Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - knal uit blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51752 - knal uit blok
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

grasmaaier89 31-8-2008 22:13 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RM-sm
[...]


10 w 40 is is blok olie voor een 4 takt.

hoopelijk heb je hem er niet in gegooit?


euhm ik doe dat ook.. en mn setup is nogal heftiger als de zijne.
en t enigste waar ik nu last van heb, zijn keerringen die lek zijn dat na 7000 km, dus ik blijf t gebruiken
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Mikf 31-8-2008 22:13 Print reply

Posts: 1295
Waarom zegt iedereen dan dat het wel werkt?

Zit er trouwens wel in en heb een anderhalf uur lange rit achter de rug..
 
Convergence 31-8-2008 22:15 Print reply

Posts: 2192
een 2 takt heeft gewoon 4takt blok olie en 2takt olie door de benzine


een 4 takt heeft alleen 4takt olie in het blok.


2 takt olie voor het blok is er niet toch? ik gooi er in iedergeval al jaren 4 takt in
 
Project 2010 zie project Snowhite
mtx-motard 31-8-2008 22:18 Print reply

Posts: 14947
ja ze zitten wel is te zweren over natte platen oid. want daar zit een dope doorheen waardoor je plaatjes het koppelingshuis blijven lief vinden.

ik koop altijd ff een litertje honda motoroil bij de brommerdealer, dat kan overigens gewoon in alle schakelbrommers.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
grasmaaier89 31-8-2008 22:18 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Waarom zegt iedereen dan dat het wel werkt?

Zit er trouwens wel in en heb een anderhalf uur lange rit achter de rug..



kijk, t werkt dus wel
en t werkt wel goed, en ik heb nerges bij zaak 2takt blokolie gezien zelfs bij de brommerboer niet
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
ikkejw 31-8-2008 22:19 Print reply

Posts: 9886
cilinder er nog niet af gehaald?

dikke kans dat je zuigerveren zijn gebroken ofzo.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
RM-sm 31-8-2008 22:21 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
cilinder er nog niet af gehaald?

dikke kans dat je zuigerveren zijn gebroken ofzo.



weet niet hoe die er mee om is gegaan, bij mij zaten er net nieuwe veren in..

maar heb je niet te hard terug geschakelt ofzo? want die knal die je hoorde zal waarschijnlijk wel je versnellings zijn geweest?
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
flip_nsr_80cc 31-8-2008 22:28 Print reply

Posts: 597
rateld je brommer nog steeds zow jah mishcien krukaslagers

nog steeds 6 vernselinge en niet ineens 4 of 2 (ad ik bij nsr 4bak is nu 2bak)

en mishcien was die klap niets belangraijks als het nu ma goed rijd anders ist mishcien wel een probleem


 
i cant spel, dus zeur niet
Fallie 31-8-2008 22:31 Print reply

Posts: 1163
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Waarom zegt iedereen dan dat het wel werkt?

Zit er trouwens wel in en heb een anderhalf uur lange rit achter de rug..


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
rateld je brommer nog steeds zow jah mishcien krukaslagers

nog steeds 6 vernselinge en niet ineens 4 of 2 (ad ik bij nsr 4bak is nu 2bak)

en mishcien was die klap niets belangraijks als het nu ma goed rijd anders ist mishcien wel een probleem




Zal wel niet anders maakt hij geen rit van 1,5 uur
 
mtx-motard 31-8-2008 22:42 Print reply

Posts: 14947
op mijn cr met 80 cc MT blok reed ik altijd met 2/3 van de tanden uit de 5e en 6e versnelling. echt een gigantisch geratel maar werkte wel

voor verdere tekst en uitleg moet je ikkejw vragen (die heeft dat blok nu)
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
MTRudolf 31-8-2008 22:52 Print reply

Posts: 2464
ik zou als ik jouw was gewoon ff cilindertje checken als die nog goed is ff blokkie opentrekken kijken ofdat er iets mis is...

kun je hem ook meteen reviseren en weet je zeker dat het goed zit als hij blijft trillen in hoge toeren
 
Mike-MTX 31-8-2008 22:56 Print reply

Posts: 943
Krukas kering die dr uitploft ?
 
Ariej 31-8-2008 23:27 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike-MTX
Krukas kering die dr uitploft ?



als je krukaskeering eruit knalt rijdt hij echt niet meer
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Mike-MTX 31-8-2008 23:36 Print reply

Posts: 943
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
[...]



als je krukaskeering eruit knalt rijdt hij echt niet meer

das waar,
 
Mikf 1-9-2008 23:31 Print reply

Posts: 1295
Het gebeurde inderdaad tijdens het terugschakelen, maar ik deed niets bijzonders. Gewoon rustig bij een laag toerental terug schakelen.

Aan de aftapbout zaten wel metaalsnippers, is dat normaal?

Voor de rest ook gewoon nog alle 6 de versnellingen. Ik zal deze week eens de 14mm weer eens terug hangen met standaard uitlaat en sproeier 100, als die dan nog steeds niet goed rijd, is er meer aan de hand.
 

Dit topic is 2840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved