Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda GX140 tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1019 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51741 - Honda GX140 tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Twizz 30-8-2008 22:10 Print topicpost

Posts: 851
Hoi

kheb dus een kart gratis gekrege, en deze heeft een honda gx140 blok(144cc 4takt) maar heeft eigenlijk maar weinig power(zou 5pk moete hebbe, maar dat is het volgens mij bij lange na nie(als je ziet dat mijn 50cc brommer sneller is en veel harder optrekt)

waar kan dit aan liggen/hoe kan ik dit makkelijk tunen?


gr erik
 
houw ns op!

Mike-MTX 30-8-2008 23:18 Print reply

Posts: 943
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Hoi

kheb dus een kart gratis gekrege, en deze heeft een honda gx140 blok(144cc 4takt) maar heeft eigenlijk maar weinig power(zou 5pk moete hebbe, maar dat is het volgens mij bij lange na nie(als je ziet dat mijn 50cc brommer sneller is en veel harder optrekt)

waar kan dit aan liggen/hoe kan ik dit makkelijk tunen?


gr erik

4 takt tunen doe je niet zo maar,
wat is precies je setup dan ?
carbu enzo
is i trouwens ketting aangedreven ?
anders tandwielverhdng veranderen

Dit bericht is gewijzigd door Mike-MTX op 30-8-2008 om 23:19 uur.
 
Tombrom 30-8-2008 23:34 Print reply

Posts: 15925
leuk 2t blok regelen.

4t opvoeren werkt wel maar is tog wel hoop gedoe.

hoe dat werkt met andere nok enzo zou ik je niet kunnen vertellen
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 31-8-2008 0:02 Print reply

Posts: 10560
je kunt de toerenbegrenzer eraf halen.

dan is het low budget tunen wel afgelopen.

als je je geld kwijt wilt kun je andere zuiger en drijfstang kopen , andere nokkenas , carb , kop laten bewerken , grotere kleppen en zittingen monteren..

meet even je krukas diameter op , een gx 160 en 200 zijn identiek alleen zijn de blokken met verschillende krukkassen uitgevoerd , de kleinste gx200 as is evengroot als de grootste gx140 as. 19mm meende ik
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Dargor 31-8-2008 0:04 Print reply

Posts: 1771
is die wel goed afgestelt?
kleppen goed gestelt,
onsteking dat scheelt al een helehoop,
ik zou em eerst goed afstellen
en daarna pas gaan opvoeren

Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 31-8-2008 om 0:05 uur.
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
crossgek - Forum en Sales Moderator 31-8-2008 0:07 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
is die wel goed afgestelt?
kleppen goed gestelt,
onsteking dat scheelt al een helehoop,
ik zou em eerst goed afstellen
en daarna pas gaan opvoeren

Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 31-8-2008 om 0:05 uur.


carbs wordt nauwelijks met sproeiers oid geknooid en gasnaald en luchtschroef heeft een gx blok niet.

bij de ontsteking kun je alleen de afstand vd bobine tov het vliegwiel afstellen

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Twizz 31-8-2008 11:28 Print reply

Posts: 851
zou je er op de een of andere manier bijvoorbeeld een 28mm carb op aan kunne sluite?
 
houw ns op!
crossgek - Forum en Sales Moderator 31-8-2008 11:31 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
zou je er op de een of andere manier bijvoorbeeld een 28mm carb op aan kunne sluite?


tuurlijk , spruitje maken carb monteren..
zul je weinig mee opschieten dingen maken maar 4000 toeren en doen per slag vrij weinig verpompen door de kleine kleppen en kanalen dus je krijgt een waardeloze luchtstroom in de carb

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 31-8-2008 om 11:32 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
PraatPaal 31-8-2008 11:38 Print reply

Posts: 7977
|-)

cilinder boren + honen
Hoge compressie zuiger
Kop tunen / vlakken (!!!)
Kleppen polijsten (!!!)
Ander luchtfilter / kartfilterbox (holle koektrommel )

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 31-8-2008 11:39 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
|-)

cilinder boren + honen
Hoge compressie zuiger
Kop tunen / vlakken (!!!)
Kleppen polijsten (!!!)
Ander luchtfilter / kartfilterbox (holle koektrommel )



dan moet je ook aan een gelagerde drijstang en geslepen krukas.
anders breekt de drijfstang gegarandeerd
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
PraatPaal 31-8-2008 11:41 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


dan moet je ook aan een gelagerde drijstang en geslepen krukas.
anders breekt de drijfstang gegarandeerd


true! maar je berijk er iig meer mee als andere carb en andere 2takt grappen :-/

Cilinderkop en onsteking zijn wsl in eerste instantie het belangrijkste, maar dan zul je idd aan de stevigheid moeten denken.

En sja, cilinders van een andder GX blok moet ook te realiseren zijn... maar daar moet je eik niet mee beginnen in je schuurtje thuis.

Beter 140 verkope en Rotax MAX kope =)
 
Twizz 31-8-2008 11:41 Print reply

Posts: 851
ja kijk, en hier komt het punt kijken da wij er nie superveel geld in wille steke.

laat me t zo zegge:
tis maar beun. en we geve er max 100 euro aan uit
 
houw ns op!
crossgek - Forum en Sales Moderator 31-8-2008 11:42 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


true! maar je berijk er iig meer mee als andere carb en andere 2takt grappen :-/

Cilinderkop en onsteking zijn wsl in eerste instantie het belangrijkste, maar dan zul je idd aan de stevigheid moeten denken.

En sja, cilinders van een andder GX blok moet ook te realiseren zijn... maar daar moet je eik niet mee beginnen in je schuurtje thuis.

Beter 140 verkope en Rotax MAX kope =)


cilinder wisselen kun je vergeten , dit is een geheel met het blok.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
PraatPaal 31-8-2008 11:43 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


cilinder wisselen kun je vergeten , dit is een geheel met het blok.


Ah, beetje SlijlSchijfTjoening, Aldi lasaparaat skills, duct tape en tai-wraps (met oosterse saus) Dan kom je al een heel eind heur
 
Twizz 31-8-2008 11:44 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]

Beter 140 verkope en Rotax MAX kope =)


 
houw ns op!
Twizz 31-8-2008 11:51 Print reply

Posts: 851
maar ik neem aan dat als je de cilinder er vanaf wil halen dat je hier ook gewoon te maken krijgt met pakkingen?
 
houw ns op!

Dit topic is 5175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved