Mike-MTX |
30-8-2008 23:18 |
Posts: 943 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Hoi
kheb dus een kart gratis gekrege, en deze heeft een honda gx140 blok(144cc 4takt) maar heeft eigenlijk maar weinig power(zou 5pk moete hebbe, maar dat is het volgens mij bij lange na nie(als je ziet dat mijn 50cc brommer sneller is en veel harder optrekt)
waar kan dit aan liggen/hoe kan ik dit makkelijk tunen?
gr erik
4 takt tunen doe je niet zo maar,
wat is precies je setup dan ?
carbu enzo
is i trouwens ketting aangedreven ?
anders tandwielverhdng veranderen
Dit bericht is gewijzigd door Mike-MTX op 30-8-2008 om 23:19 uur.
|
|
|
|
Tombrom |
30-8-2008 23:34 |
Posts: 15925 |
leuk 2t blok regelen.
4t opvoeren werkt wel maar is tog wel hoop gedoe.
hoe dat werkt met andere nok enzo zou ik je niet kunnen vertellen
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
31-8-2008 0:02 |
Posts: 10560 |
je kunt de toerenbegrenzer eraf halen.
dan is het low budget tunen wel afgelopen.
als je je geld kwijt wilt kun je andere zuiger en drijfstang kopen , andere nokkenas , carb , kop laten bewerken , grotere kleppen en zittingen monteren..
meet even je krukas diameter op , een gx 160 en 200 zijn identiek alleen zijn de blokken met verschillende krukkassen uitgevoerd , de kleinste gx200 as is evengroot als de grootste gx140 as. 19mm meende ik
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Dargor |
31-8-2008 0:04 |
Posts: 1771 |
is die wel goed afgestelt?
kleppen goed gestelt,
onsteking dat scheelt al een helehoop,
ik zou em eerst goed afstellen
en daarna pas gaan opvoeren
Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 31-8-2008 om 0:05 uur.
|
|
I'm a Potential Terrorist, And my moped too! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
31-8-2008 0:07 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dargor
is die wel goed afgestelt?
kleppen goed gestelt,
onsteking dat scheelt al een helehoop,
ik zou em eerst goed afstellen
en daarna pas gaan opvoeren
Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 31-8-2008 om 0:05 uur.
carbs wordt nauwelijks met sproeiers oid geknooid en gasnaald en luchtschroef heeft een gx blok niet.
bij de ontsteking kun je alleen de afstand vd bobine tov het vliegwiel afstellen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Twizz |
31-8-2008 11:28 |
Posts: 851 |
zou je er op de een of andere manier bijvoorbeeld een 28mm carb op aan kunne sluite?
|
|
houw ns op! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
31-8-2008 11:31 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
zou je er op de een of andere manier bijvoorbeeld een 28mm carb op aan kunne sluite?
tuurlijk , spruitje maken carb monteren..
zul je weinig mee opschieten dingen maken maar 4000 toeren en doen per slag vrij weinig verpompen door de kleine kleppen en kanalen dus je krijgt een waardeloze luchtstroom in de carb
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 31-8-2008 om 11:32 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
PraatPaal |
31-8-2008 11:38 |
Posts: 7977 |
|-)
cilinder boren + honen
Hoge compressie zuiger
Kop tunen / vlakken (!!!)
Kleppen polijsten (!!!)
Ander luchtfilter / kartfilterbox (holle koektrommel )
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
31-8-2008 11:39 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
|-)
cilinder boren + honen
Hoge compressie zuiger
Kop tunen / vlakken (!!!)
Kleppen polijsten (!!!)
Ander luchtfilter / kartfilterbox (holle koektrommel )
dan moet je ook aan een gelagerde drijstang en geslepen krukas.
anders breekt de drijfstang gegarandeerd
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
PraatPaal |
31-8-2008 11:41 |
Posts: 7977 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
dan moet je ook aan een gelagerde drijstang en geslepen krukas.
anders breekt de drijfstang gegarandeerd
true! maar je berijk er iig meer mee als andere carb en andere 2takt grappen :-/
Cilinderkop en onsteking zijn wsl in eerste instantie het belangrijkste, maar dan zul je idd aan de stevigheid moeten denken.
En sja, cilinders van een andder GX blok moet ook te realiseren zijn... maar daar moet je eik niet mee beginnen in je schuurtje thuis.
Beter 140 verkope en Rotax MAX kope =)
|
|
|
|
Twizz |
31-8-2008 11:41 |
Posts: 851 |
ja kijk, en hier komt het punt kijken da wij er nie superveel geld in wille steke.
laat me t zo zegge:
tis maar beun. en we geve er max 100 euro aan uit
|
|
houw ns op! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
31-8-2008 11:42 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]
true! maar je berijk er iig meer mee als andere carb en andere 2takt grappen :-/
Cilinderkop en onsteking zijn wsl in eerste instantie het belangrijkste, maar dan zul je idd aan de stevigheid moeten denken.
En sja, cilinders van een andder GX blok moet ook te realiseren zijn... maar daar moet je eik niet mee beginnen in je schuurtje thuis.
Beter 140 verkope en Rotax MAX kope =)
cilinder wisselen kun je vergeten , dit is een geheel met het blok.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
PraatPaal |
31-8-2008 11:43 |
|
Twizz |
31-8-2008 11:44 |
Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]
Beter 140 verkope en Rotax MAX kope =)
|
|
houw ns op! |
|
Twizz |
31-8-2008 11:51 |
Posts: 851 |
maar ik neem aan dat als je de cilinder er vanaf wil halen dat je hier ook gewoon te maken krijgt met pakkingen?
|
|
houw ns op! |
|