Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - knal uit blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51752 - knal uit blok
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mikf 31-8-2008 15:10 Print topicpost

Posts: 1295
Gister reed ik vanaf Rotterdam naar huis, gewoon heel rustig, niet extreem hoog in toeren oid.

Na een tijdje rijden moest ik remmen voor een auto die stilstond voor het stoplicht. Dus ik gewoon remmen en terugschakelen zoals ik altijd doe en plotseling hoorde ik een harde knal van het blok vandaan komen.
Het was niet een ontploffingsknal, meer alsof er met een grote vaart een grote steen tegen het blok aan vloog.

Dus ik meteen gestopt naast de weg, kon gewoon nog netjes naartoe rijden. Eenmaal stil staand bleef de brommer netjes stationair draaien. Dus ik zoeken naar schade aan het blok, maar er was helemaal niets te vinden. Na een tijdje ree ik gewoon weer weg.

Het viel me op dat het geluid een beetje was veranderd, de brommmer klonk zachter. Daarna toen ik wat harder ging optrekken, dus hoog in de toeren, begon het blok helemaal te ratelen, dus ik meteen uit de schrik verder geschakeld en in lage toeren naar huis gereden (moest nog een flink stukkie).

Thuis mn nieuwe carb erop gezet (21mm) en daarna rijden, nou ging dus voor geen meter, afstelling was niet goed te krijgen. Dus standaard uitlaat er weer onder en sproeier 100 erin (Met de 14mm carb, ori uitlaat en sproeier 100 was perfecte afstelling, maar daar rijd die ook kut mee, in de lage toeren is er geen probleem, maar in hoge toeren komt die niet echt en krijgt die ook geen benzine meer lijkt het, valt gewoon soms weg en pakt die het weer even op.

Wat denken jullie dat het is? Membraan oid? Even iets controleren?
 

grasmaaier89 31-8-2008 15:13 Print reply

Posts: 14412
die klap was denk de fout dat een tandwiel in je blok een flinke klap heeft gekregen gwn een kwestie van blokolie-peil is ff checken en bijvullen
en dat getril kan je balansas zijn, ik weet t niet zeker
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Mikf 31-8-2008 15:41 Print reply

Posts: 1295
Oke ik zal de olie eens verversen, was ik sowieso al van plan binnenkort. Ik heb nu in de schuur Metrakit 4T olie leggen, maar ik neem aan dat dat niet gaat werken?



Welk blokolie gebruiken jullie?

Dit bericht is gewijzigd door Mikf op 31-8-2008 om 15:41 uur.
 
Jelmer MX 31-8-2008 15:45 Print reply

Posts: 13514
dat is goede olie
 
Almer 31-8-2008 15:46 Print reply

Posts: 3325
SAE 80W, gearbox oil van Kroon gebruik ik. Alleen omdat het van de fabriek voorgeschreven wordt voor Kreidler.
Wel goede olie trouwens, mooi dun
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Mikf 31-8-2008 15:48 Print reply

Posts: 1295
Oh dus deze olie is wel te gebruiken?
 
spoorlijncrosser 31-8-2008 16:13 Print reply

Posts: 2687
is 4tact en jij hebt 2tact
 
mtx-bart 31-8-2008 16:20 Print reply
Posts: 816
Ik heb er ook 4takt blokolie in zitten. Rijdt nog steeds prima. 4Takt olie kan wel in een 2takter maar 2takt olie kan niet in een 4takt als ik het goed heb.
 
Ikkah 31-8-2008 16:21 Print reply

Posts: 77
4takt is zelfsmerend heeft geen olie nodig, 2takt heeft wel olie nodig
 
Aprillia injectie ownt:)
Mikf 31-8-2008 16:21 Print reply

Posts: 1295
Aha.. als dat zo is, ga ik nu mn olie verversen. Kan iemand bevestigen dat het gewoon goed werkt?

 
driver004 31-8-2008 16:21 Print reply

Posts: 3418
blok olie kan gewoon

 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
mtx-bart 31-8-2008 16:23 Print reply
Posts: 816
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ikkah
4takt is zelfsmerend heeft geen olie nodig, 2takt heeft wel olie nodig


We hebben het over BLOKolie en geen olie die je bij je benzine gooit
 
Mikf 31-8-2008 16:24 Print reply

Posts: 1295
Oké nice.. dan ga ik nu het blokolie verversen.
 
RM-sm 31-8-2008 22:07 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Oké nice.. dan ga ik nu het blokolie verversen.


10 w 40 is is blok olie voor een 4 takt.

hoopelijk heb je hem er niet in gegooit?
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
2SLOW4ME 31-8-2008 22:08 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RM-sm
[...]


10 w 40 is is blok olie voor een 4 takt.

hoopelijk heb je hem er niet in gegooit?


bij de bromshop raden ze mij ook 4t aan.. (zelf gooi ik er rustig de aanbevolen transmissie olie in van kroon oil..)
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
RM-sm 31-8-2008 22:11 Print reply

Posts: 3908
maar 10w40 15w30 werd mij special aangeraden voor me 4takt blok.


weet enkel niet wat ik in me 2takt blokken gooide, in de puch blok speciale olie voor puch en in die senda altijd dure klote olie.


dit is tevens mij ex senda die hij heeft...

Dit bericht is gewijzigd door RM-sm op 31-8-2008 om 22:11 uur.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared

Dit topic is 2837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved