Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Rook

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1147 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51688 - Rook
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 3944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nielssie 28-8-2008 10:59 Print topicpost
Posts: 224
Hallo Allen, mijn naam is Niels, ben net nieuw hier, en heb een vraag.
Ik heb een Derbi Senda, maar mn brom heeft wat problemen, ten eerste hij rookt echt heel veel, ook als hij warm is, hij loopt wel gewoon lekker dus 't is niet teveel benzine.
Ik las iets van dat me blokolie bij me krukas kon komen door een kapotte kering?
Kan dat t zijn want de laatste 2 dagen schakelt hij ook kut, hij wilt soms niet meer van ze 4 naar ze 5 bvb.
Hoe kijk je of je kering kapot is of dat er koelvloeistof in me cillinder loopt?
Ook dacht ik dat het lag aan me demper, want me hele demperwol was zwart van de olie, maar zonder demper stukje gereden, zelfde verhaal..
Zou dus wel graag willen weten wat het is, want ik wil niet dat er iets kapot gaat..

Had nog een vraag, ik heb echt weinig koppel in het begin, hij rijd erg meoilijk weg, vanaf 1000 toeren gaat hij dan wel weer als een beest, waar kan dat aan liggen?

Alvast bedankt!
 
Senda

yamaha dt 70ccpolini 28-8-2008 11:06 Print reply

Posts: 198
zou het nie precies weten maar ik zou er nie meer mee rijden voor je weet wat het is want als het een lekke keering is kan zijn dat er bijna geen blokolie meer inzit en dus schadelijk voor je hele blok

 
yamaha dt the best
Nielssie 28-8-2008 11:23 Print reply
Posts: 224
Heb dus net me blokolie getjekt, en er komt dus niks meer uit.
Dat zal dan denk ik ook verklaren waarom hij sinds gister wat moeilijk schakelt..
Ik ga er dus nu ook niet meer mee rijden, ik hoop dan dat als ik me blokolie bijvul en de oorzaak aanpak, hij weer goed schakelt en dat er geen blijvende schade is..
Maar heb dus geen verstand van schakels, dus ik neem aan dat me krukaskeering kapot is, wat moet ik doen?

 
Senda
grasmaaier89 28-8-2008 11:29 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
Heb dus net me blokolie getjekt, en er komt dus niks meer uit.
Dat zal dan denk ik ook verklaren waarom hij sinds gister wat moeilijk schakelt..
Ik ga er dus nu ook niet meer mee rijden, ik hoop dan dat als ik me blokolie bijvul en de oorzaak aanpak, hij weer goed schakelt en dat er geen blijvende schade is..
Maar heb dus geen verstand van schakels, dus ik neem aan dat me krukaskeering kapot is, wat moet ik doen?



reviseren
tis duur en kan je bij een zaak laten doen.
maar kan ook zelf thuis doen, maar dan moet je wel weten hoe een blok in mekaar zit
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Nielssie 28-8-2008 11:45 Print reply
Posts: 224
Me hele blok laten reviseren voor een kapotte keerring?
 
Senda
cnorretje 28-8-2008 12:59 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
Me hele blok laten reviseren voor een kapotte keerring?

als hij slecht schakelt ben je waarschijnlijk al te laat

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
Had nog een vraag, ik heb echt weinig koppel in het begin, hij rijd erg meoilijk weg, vanaf 1000 toeren gaat hij dan wel weer als een beest, waar kan dat aan liggen?

Alvast bedankt!


10.000 neem ik aan?

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 28-8-2008 om 13:01 uur.
 
Saknet 28-8-2008 14:06 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

als hij slecht schakelt ben je waarschijnlijk al te laat


Ja idd als der nou al geen drup olie mer uut komt dan heb je nog niet echt een hoog perceptioneel vermogen..

wel zonde, maar die keeringen kan je vaak vervangen enkel door je vliegwiel kapje + ontsteking te verwijderen en aan de andere kant je koppelingsdeksel. Echter zul je nu toch de hele bak enzo na moeten kijken om andere problemen uit te sluiten, omdat je te lang hebt gewacht...

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
steef ts70xk 28-8-2008 14:08 Print reply

Posts: 3244
en derbi moet je al om 10.000 km reviceren weet niet hoeveel die van jouw gelopen heb
 
Mathijs MT5 28-8-2008 14:32 Print reply

Posts: 734
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx 50
en derbi moet je al om 10.000 km reviceren weet niet hoeveel die van jouw gelopen heb

echt niet al na 10000 meestal pas bij de 18 a 20000 km
 
RowdyCross 28-8-2008 15:08 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mathijs MT5
[...]

echt niet al na 10000 meestal pas bij de 18 a 20000 km


Bijna.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx 50
en derbi moet je al om 10.000 km reviceren weet niet hoeveel die van jouw gelopen heb



o/ is goed met je.


Joeri rijd al 29.000 km met 70cc en nog nooit gereviceert, laats wel ff nieuwe naaldlager in small end maar das ook echt alles.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Nielssie 28-8-2008 15:50 Print reply
Posts: 224
Dus eigenlijk heb ik nu dus me versnellingsbak opgefucked?
Want hij wou alleen niet soms in ze 5 schieten, dan moest ik 2 keer tikken..
Ik hoop niet dat ik dan de 5e heb opgefucked..
Kutzooi, hoeduur kost het om bij de dealer die keerringe te vervangen denken jullie?
 
Senda
grasmaaier89 28-8-2008 15:51 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
Dus eigenlijk heb ik nu dus me versnellingsbak opgefucked?
Want hij wou alleen niet soms in ze 5 schieten, dan moest ik 2 keer tikken..
Ik hoop niet dat ik dan de 5e heb opgefucked..
Kutzooi, hoeduur kost het om bij de dealer die keerringe te vervangen denken jullie?


alle keeringen 20 euro ofzo

maar t laten doen gaat je veeeeeel meer kosten, pakweg 10x zoveel
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Saknet 28-8-2008 15:52 Print reply

Posts: 10355
tja jullie praten alsof elk blok identiek is,

Maar die machines in de fabriek kunnen bijna geen enkel onderdeel exact identiek maken, zodoende dat het spul verreweg het langste meegaat wanneer je als je een nieuwe brommer koopt, de blauwdrukken erbij hebt, en alles motorisch exact nameet en afwerkt, en daarna pas begint met rijden

@ TS: ik zou serieus overwegen het zelf te vervangen, koppelingsdeksel en ontsteking loshalen deed ik al op mn 15e bij honda 80cc blokjes, weinig moeilijks aan, en je leert ervan om zelf dingen te fixen, en het is goed voor je ego

als je geluk hebt werkt je 5 gewoon weer goed als je dat gefixt hebt, en er olie in gesmeten hebt.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-8-2008 om 15:59 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Derbi-Olaf 28-8-2008 15:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
Dus eigenlijk heb ik nu dus me versnellingsbak opgefucked?
Want hij wou alleen niet soms in ze 5 schieten, dan moest ik 2 keer tikken..
Ik hoop niet dat ik dan de 5e heb opgefucked..
Kutzooi, hoeduur kost het om bij de dealer die keerringe te vervangen denken jullie?

het is behoorlijk simpel, en je kan eigelijk niet veel verkeerd doen
zou je het neet zelf proberen? Daar leer je ook van
keerringetje los kost 1.5 euro of, en dan nog een pakking
ik zou even wachten met mijn blok reviseren, soms doet alleen nieuwe olie ook al wonderen. Dat neemt trouwens niet weg dat het allemaal erg geleden heeft in de periode die je zonder olie hebt gereden.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Nielssie 28-8-2008 15:53 Print reply
Posts: 224
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

Ja idd als der nou al geen drup olie mer uut komt dan heb je nog niet echt een hoog perceptioneel vermogen..

wel zonde, maar die keeringen kan je vaak vervangen enkel door je vliegwiel kapje + ontsteking te verwijderen en aan de andere kant je koppelingsdeksel. Echter zul je nu toch de hele bak enzo na moeten kijken om andere problemen uit te sluiten, omdat je te lang hebt gewacht...



Naja, 3 dagen geleden kwam er nog blokolie uit, omdat ik me afvroeg waar die rook vandaan kwam, dus er kwam nog een lekkere straal uit, en ik dacht dat het dus niet aan die keerringe lag.
Maar ik keek net en er zat geen olie meer in, dus ik heb amper gereden in de tussetijd..
Als me bak nu opgefucked is wordt ik echt gek

 
Senda
Derbi-Olaf 28-8-2008 15:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
[...]


Naja, 3 dagen geleden kwam er nog blokolie uit, omdat ik me afvroeg waar die rook vandaan kwam, dus er kwam nog een lekkere straal uit, en ik dacht dat het dus niet aan die keerringe lag.
Maar ik keek net en er zat geen olie meer in, dus ik heb amper gereden in de tussetijd..
Als me bak nu opgefucked is wordt ik echt gek


zie mijn post even, zeker als je zegt dat je niet zo veel hebt gereden lijkt het mij nog wel te doen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 3944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved