Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb stottert va 4500 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1170 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51718 - mb stottert va 4500 toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 795 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda MB70cc 29-8-2008 18:39 Print topicpost

Posts: 669
hey

mn mb liep altijd goed..en nu had ik um vandaag ff gestart..heel klein stukje gereden..ff laten zien aan een vriend..en toen kwam er een half uur later nog iemand..naja weer starten maar toen liep hij eerst helemaal niet met de kicker..dus had ik um ff aangedrukt, liep hij wel..maar nu komt hij niet verder dan 6000 toeren (stadsionair en in de versnelling niet)..en hij begint te stotteren va 4500 toeren..

en hij lekte opeens heel veel uit de overloop van mn carb..geen idee hoe dit kwam..ik had de carb dr ff afgehaald om te kijken..alles was gewoon goed, had alles ff schoon gemaakt en hij lekt nu niet meer.

carb heb ik al helemaal school gemaakt

benzine slang is ook niet verstopt..

weet iemand wat het is? het was zomaar kapot..
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan

-Contactsleutel- 29-8-2008 18:55 Print reply

Posts: 356
ik denk dat je vlotter vast zit, en misschien zelfs verbogen.. is je membraam nog goed?
 
Honda MB70cc 29-8-2008 19:01 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser
ik denk dat je vlotter vast zit, en misschien zelfs verbogen.. is je membraam nog goed?

vlotter vast, dat hij niet genoeg doorlaat, of juist teveel?

membraam heb ik niet naar gekeken, wanneer is hij goed en wanneer niet?
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
markhispania3 29-8-2008 19:05 Print reply

Posts: 1971
zou het membraam idd heel goed eens kunnen zijn, maat van me had precies hetzelfde bij zijn mb bij ongeveer 5000 toeren. Gewoon even kijken of het membraam nog helemaal dicht gaat, zoniet even de klepjes losschroeven en eventueel er omgedraait op zetten.
 
Honda MB70cc 29-8-2008 19:10 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
zou het membraam idd heel goed eens kunnen zijn, maat van me had precies hetzelfde bij zijn mb bij ongeveer 5000 toeren. Gewoon even kijken of het membraam nog helemaal dicht gaat, zoniet even de klepjes losschroeven en eventueel er omgedraait op zetten.

oke, zal ik morgen meteen doen! (vnv stappen)

wat kost eventueel een nieuw membraam? en wat is het verschil tussen 2/4/6 kleps?
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
markhispania3 29-8-2008 19:23 Print reply

Posts: 1971
Nieuw membraam kost een eurootje of 35, maar waarschijnlijk zit er alleen maar een beetje vuil tussen of is er een stukje van een plaatje gebroken. Platen kosten een eurootje of 15.
Als je nieuwe plaatjes koopt zou ik in ieder geval carbon plaatjes kopen (beschadigen je cilinder niet als ze breken).
 
Honda MB70cc 29-8-2008 19:29 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
Nieuw membraam kost een eurootje of 35, maar waarschijnlijk zit er alleen maar een beetje vuil tussen of is er een stukje van een plaatje gebroken. Platen kosten een eurootje of 15.
Als je nieuwe plaatjes koopt zou ik in ieder geval carbon plaatjes kopen (beschadigen je cilinder niet als ze breken).

hhm oke, ik zag op honda-m-shop nieuw membraam voor 15 euro

maar k zal wel even kijken morgen! jullie horen er morgen meer over!
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
mtx-motard 29-8-2008 19:45 Print reply

Posts: 14947
voor 35 euro heb je een kut(Kwalitatief Uitermate Teleurstellend) membraan




 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Honda MB70cc 29-8-2008 20:19 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
voor 35 euro heb je een kut(Kwalitatief Uitermate Teleurstellend) membraan





goeie kost?

goeie platen?

waarom zou ik een nieuw membraam kopen als alleen die platen dood zijn?
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
flip_nsr_80cc 29-8-2008 21:26 Print reply

Posts: 597
brobeer 2de hands ORGIENEEL honda

of 6kleps malossi ma volgens mij past die ALLEEEN op 110cc malossi

ma dat week niet

en 2/4/6 kleps heeft volgens mij invloed op je gas reacty ma week niet zekker
 
i cant spel, dus zeur niet
Saknet 29-8-2008 21:29 Print reply

Posts: 10355
heb je 100% gelijk in. klep gewicht, klep oppervlak en klepstijfheid moeten aansluiten bij de gekozen setup voor optimaal resultaat.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-8-2008 om 21:29 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Honda MB70cc 30-8-2008 9:27 Print reply

Posts: 669
Ik heb het membraam los gehaalt en het lijkt in mijn ogen allemaal gewoon goed.

de 2 bogen omhoog zijn zohard, die kunnen niet verbuigen.
de 2 dunne lipjes sluiten allebei goed af, of moeten ze egt vet strak op dat ding zitte?

Het lijkt me ook sterk dat het het membraam was, want dan zou het lang zamerhand gaan, niet in één keer..

omdat het in 1x komt, dacht ik zelf aan een verstopte sproeier? dat er een stukje vuil in kwam die um verstopt, onder de 4500 toeren kan er wel genoeg benzine langs, maar va 4500 stottert hij want er kan niet genoeg benzine langs.

denken jullie dat het klopt? anders het CDI kapot?
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
mtlover 30-8-2008 9:32 Print reply

Posts: 2372
Je moet even zuigen en dan kijken of íe goed afsluit. CDI lijkt me sterk. Je carburateur loopt gewoon over doordat de vlotter blijft hangen denk ik zo. Maak je carburateur eens netjes schoon en controleer de afsluiting van de vlotter.
 
Honda MB70cc 30-8-2008 11:18 Print reply

Posts: 669
Hij loopt weer goed!

de sproeier was verstopt en de bougi was dood
(die kut dingen gaan ook altijd op het verkeerde moment kapot he:S::P)

maar hij geeft een vrij zwaar geluid nu bij veel toeren..Whaaaammmmmmm beetje richting 4takt wou ik niet zeggen, maar het is niet het hoge 2-takt gejank..

iemand een idee?
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
markhispania3 30-8-2008 18:25 Print reply

Posts: 1971
luchfilterslang los?
 

Dit topic is 795 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved