Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Citta kapot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 618 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51726 - Citta kapot
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dekker7 30-8-2008 11:20 Print topicpost
Posts: 8
Hallo
Mijn citta doet ineens raar! Hier voor deed hij het perfect!
Als ik hem start doet hij het 5 seconden normaal. Daarna zakt hij in en maakt hij een ander geluid (zachter). Hij blijft dan aanstaan maar met gas geven kom ik niet vooruit. Heel appart is het lijkt mij want op het begin als die helemaal koud is doet hij het perfect voor 5 seconden.

Wie weet wat het kan zijn?

Voglende setup:
50 cc standaart cilinder
13/13 carburateur en een uitgeveildeinlaat
malossi luchtfilter

Al gedaan:
Nieuwe bougie en bougie dop
Nieuwe bobine
Nieuwe koppelings segmenten
Carburateur was 2 maanden oud. Heb ik schoon gemaakt en de luchtfilter tevens ook.
Contacktpunten op .45 gezet.

Ik hoop dat jullie de oplossing hebben

Bij voorbaat dank!

 

derbi-yzf 30-8-2008 12:25 Print reply

Posts: 524
als je vanuit de benzinekraan het slangetje na loopt gaat hij in de carberateur. waar die er in gaan zit bovenop een boutje. als je dit losdraaid dan zit er een zeefje., maak dat maar is schoon dan krijgt die tenminste genoeg benzine heb ik ook gehad
 
Derbi-yzf
dekker7 30-8-2008 12:27 Print reply
Posts: 8
heb ik al gecontroleerd dat zeefje is al schoon
 
marjo 30-8-2008 12:36 Print reply

Posts: 1211
staat je sproeier wel goed, zodat hij genoeg benzine krijgt?
 
dekker7 31-8-2008 23:20 Print reply
Posts: 8
Ja hij staat goed want hij deed het voorheen ook
 
Viertakt 31-8-2008 23:24 Print reply

Posts: 3586
Uitlaat dichtgekoolt?
 
Viertakt uber alles.
RM-sm 31-8-2008 23:31 Print reply

Posts: 3908
zuigerveer versleten?
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
dannyrox 1-9-2008 10:26 Print reply
Posts: 70
staat te rijk ?
te grote sproeier?
te kleine sproeier?
wees eens wat duidelijker want anders kan het wel van alles zijn....
kijk maar eerst eens even of die iet te rijk staat.
 
Thijsje 1-9-2008 12:17 Print reply

Posts: 1687
hoezo'n onsteking zit dr op zo'n sitta ding?
met contactpuntjes enzo?? zou ik je condensator en contactpuntjes vervangen..

kijk ook even naar de kleur van je bougie, en vermeld dit ff hier..
en kijk naar de vonk.. kleur, sterkte etc.


@danny rocks, een sproeier word niet zomaar te groot of te klein. als hij er eerst een hele poos goed mee heeft gereden, is er iets anders aan de hand dan je sproeier.
wat wel zou kunnen is dat de sproeier is losgetrilt,, maar dat ljikt me wel stug omdat je hem alsnog aankrijgt..

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 1-9-2008 om 12:18 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
dekker7 1-9-2008 14:01 Print reply
Posts: 8
Jongens heb nu me blok erafgehaald. ik ga mijn contaktpuntjes en condensator even vervangen. De sproeier kan het niet zijn omdat ik er een jaar mee gereden heb.

Dankjullie wel voor de reacties!
 
Thijsje 1-9-2008 14:10 Print reply

Posts: 1687
moet het hele blok eronder weg, als je je contactpuntjes enzo wil vervangen??
wat n gekut dan :P


neem GEEN imitatie contactpuntjes of condensator!! dit is meestal binnen 10 km weer kapot.. met die van bijv. bosch kun je veeeeeeeeel langer mee.

contactpunjes afstellen, 0.35mm open.

en ook je onsteking afstellen.




btw, denk dat het verstandig is, een nieuw bougie te nemen.


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 1-9-2008 om 14:11 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
dekker7 1-9-2008 20:06 Print reply
Posts: 8
Ja best een gekut:P word er ook gek van. Nu krijg ik dat klote vliegwiel weer niet los moet ik weer 5 km fietsen om daar de juiste gereedschap voor te halen:P
 
dekker7 3-9-2008 20:02 Print reply
Posts: 8
Ik heb nu een nieuwe contaktpunt er in gedaan en condensator. maar nu vonkt hij niet. als ik hem aanren dan gaat ie ook veel later aanslaan als dat die eerst deed. wat is er fout wie weet dat?

Groeten
 
GJSchoonbeek 3-9-2008 20:05 Print reply
Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dekker7
Ik heb nu een nieuwe contaktpunt er in gedaan en condensator. maar nu vonkt hij niet. als ik hem aanren dan gaat ie ook veel later aanslaan als dat die eerst deed. wat is er fout wie weet dat?

Groeten


Afstelling wel goed..?
 
Henk-88 3-9-2008 20:08 Print reply

Posts: 26703
Draadjes goed aangesloten? Bougie stuk?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
BSTS 3-9-2008 20:08 Print reply

Posts: 4241
brand die uitlaat maar eens goed schoon zoals iemand hier boven al zei.
of boor een extra gaatje in de demper ( als je orginele uitlaat nog hebt )

die dingen kolen helemaal dicht vaak
 
sprintjah

Dit topic is 1845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved