Menu2t |
27-8-2008 15:32 |
Posts: 2815 |
welke pakking is kapot? De pakking tussen je carters, of de pakking tussen je carter en je koppelings deksel?
In het 1e geval moet je hele blok uit elkaar( dan zou ik gewoon proberen om het lekken te stoppen met wat vloeibare pakking )
In het 2e geval moet je koppelings deksel eraf en valt hooguit je kickstart systeem eruit.
|
|
NSR Supersprint special! |
|
zijstandaard |
27-8-2008 16:32 |
Posts: 1117 |
als het je middelste pakking is kun je ook gewoon alle bouten er uit halen blok 2 mm opentrekken pakking resten weg halen nieuwe pakking door midden knippen der tussen doen en dan waar je hebt geknipt een beetje vloeibare doen
|
|
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt |
|
riccardot |
27-8-2008 16:39 |
Posts: 1096 |
Als je hem toch open haalt ff je krukaslagers en keerringen vervangen.
Ik zou niet gaan beunen met vloeibare pakking en papier, je doet of papier of vloeibaar. Ik geloof dat vloeibare pakking en honda blokken niet samen gaan.
|
|
|
|
- Han - |
27-8-2008 16:40 |
Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
als het je middelste pakking is kun je ook gewoon alle bouten er uit halen blok 2 mm opentrekken pakking resten weg halen nieuwe pakking door midden knippen der tussen doen en dan waar je hebt geknipt een beetje vloeibare doen
dit is echt beun. Als het bij het middelste carter is moet je gewoon even je blok reviseren. En dan (natuurlijk) een nieuwe pakking
|
|
<10.000 posts |
|
Honda MB70cc |
27-8-2008 16:40 |
Posts: 669 |
het is echt tussen de 2 helfden.
ik probeer het eerst wel even met wat vloeibare, anders sloop ik ut blok wel los
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
riccardot |
27-8-2008 16:42 |
Posts: 1096 |
Doe het gewoon fatsoenlijk Als die wat olie gaat lekken merk je dta in eerste instantie niet, maar minder olie is echt niet goed voor je blokkie.
Als het een crossbrommertje is kun je uiteraard gewoon beunen
|
|
|
|
Honda MB70cc |
27-8-2008 16:44 |
Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Doe het gewoon fatsoenlijk Als die wat olie gaat lekken merk je dta in eerste instantie niet, maar minder olie is echt niet goed voor je blokkie.
Als het een crossbrommertje is kun je uiteraard gewoon beunen
nee, is van mn MB..school brommer..
is op 2 plekken dat er 1x in de 2 dagen een druppel af valt ongeveer..k kijk wel of het weg is als ik vloeibare pakking aanbreng.
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
Fabio |
27-8-2008 17:04 |
Posts: 1737 |
als hij bijna niet lekt, zou ik het op het moment lekker laten lekken. Ga aub niet lopen beunen aan het blok!
|
|
|
|
riccardot |
27-8-2008 17:05 |
Posts: 1096 |
Ik weet niet hoe ingewikkeld een honda blok is, maar als je een beetje handig bent en je werkt netjes krijg je dat blok makkelijk zelf uit en in elkaar.
|
|
|
|
Honda MB70cc |
27-8-2008 19:22 |
Posts: 669 |
Tja, ik heb dr nu ff wat vloeibaar opgesmeerd, is kijke of het nog lekt..
k weet niet precies wie, maar iemand zei ook:
ag, reviseer um dan meteen ff..
naja beetje onzinnig..als alles nog goed werkt, ga ik geen geld uitgeven aan lagers enzo..en daarbij komt dat het ook nog is verkeerd kan gaan..
puur de pakking is kapot..maar als ik ze van mekaar los haal dan is het dus niet zo dat bv eerst het vlieg wiel, tandiel en schakel pook enzo eraf moet halen..en dat ik dan gewoon de ontstekingskant carter er zo af kan halen, en dat de krukas enzo allemaal aan de andere kant blijft ligge? (als ik het blokje op de koppelings kant op de werkbank leg)
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
mtx-motard |
27-8-2008 19:31 |
Posts: 14947 |
haal alles los vanaf het ontstekingskant want anders valt je versnellingsbak uit elkaar
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Thijsje |
27-8-2008 19:59 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
haal alles los vanaf het ontstekingskant want anders valt je versnellingsbak uit elkaar
waar ik dus de fout mee ben in gegaan.
had gelukkig nog ander blokje liggen, die ik losdraaide, om alles af te kunnen kijken
olie aftappen uiteraard, je hele werkband ligt eronder als je dat vergeet
neem er de tijd voor. niet gestresst gaan doen ofzo, dan maar paar dage fietse, want tijdens stress maak je fouten...
succes
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Honda MB70cc |
27-8-2008 20:43 |
Posts: 669 |
oke dus:
olie aftappen
cilinder+carb enzo eraf.
dan op zn kant leggen (koppelings kant onder)
ontsteking eraf
tandiel eraf
versnellings pook eraf
helfden los schroeven
ontstekings kant eraf halen
pakker eraf halen met schroeven draaiertje..
nieuwe pakking er tussen
helft er weer op schroeven
alles weer monteren (ontsteking, schakel pook etc.)
moet het zo lukken? iemand verder nog enige tips?
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
Honda MB70cc |
27-8-2008 22:08 |
Posts: 669 |
??
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
RoelTrachsler |
27-8-2008 22:17 |
Posts: 141 |
Ja
lees de FAQ over blok reviseren, je hoeft hopelijk alleen
lagers + keerringen + pakkingen te doen.
Daarna heb je een blok wat heel lang meegaat
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/124
Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 28-8-2008 om 11:10 uur.
|
|
|
|