Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Ontsteking/bedrading probleem Yamaha DTr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 856 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51704 - Ontsteking/bedrading probleem Yamah...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puchdriver01 28-8-2008 22:36 Print topicpost

Posts: 35



Wie kan mij helpen?

laats een yamaha DT50R (type 3sm?) uit 1989 aangeschaft voor een prijsje, helaas ligt er mij nog een probleem om hem te laten lopen, de vorige eigenaar heeft namelijk alle bedrading eruit gebeunt , het enige wat ik over hou zijn 6 draaden die uit het blok (onsteking) komen CDI unid onbrak ook, nu heb ik er laats gelukkig eentje op de kop kunne tikken(origineel yamaha dt), alleen heb ik geen idee hoe ik hem zou moeten aansluiten (in dit geval regstreeks uit de bedrading die uit het blok komt) ik heb al wat lope zoeken op het schema dat ik op dit forum vond alleen blijkt er niet egt veel te klopen ook niet kwa kleur van bedrading

conreet wil ik eigelijk weten welke kleur bedrading er naar de cdi unid gaan en op waar ze moeten op aangesloten worden cdi unid heeft 1 stekertje met 3 polen en nog een extern draadje met ook een stekertje, ik veronderstel dat dat aparte draadje naar de bobinne loopt ?

onsteking zelf is inorde veronderstel ik, ik meet namelijk stroom op verschilende draden

kortom wie maakt me heel erg blij en kan me wat meer info geven

THX !

ps: zal morgen nog wat fotos maken tis nu ff laat
 

jeroentjen13 29-8-2008 10:44 Print reply
Posts: 850
je kan gwn het schema gebruiken van in knowledgebase, alleen nog 2 extra kabels nr cdi en de toeter staan er niet op. ik rij ook met een dt en zal je eens laten weten welke kleuren het zijn.
indien nog vragen PM me
 
puchdriver01 29-8-2008 19:46 Print reply

Posts: 35
zou gaaf zijn als je dat ff voor me kan doen kerel

uit me "blok" kome de volgende draden:

zwart
zwart/rood
rood/geel
blauw
wit
wit/groen

foto van de cdi : http://img135.images...9686/p1011589mh9.jpg
http://img186.images...5751/p1011592kl0.jpg


is wel de goeie neem ik aan toch ?

heb trouwens nog een vraagje, de bout wat op je kruktap zit, om het vliegwiel vast te schroeven, is dat speciale draad? of is het gewoon M12 ofzo ? deze mist namelijk ook

 
jeroentjen13 30-8-2008 10:45 Print reply
Posts: 850
die draad zal normaal wel gewone draad zijn
bedradagin: zwart naar cdi, zwart/rood nar cdi en dan normaal nog wit/rood naar cdi (zal bij jou geel/rood zijn)...
de rest is voor je lichten en zwart is kader, massa he (dus die moet ook naar voor komen
 
puchdriver01 30-8-2008 17:18 Print reply

Posts: 35
erg bedankt , zodadelijk eens kijken of het werkt, ik hou je op de hoogte
 
puchdriver01 31-8-2008 15:48 Print reply

Posts: 35
hmm het schijnt nog niet te werken ,.. ik meet trouwens alleen stroom op de zwartgele draad, zwart en zwartrood niet,

en op blauw en wit geloof ik ook,

volges mij heb ik voeding, pulsgever en massa nodig om hem te doen werke toch? dus moet er op 2van die 3kabels die naar de cdi gaan stroom hebben

nog een idee wat er fout zou kunne zijn ?
 
jeroentjen13 31-8-2008 22:34 Print reply
Posts: 850
kijk even in je ontsteking als er geen vice platinés in zitten :p
mss hebben ze de cdi eruit gesmeten en er vice platinés ingestoken
 
puchdriver01 31-8-2008 23:11 Print reply

Posts: 35
het is gelukt! vandaag nog ff bezig geweest, ik kwam er maar niet uit dus nog eens een keer de hele onsteking eraf geschroeft,(al een keer gedaan) en nog eens gekeken onder goed licht, wat blijkt, de 2 koperspeolen zijn verbonden met mekaar door een klein dun stukje koperdraad, dat was doormidden gebroken (dat was egt moeilijk te zien) dat terug aanmekaar gesoldeerd, en ja hij deed het,

alleen van de bedrading klopt geen hout heb nu geloof ik zwart zwartrood en groenwit naar de cdi gaan ,

enige probleem is die bout nog, blijkt toch een speciale draad te zijn


bedankt voor de hulp !
 
Niek de Wildt 1-9-2008 1:00 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
kijk even in je ontsteking als er geen vice platinés in zitten :p
mss hebben ze de cdi eruit gesmeten en er vice platinés ingestoken


wat een zoon vice platines als ik vragen mag?
google geeft niet echt duidelijke uitkomsten
 
puchdriver01 1-9-2008 14:32 Print reply

Posts: 35
contaktpuntjes
 
jeroentjen13 1-9-2008 18:01 Print reply
Posts: 850
op je krukas is er een punt die wat dikker is en zo gaat telkens 1x per toer je vice platines open en direct trug toe, ze zorgen voor je ontsteking
 
kenny77 1-9-2008 18:03 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
op je krukas is er een punt die wat dikker is en zo gaat telkens 1x per toer je vice platines open en direct trug toe, ze zorgen voor je ontsteking



Maar dit is een elektronische die heeft dat niet.

Edit:

dit schema heb ik gebruikt voor een dtr ontsteking aan te sluiten op mijn dt50mx, maar welicht kan je het ook gebruiken voor je dtr.

Zwart rood----> zwart rood CDI(losse draadje)
wit groen---> wit rood CDI(losse draadje)
geel---> licht
zwart---> massa
groen (blauw achtig)---> neutraal lampie

uit de CDI komen dan nog 3draden die naar een stekkertje gaan:

orange---> bobine
zwart---> massa
wit zwart----> uitknop/contact


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 1-9-2008 om 18:06 uur.
 
Niek de Wildt 1-9-2008 20:37 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
op je krukas is er een punt die wat dikker is en zo gaat telkens 1x per toer je vice platines open en direct trug toe, ze zorgen voor je ontsteking


ik ben heer en meester op het gebied van contactpuntjes, wis alleen niet dat zo ook zo hete :P
 
puchdriver01 1-9-2008 23:18 Print reply

Posts: 35
dingetje loopt nu , nuja nog niet optimaal, zwaar gaar om het zo te zegge, start alleen als ik loop, reageerd vaag op het gas, blijft lang in toeren hangen als ik ff volgas geef , volges mij trekt het blok ergens valse lucht ofzo stationar lopen wil hij ook niet, ding rookt trouwens ook als een gek, nuja ding had 10 jaar stil gestaan volges de vorige eigenaar , mss dat het daar ook wat mee te maken hebt

blok is eigelijk ook best gaar, vorige eignaar was beunhaas eerste klas, konich pasvlak op de krukas is gaar , ik ga zondag naar een beurs kijken of er mss ergens een blokje tekoop ligt wat ik dan wat kan opknapen en gebruik, lijkt me veel goedkoper dan dit blok helemaal te revizeren en er een nieuwe krukas in te zetten
 
jeroentjen13 3-9-2008 17:35 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ik ben heer en meester op het gebied van contactpuntjes, wis alleen niet dat zo ook zo hete :P


ah ok :p

 

Dit topic is 2379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved