html[/t]intercooler theory[/URL]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

-Michiel RS- 21-8-2002?00:42 Print reply
Posts: 2803
had ik je op ideeen gebracht ?
 
Martijn 21-8-2002?01:08 Print reply
Posts: 10000
ja
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
mt-driver 21-8-2002?11:08 Print reply
Posts: 231
Kijk dat intercoolertje van je is heel leuk bedacht hoor, maar waarom monteer je niet gewoon wat snellers onder je brommer. Een intercooler is ervoor om te zorgen dat er meer lucht naar je verbrandingsruimte kan (doordat het volume omlaag is gebracht). Maar je hebt hetzelfde effect met een grote cilinder met een bijbehorende carbrateur, dat spaart je een hoop gekloot met coolelementen.

Mocht je nou toch nog van plan zijn door te gaan, monteer dan gelijk een bi-turbo systeem met een abarth-uitlaat
 
Honda_MB80 21-8-2002?12:10 Print reply
Posts: 251
Een intercooler..... Moet je toch ook en turbo hebben? Het koelt de lucht die uit de turbo komt...
Staat op de site waarnaar jij die link heb gemaakt...
 
http://www.honda-mbx.tk/
Rudy 21-8-2002?12:20 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Just_me?

Een intercooler..... Moet je toch ook en turbo hebben? Het koelt de lucht die uit de turbo komt...
Staat op de site waarnaar jij die link heb gemaakt...

ja in elk geval als je met buitenlucht wilt koelen wel.als je b.v. met stikstof koelt maakt het niet uit.
Door turbo wordt de inlaatlucht sterk verwarmt en wordt b.v. 100 c dan heeft het zin om met buitentemperatuurlucht te koelen, zonder turbo dus niet.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blukaap 21-8-2002?12:22 Print reply

Posts: 10006
Je kunt peltier elementen gebruiken om het zaakie te koelen.
En die zijn wel op 12V (of 24V) te krijgen.
Enige nadeeltje is dat je ze ook goed moet koelen aan de hete zijde en ze nogal wat amperetjes vreten.
 
Bastila is lief
Rudy 21-8-2002?12:27 Print reply

Posts: 3471
ik denk eigenlijk dat een koelkast niet genoeg koelvermogen leverd om de temperatuur echt wat te laten dalen.want als je de deur van een koelkast los laat staan kan hij hem al niet meer koud houden.Ik denk dus dat hij de lucht die een motor nodig heeft ook nooit kan koelen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
ardan 21-8-2002?15:13 Print reply
Posts: 595
ik zou meer een "intercooler" bouwen in de aanzuigslang,dus net na je luchtdoos,een spiraal gedraaide metalen slang die net in je aanzuigbuis past met daar dsan stikstof of zo in,dat zou misschien nog wel iets uitmaken.

of is het daar dat je al bedoelde ,want ik dacht voor de luchtdoos ma hell

volgens mij is een supercharger project echt beter,een band die van je voorste tandwiel aangedreven word en zo een supercharger aandrijft,zet je die tussen je filter en carb en blazen die handel,gewon zorgen dat je die band juiste "tandwielen" (rollen) geeft zodat ie niet abnormaal veel toeren draait ofzo,moet niet zo moeilijk zijn om te berekenen;draait je voorste tandwiel in elke versnelling evenveel toeren bij zeg maar 10.000 toeren? nee waarschijnlijk,dit maakt het misschien wel wat moeilijk afstellen van je carbu omdat de supercharger dan vb in 1e meer lucht binnendraait als in de 5e,oplossing hiervor is misschien een soort vario nemen (deze veranderd dan van omtrek (kleiner) als tandwiel meer toeren maakt en groter als ie weinig toeren maakt ofnie?)

zo maakt de supercharger een constant aantal toeren en is je carbu afstelling makkelijker,zelfde als nu alleen dat ie veel meer lucht binnenkrijgt

pfff,wat een uit??nzetting :n

wat denken jullie
 
have a blast,go fast
rieju racer 21-8-2002?19:20 Print reply
Posts: 167
intercooler
hhm idee is goed maar uhhhh
de buitlugt is gemiddeld zn 20 graden ofzo dan ga je die koelen
word ie misschien 15
nou ik denk niet dat je dat echt merkt

en dat ding moet veeeeel lugt koelen bij wat hogere toeren

ik hoop voor je dat et lukt
 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
Martijn 21-8-2002?23:43 Print reply
Posts: 10000
supercharger en turbo shit hebbik afgeschreven...is kut op 2takt...

ik vat nog niet hoe dat zit met peltierkoeling...had ik vannacht ook veel over gezocht ....

maar hoe zit dat met stikstof??? hoe zorg je dat dat koud is dan??????? vat het niet!!!

als iedereen nou es effe meedenkt...zoals nick...die heeft er vast verstand van...dan kenne we toch best iets uitvinden????
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
wipe-out 21-8-2002?23:47 Print reply

Posts: 7672
Een peltier is een plaatje keramisch materiaal, die uit twee gescheiden lagen bestaat. Zodra er een gelijkstroom op wordt gezet, zal een kant warm worden, en een kant koud. Het temperatuurverschil tussen de twee kanten kan oplopen tot 65 graden Celsius. De koude kant is ideaal om iets mee te koelen. De warme kant moet heel goed gekoeld worden, anders zal deze de warmte niet kwijt kunnen, en zal de koude kant ook warm worden.


 
Neonlampje 21-8-2002?23:48 Print reply

Posts: 14825
Wat joost gedaan heeft scheen erg goed te werken:
een 30V-fan voor een honingraat-structuur (Tegen wervelingen) op de luchtinlaat, scheen erg te helpen!!

Maaruh een intercooler, hoe wil je dat in hemelsnaam zo koud krijgen dat je het verschil merkt?
Je zou aan freon kunnen denken, ik heb op i-net gezien dat mensen hun pc daarme koelden, maar dat is meer gekut dan dat je er ook daadwerkelijk wat aan hebt (en aan de andere kant, ik zou dit alleen maar toepassen als je brommer al getop-tuned is (dus echt alles uitgerekent en perfect afgesteld)
 
Martijn 23-8-2002?11:27 Print reply
Posts: 10000
waarom bereken je dit tot finetunen?? ik denk dat het heel nuttig kan zijn....betere cilvulling = meer kracht....minder kans op warmloper door de koeling....vinnik toch voordelig...en het maakt toch geen fuck uit offie nou veel is opgevoerd of niet....je krijgt gewoon een betere cil vulling...

kheb nou 70cc malossi 18dellorto en 80 gianelli....vinnik toch redelijk op gevoerd...trouwens met grotere cilinder hebbie grotere luchtaanzuiging = grotere intercooler nodig :n
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Zeta-boy 23-8-2002?11:52 Print reply

Posts: 2066
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

Je zou aan freon kunnen denken, ik heb op i-net gezien dat mensen hun pc daarme koelden, maar dat is meer gekut dan dat je er ook daadwerkelijk wat aan hebt (en aan de andere kant, ik zou dit alleen maar toepassen als je brommer al getop-tuned is (dus echt alles uitgerekent en perfect afgesteld)

Uhm je vergeet 1 ding. Om met freon te werken heb je papieren nodig. Zonder papieren mag je niet met freon werken. Het is namelijk erg gevaarlijk spul. Dus freon gaat ook niet door.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
De Schout 23-8-2002?13:19 Print reply
Posts: 5327
supercharger zou wel moeten kunne op tweetakt, maar dan volges mij alleen op zuiger gestuurde of roterende inlaat

[This message is edited by De schout on 23-8-2002 13:24]
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 3501 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved