Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx veer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 780 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51749 - tsx veer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1434 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

steef ts70xk 31-8-2008 13:57 Print topicpost

Posts: 3244
hallo

mijn achterveer van me tsx veert opzich geweldig maar aan 1kant is hij te soepel want iets te hard over drempel en kentplaat komt tegen me wiel aan.
mijn vraag is dan ook hoe zet je hem strakker ik weet dat er boven op 2 grote ringen zitten heb ik geprobeert maar merk niet niet veel,eerlijk gezegd weet ik ook niet welke kant het op moet. iemand een idee.

alvast bedankt
 

Joel_koningslust 31-8-2008 14:04 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx 50
hallo

mijn achterveer van me tsx veert opzich geweldig maar aan 1kant is hij te soepel want iets te hard over drempel en kentplaat komt tegen me wiel aan.
mijn vraag is dan ook hoe zet je hem strakker ik weet dat er boven op 2 grote ringen zitten heb ik geprobeert maar merk niet niet veel,eerlijk gezegd weet ik ook niet welke kant het op moet. iemand een idee.

alvast bedankt



je moet een veer hebben met een strakkere ingaande demping. maar dat is niet te verstellen bij je tsx. dus dat gaat niet lukken

de enige oplossing is een andere veer kopen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
steef ts70xk 31-8-2008 14:06 Print reply

Posts: 3244
past een veer van een andere brommer eronder?
 
Twizz 31-8-2008 14:12 Print reply

Posts: 851
niet in te stellen??

als je je buddyzit eraf haalt, dan zie je boven de veer 2 schijven boven elkaar zitten. als je aan deze schijven een beetje gaat klooien(eerst de bovenste schijf naar boven draaien, zodatie loskomt van de andere) dan kun je met de onderste schijf de vering instellen.


 
houw ns op!
steef ts70xk 31-8-2008 14:27 Print reply

Posts: 3244
helpt niet veel

 
NeonFreaky 31-8-2008 15:38 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



je moet een veer hebben met een strakkere ingaande demping. maar dat is niet te verstellen bij je tsx. dus dat gaat niet lukken

de enige oplossing is een andere veer kopen


Enof het niet aftestellen is.
En vriend van me heeft ook een tsx die veerde ook heel soepel,
Hij is er mee naar de plaatselijke brommer beunhaas gegaan.
En hij veert nou lekker strak Maar nog wel lekker doorveerend op drempels maar nie te ver
Ik ga dat ook doen met mijn tsx en het moet met die 2 schijfjes
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
steef ts70xk 31-8-2008 16:50 Print reply

Posts: 3244
okey bedankt dan staat hij toch ook weer iets hoger op zun wiel?
 
NeonFreaky 31-8-2008 17:20 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx 50
okey bedankt dan staat hij toch ook weer iets hoger op zun wiel?


In principe is het geen ophogen wat je doet maar hij komt in theorie wel iets omhoog.
Ik zal het proberen uit te leggen,
Maar eerst ga ik naar de plee ff lekker poepen.

Ben ikweer
Het is als volgt,
Het gewicht van de brommer zelf rust voor een deel op de achterbrug.
Als jij je veer heel los hebt zakt hij verder door,
Als jij je veer vaster zet moet je meer kracht zetten om op dat zelfde punt te komen.
Maar jou brommer heeft altijd de zelfde gewichtsverdeling(behalve als je er op zit en met uitzondering van benzine) dus je brommer oefent gewoon dezelfde hoeveelheid kracht uit maar hij zakt minder ver door dus je zou het als ophogen kunnen zien maar het zijn maar mm'ers want ik kan het niet zien bij de tsx van een vriend


 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
Joel_koningslust 31-8-2008 17:23 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NeonFreaky
[...]


Enof het niet aftestellen is.
En vriend van me heeft ook een tsx die veerde ook heel soepel,
Hij is er mee naar de plaatselijke brommer beunhaas gegaan.
En hij veert nou lekker strak Maar nog wel lekker doorveerend op drempels maar nie te ver
Ik ga dat ook doen met mijn tsx en het moet met die 2 schijfjes



dan heeft die kerel vast de ingaande demping aangepast. en dat kan alleen een specialist doen. dus echt te stellen is het niet. wel kun je de brommer opnieuw laten afveren maar dat is een enorm duur grapje
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
NeonFreaky 31-8-2008 17:27 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



dan heeft die kerel vast de ingaande demping aangepast. en dat kan alleen een specialist doen. dus echt te stellen is het niet. wel kun je de brommer opnieuw laten afveren maar dat is een enorm duur grapje


dat wil de topicstarter toch ook? de ingaande demping?
En hij heeft het met die schijfjes gedaan
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
Joel_koningslust 31-8-2008 17:27 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NeonFreaky
[...]


dat wil de topicstarter toch ook? de ingaande demping?
En hij heeft het met die schijfjes gedaan



ingaande demping krijg je niet met die schijfjes veranderd. dan moet je de dempers binnen in de veer gaan aanpassen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
NeonFreaky 31-8-2008 17:30 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



ingaande demping krijg je niet met die schijfjes veranderd. dan moet je de dempers binnen in de veer gaan aanpassen

Dan heeft hij iets anders met die schijfes gedaan waardoor hij toch strakker gaat
want hoe kan het anders zijn gedaan?
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
Joel_koningslust 31-8-2008 17:35 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NeonFreaky
[...]

Dan heeft hij iets anders met die schijfes gedaan waardoor hij toch strakker gaat
want hoe kan het anders zijn gedaan?


lees mijn vorige reply nog maar eens, mischien dat je het dan wel snapt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
steef ts70xk 31-8-2008 17:37 Print reply

Posts: 3244
als je hem samen perst word hij strakker wat ik nu begrijp dus veert hij ook minder in?
 
NeonFreaky 31-8-2008 18:16 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


lees mijn vorige reply nog maar eens, mischien dat je het dan wel snapt

Hij heeft hem niet opnieuw laten afveren dat zowiezo niet ik was er bij en hij zat wat met die ringen te kloten.
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
Twizz 31-8-2008 18:20 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx 50
als je hem samen perst word hij strakker wat ik nu begrijp dus veert hij ook minder in?

dan heeftie meer kracht nodig om even ver in te veren(oftewel hij zal minder in en uitveren)
 
houw ns op!

Dit topic is 1434 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved