Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda GX140 tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51741 - Honda GX140 tunen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5174 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 31-8-2008 11:52 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
maar ik neem aan dat als je de cilinder er vanaf wil halen dat je hier ook gewoon te maken krijgt met pakkingen?


de cilinder kan er niet af.

cilinder is gewoon meegegoten aan het carter


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 31-8-2008 om 11:53 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Twizz 31-8-2008 11:55 Print reply

Posts: 851
en als je dan een kapotte zuiger hebt:S
 
houw ns op!
crossgek - Forum en Sales Moderator 31-8-2008 11:58 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
en als je dan een kapotte zuiger hebt:S


dan moet je een carterdeel eraf schroeven , drijfstang van je krukas losbouten , kop eraf schroeven en dan pak je de zuiger eruit..

maar als je zuiger kapot is kun je beter een ander blok kopen.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-Tom- 31-8-2008 12:39 Print reply

Posts: 4151
Wij hebben met het raceteam van de TU een keer een Briggs&Stratton 5 pk motortje op een fiets gebeund, en getjoend. En dat werkte aardig. De originele 16mm vlinderklepcarb eraf gehaald, en er een 20mm mikuni opgebeunt, uitlaat bestond uit een stuk steigerpijp en de nokkenas hebben we opgelast. Verder was de kop afgevlakt, alleen kwamen de kleppen tegen de kop aan (zijklepper), dat hebben we toen professioneel bijgewerkt met de hamer en beitel Kost allemaal geen drol en het liep er harder door
 
FTS Member
Twizz 31-8-2008 12:55 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Wij hebben met het raceteam van de TU een keer een Briggs&Stratton 5 pk motortje op een fiets gebeund, en getjoend. En dat werkte aardig. De originele 16mm vlinderklepcarb eraf gehaald, en er een 20mm mikuni opgebeunt, uitlaat bestond uit een stuk steigerpijp en de nokkenas hebben we opgelast. Verder was de kop afgevlakt, alleen kwamen de kleppen tegen de kop aan (zijklepper), dat hebben we toen professioneel bijgewerkt met de hamer en beitel Kost allemaal geen drol en het liep er harder door

veel harder?

(want ik zit nu te zoeke naar een honda mt/mb8 blokje met 125cc (en anders een honda cr125 blokje,, maar daar komt meer bij kijke(watergekoeld)))

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 31-8-2008 om 12:56 uur.
 
houw ns op!
PraatPaal 31-8-2008 13:07 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Wij hebben met het raceteam van de TU een keer een Briggs&Stratton 5 pk motortje op een fiets gebeund, en getjoend. En dat werkte aardig. De originele 16mm vlinderklepcarb eraf gehaald, en er een 20mm mikuni opgebeunt, uitlaat bestond uit een stuk steigerpijp en de nokkenas hebben we opgelast. Verder was de kop afgevlakt, alleen kwamen de kleppen tegen de kop aan (zijklepper), dat hebben we toen professioneel bijgewerkt met de hamer en beitel Kost allemaal geen drol en het liep er harder door


nokassen oplassen is wel een goede low budget "tweak" idd, die kleine klepjes staan dan gelijk een stuk lannger open... alleen uitkijken dat je ipv Kopneukerts geen Klepneukerts krijgt :P
 
De Schout 31-8-2008 21:26 Print reply
Posts: 5327
de bewuste b&s 5pk. draait in ieder geval meer dan de std 3600rpm..

link vergeten

http://members.home....concept/MOV00310.3GP

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 31-8-2008 om 21:35 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 5174 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved