Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Rook

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51688 - Rook
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

grasmaaier89 28-8-2008 22:24 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hilly
kijk als je nou een tsx had had je nergens last van. heb 2 maanden zonder olie rondgereden en alles deed het nog gewoon goed




ga iemand anders lastigvallen met je opschepverhaaltjes
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Nielssie 31-8-2008 19:08 Print reply
Posts: 224
Oke heb dus me carterkap aan de koppelingskant losgemaakt, n ik zie me koppelingshuis, en daar naast me tandwiel die op me as zit, die moet er dus af, maar als ik hem eraf wil halen draait me as mee, hoe zorg ik ervoor dat me as niet meedraait? Bougiestop oid? en kan je dat ook beunen want ik heb er geen..
Ik kan trouwens wel een beetje me keerring zien, en ik zie niks kapots oid, dus ik vroeg me af of je ook blokolie in je cillinder kon krijgen door de keerring aan de andere kant van je blok?

 
Senda
Nielssie 31-8-2008 21:14 Print reply
Posts: 224
niemand?
 
Senda
Derbi-Olaf 31-8-2008 22:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
niemand?

door de keering aan de andere kant gaat niet, daar zit namelijk gewoon lucht achter.
een keerring ziet er zo ook niet kapot uit meestal. dus.
En het is echt de enige plek waar 'ie olie in je carter kan lekken.
of via je pakking, maar dat is zéér zeldzaam.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Nielssie 31-8-2008 22:05 Print reply
Posts: 224
Oke, nou de keerringe en pakkingen zijn besteld, over een paar dagen beunen dus.
Iemand nog antwoord ivm met bougiestop?
 
Senda
Derbi-Olaf 31-8-2008 22:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
Oke, nou de keerringe en pakkingen zijn besteld, over een paar dagen beunen dus.
Iemand nog antwoord ivm met bougiestop?

ik probeer altijd met een schroevendraaier tussen hrt koppelingshuis ofzo te komen en dan op de bakbehuizing vast te klemmen(in een oliegat o.i.d. maar dat is wel een riskante metode, aangezien schade aanrichten makkelijk is op die manier.
Wat sommige ook doen is een schroevendraaier tussen de tandwielen, daarvan ben ik bij brommertjes ook niet echt fan, en voor je bougie-stop, zelf te beunen lijkt me moeilijk, tenzij je een oude fietstrapper hebt liggen, die hebben dezelfde draad en diameter.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
RM-sm 31-8-2008 22:27 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



ga iemand anders lastigvallen met je opschepverhaaltjes



ik heb meer dan 2 maanden zonder blok olie rond gereden op me puch

enkel daarna blok weg kunnen gooien. ( blok was al kapot dus )
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Nielssie 31-8-2008 22:33 Print reply
Posts: 224
Nouja dan fiks ik wel een bougiestop van een vriend oid, duurt toch nog wel een paar dagen voordat ik me spulletjes binnen heb.
Als je je blokolie bijvult, wat is genoeg?
Ik las ergens dat je moest vullen tot het uit het mininmum gaatje kwam..
Maar das t minimum, is het niet verstandig wat meer te doen?

 
Senda
mr mike 31-8-2008 22:55 Print reply

Posts: 754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
Had nog een vraag, ik heb echt weinig koppel in het begin, hij rijd erg meoilijk weg, vanaf 1000 toeren gaat hij dan wel weer als een beest, waar kan dat aan liggen?

Alvast bedankt!


DAt ligt aan je uitlaat volgens mij.. kom je boven de 10.000 toeren dan begint je powerband pas.. heb ik ook met mijn giannelli uitlaat... Trekt onderin voor geen meter maar als je dan hoog in de toeren zit rijd hij als een beest... Volgens mij kan je dat oplossen door een grotere carb erop te zetten (correct me if im wrong) Dat weet ik niet 100% zeker maar het klinkt logisch...

Succes met je keeringen
 
Schakelmeeting 3: http://nl.youtube.com/watch?v=2Kh35viKOeg
Nielssie 1-9-2008 11:53 Print reply
Posts: 224
Nouja, me powerband begint op ong 7500 toeren, maar gewoon als hij wegrij lukt dat echt amper, soms valt hij nog uit ook, en als ik bvb op een mt5 me koppeling laat schieten trekt hij wheelie, maar mijne komt geneens een cm vooruit en is sneller uitgevallen dan me koppeling los is
 
Senda
mr mike 1-9-2008 12:23 Print reply

Posts: 754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
Nouja, me powerband begint op ong 7500 toeren, maar gewoon als hij wegrij lukt dat echt amper, soms valt hij nog uit ook, en als ik bvb op een mt5 me koppeling laat schieten trekt hij wheelie, maar mijne komt geneens een cm vooruit en is sneller uitgevallen dan me koppeling los is


Dat ligt dan echt aan je uitlaat... welke uitlaat hebbie??
 
Schakelmeeting 3: http://nl.youtube.com/watch?v=2Kh35viKOeg
Nielssie 1-9-2008 12:36 Print reply
Posts: 224
Leovince V6
 
Senda
mr mike 1-9-2008 12:49 Print reply

Posts: 754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
Leovince V6


Het ligt dan echt aan je uitlaat... maar je powerband is vanaf 7500?? Dan trekt hij toch gewoon onder de 10000... of zie ik dat verkeerd
 
Schakelmeeting 3: http://nl.youtube.com/watch?v=2Kh35viKOeg
Nielssie 1-9-2008 14:40 Print reply
Posts: 224
Ik heb t over trekken onder de 1000, dus niet 10000, gewoon als ik net wegrij, dan gaat hij heel langzaam naar de 1000 toeren en daarna schiet hij redelijk snel door naar z'n powerband..
 
Senda
Nielssie 1-9-2008 14:58 Print reply
Posts: 224
Of nouja 2000 3000 iig wil hij niet wegkomen
 
Senda

Dit topic is 4005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved