Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Draad dol gedraaid aan uitlaatkant cilinder.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1010 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51721 - Draad dol gedraaid aan uitlaatkant ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nick.jong 29-8-2008 21:39 Print topicpost
Posts: 41

Ik heb helaas een aansluiting verkloot(draad dolgedraaid) van mijn cilinder, ik had 'm net nieuw aangeschaft.

weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Is de cilinder gegoten aluminium, zoja kan ik hier dan opnieuw draad in laten tappen?
 

Thijsje 29-8-2008 21:41 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick.jong

Ik heb helaas een aansluiting verkloot(draad dolgedraaid) van mijn cilinder, ik had 'm net nieuw aangeschaft.

weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Is de cilinder gegoten aluminium, zoja kan ik hier dan opnieuw draad in laten tappen?

groterdraad in tappen.
of
helecoil in rammen.

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
DoDo-tomos 29-8-2008 21:47 Print reply

Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

groterdraad in tappen.
of
helecoil in rammen.



helecoil aangezien bij een overmaat tappen, het tapeind neit meer zal passen
 
of vraag het niek de wildt
mtxrijder 29-8-2008 21:51 Print reply
Posts: 338
helecoil loop je de kans als hij te warm loopt gewoon eruit knalt..
gewoon uitboren en tappen..uitlaat gat ook uitboren
 
jan-dx11 29-8-2008 21:57 Print reply

Posts: 4931
helemaal doorboren, en dan een moer aan de binnenkant.

vertel eerst eens welke brommer, derbi zeker?? ik denk idd overmaat draad er in tappen, maar dan moet je het ene gaatje wel wat uitboren, anders gaat de nieuwe bout niet passen
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
mtlover 29-8-2008 22:03 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxrijder
helecoil loop je de kans als hij te warm loopt gewoon eruit knalt..
gewoon uitboren en tappen..uitlaat gat ook uitboren

Onzin, met een helicoil neemt de treksterkte ook enorm toe. En vastzetten met de juiste locktide natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 29-8-2008 om 22:03 uur.
 
pimmeke 29-8-2008 23:03 Print reply

Posts: 263
inboren, helicoil, vastzetten met epoxy en loctite just to be sure
 
KOEKERT!
ErikVerkade 30-8-2008 20:14 Print reply

Posts: 980
a jo dat kun je zelf doen je boor hem gewoon heel voorzichtig uit met een hand boor machine je koop een grotere tap en je tap er draad in zo simpel is het

 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Niek de Wildt 30-8-2008 21:15 Print reply
Posts: 7168
wat je ook kunt doen is een m8 tapeindje erin slaan en dan door de zijkant een gaatje boren die door een stukje cilinder en dan door het tapeindje gaat, en daar dan een stukje 'staf-materiaal' indoen (gewoon een metale pinnetje, bijv een paperclip alleen dan van 2 of 3 mm dik)
 
jan-dx11 30-8-2008 21:18 Print reply

Posts: 4931
spanstiftje halen bij mechanisatiebedrijf
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
ErikVerkade 31-8-2008 14:26 Print reply

Posts: 980
waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan gewoon uitboren
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
wat je ook kunt doen is een m8 tapeindje erin slaan en dan door de zijkant een gaatje boren die door een stukje cilinder en dan door het tapeindje gaat, en daar dan een stukje 'staf-materiaal' indoen (gewoon een metale pinnetje, bijv een paperclip alleen dan van 2 of 3 mm dik)


 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
nigel 31-8-2008 14:29 Print reply
Posts: 33
helicolletje werkt wel maar als het te heet wordt knalt het er gewoon uit spreek uit ervaaring
 

Dit topic is 3535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved