Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda SS sproeier, kleppen, ontsteking en uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 959 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51731 - Honda SS sproeier, kleppen, ontst...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

doh 30-8-2008 12:18 Print topicpost
Posts: 129
dicht

Dit bericht is gewijzigd door doh op 5-10-2008 om 16:04 uur.
 

4takker 30-8-2008 12:29 Print reply

Posts: 2395
demper zit aan het eind een busje die kun je er uit trekken als het schroefje los is

ontsteking kun je vast zetten als het een punten ontsteking is

spoeier is van keihin klein model

kleppen moet je stellen op 0.05 mm kan je ook een betje op gevoel doen maar het beste is gewoon met een voeler maatje die zijn bij brommer boeren te krijgen anders wel bij motor zaken

zuiger veeren denk ik niet dat die gaar zijn dan hat je wel kans gehad dat de bougie vet was

het uitvallen kan ook een lekke pakking zijn
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
doh 30-8-2008 13:39 Print reply
Posts: 129
ontsteking vast zetten? wat bedoel je?

weet je welke maat de sproeier std is?

lekke pakking is het niet


en het stukje over de demper moet je nog maar eens doorlezen
 
Lex ss50 30-8-2008 14:14 Print reply

Posts: 657
Is je ontsteking goed gesteld? (voelermaat 0,4mm geloof ik) en je zou ff naar je kleppentiming kunnen kijken, als je em uit elkaar hebt gehad kan het zijn dat je t tandwieltje op de nokken as 1 tandje verkeerd hebt teruggezet.
 
-
4takker 30-8-2008 14:39 Print reply

Posts: 2395
de maat sproeier weet ik niet de cd50 van mijn zusje heeft ergens in de buurd van de 80 en de dax van mijn pa ook
een vast gezet vliegwiel kun je herkennnen aan
als je hem er af haald dan zie je een 2 tal veren en een 2 tal beugeltjes
als hij vast gezet is dan bewegen deze niet meer als je aan het asje draait
dit is een vliegwiel dat niet vast zit op de eerst foto zie je 2 gatjes zitten als je daat een schroefje in draait dan zit hij vast die gaten zitten niet standard in het vliegwiel

tijdens het rijden gaan de nokjes zo naar buiten en daar begrens hij op als hij niet vast zit


de demper van een dax uitlaat dat is bijna het zelfde als een ss
als je het moertje er uitdraait dan kun je het busje er uit pakken


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
4takker 30-8-2008 14:42 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
Is je ontsteking goed gesteld? (voelermaat 0,4mm geloof ik) en je zou ff naar je kleppentiming kunnen kijken, als je em uit elkaar hebt gehad kan het zijn dat je t tandwieltje op de nokken as 1 tandje verkeerd hebt teruggezet.


als je de timing van de nokkenas niet goed hebt dan heb je een groote kans dat je zuiger tegen de kleppen kan komen
goed zetten dan moet je het vliegwiel op t zetten en het rondje wat op het nokkenas tandwiel staat moet dan gelijk staan met een strepje in de cilinder kop
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
doh 30-8-2008 18:30 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
de maat sproeier weet ik niet de cd50 van mijn zusje heeft ergens in de buurd van de 80 en de dax van mijn pa ook
een vast gezet vliegwiel kun je herkennnen aan
als je hem er af haald dan zie je een 2 tal veren en een 2 tal beugeltjes
als hij vast gezet is dan bewegen deze niet meer als je aan het asje draait
dit is een vliegwiel dat niet vast zit op de eerst foto zie je 2 gatjes zitten als je daat een schroefje in draait dan zit hij vast die gaten zitten niet standard in het vliegwiel
afbeelding
tijdens het rijden gaan de nokjes zo naar buiten en daar begrens hij op als hij niet vast zit
afbeelding

de demper van een dax uitlaat dat is bijna het zelfde als een ss
als je het moertje er uitdraait dan kun je het busje er uit pakken
afbeelding



bedankt voor de duidelijke uitleg,

als je de ontsteking vastzet neem ik aan dat het ontstekingstijdstip nogsteeds hetzelfde moet worden afgesteld als bij een begrensd vliegwiel?

is de vliegwiel trekker van een SS hetzelfde als die van een MTX?

en die demper, het probleem is dus, dat dat ding met dat schroefje maar een stukje pijp van 2cm vast houd met een bijna net zo grote diameter als de pijp zelf (dus zit geen binnewerkt aan vast)
en de schotten die in uitlaat zitten (denk ook voor demping?) die zitten niet meer vast en kunnen op en neer bewegen en zelfs voor de doorlaat komen

zie slecht paint tekeningetje:P





 
4takker 30-8-2008 18:57 Print reply

Posts: 2395
dus met andere woorden de schotten in de uitlaat zitten los
en het dempertje zit vast

de schotten in de uitlaat zullen ook voor een beetje demping zorgen

dit is een demper wat er in zit verder wat alle maal in de uitlaat zit hoort vast te zitten


als het schroefje er uit is dan moet je hem er zo uit kunne pakken anderd met een tang moet het ooke wel lukken


je hoeft als het goed is niet de punten te verstellen
en de vliegwiel trekker moet je maar uit probeeren

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
PRO TUNING 30-8-2008 19:42 Print reply

Posts: 4000
De centrifugaal vervroeger moet niet vastgezet worden.
 
steef ts70xk 30-8-2008 19:52 Print reply

Posts: 3244
als bij 4takt de zuigerveren niet meer goed zijn verbruikt hij juist olie en rookt hij meer dus dat zit wel goed

Dit bericht is gewijzigd door tsx 50 op 30-8-2008 om 19:52 uur.
 
Niek de Wildt 30-8-2008 21:18 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
De centrifugaal vervroeger moet niet vastgezet worden.


het is toch een centrifugaal 'verlater' die hem juist begrensd?
deze werd toch wel eens omgedraaid door mensen waardoor hij hem idd vervroegd?

vertel aub even wrm niet PRO TUNING.

 
4takker 30-8-2008 22:57 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
De centrifugaal vervroeger moet niet vastgezet worden.


ga jij maar is kijken bij 90% van de 4takt brommers wat er allemaal loos is in het vliegwiel door dat die nokjes naar buiten gaan word hij juist vertraagt en als je het verhinderd dat die nokjes naar buiten gaan loopt je brommer weer een klein beetje harder

 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 1628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved