Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 578 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51675 - mb blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda MB70cc 27-8-2008 14:53 Print topicpost

Posts: 669
hey

ik heb de pakkings tussen mn carters kapot van mn mb.

als ik het blok er onderweg haal, kan ik de helfden dan zo los schroeven? blijft alles dan gewoon zitten? of heb je nog te maken met allemaal assen entc.

ik zou het nu zo doen:

blok er onderweg
Cilinder eraf
???los schroeven???

kan iemand mij svp uitleggen hoe of wat?

Bvd.
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan

Menu2t 27-8-2008 15:32 Print reply

Posts: 2815
welke pakking is kapot? De pakking tussen je carters, of de pakking tussen je carter en je koppelings deksel?

In het 1e geval moet je hele blok uit elkaar( dan zou ik gewoon proberen om het lekken te stoppen met wat vloeibare pakking )
In het 2e geval moet je koppelings deksel eraf en valt hooguit je kickstart systeem eruit.
 
NSR Supersprint special!
zijstandaard 27-8-2008 16:32 Print reply

Posts: 1117
als het je middelste pakking is kun je ook gewoon alle bouten er uit halen blok 2 mm opentrekken pakking resten weg halen nieuwe pakking door midden knippen der tussen doen en dan waar je hebt geknipt een beetje vloeibare doen
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
riccardot 27-8-2008 16:39 Print reply

Posts: 1096
Als je hem toch open haalt ff je krukaslagers en keerringen vervangen.
Ik zou niet gaan beunen met vloeibare pakking en papier, je doet of papier of vloeibaar. Ik geloof dat vloeibare pakking en honda blokken niet samen gaan.
 
- Han - 27-8-2008 16:40 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
als het je middelste pakking is kun je ook gewoon alle bouten er uit halen blok 2 mm opentrekken pakking resten weg halen nieuwe pakking door midden knippen der tussen doen en dan waar je hebt geknipt een beetje vloeibare doen


dit is echt beun. Als het bij het middelste carter is moet je gewoon even je blok reviseren. En dan (natuurlijk) een nieuwe pakking
 
<10.000 posts
Honda MB70cc 27-8-2008 16:40 Print reply

Posts: 669
het is echt tussen de 2 helfden.

ik probeer het eerst wel even met wat vloeibare, anders sloop ik ut blok wel los
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
riccardot 27-8-2008 16:42 Print reply

Posts: 1096
Doe het gewoon fatsoenlijk Als die wat olie gaat lekken merk je dta in eerste instantie niet, maar minder olie is echt niet goed voor je blokkie.

Als het een crossbrommertje is kun je uiteraard gewoon beunen
 
Honda MB70cc 27-8-2008 16:44 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Doe het gewoon fatsoenlijk Als die wat olie gaat lekken merk je dta in eerste instantie niet, maar minder olie is echt niet goed voor je blokkie.

Als het een crossbrommertje is kun je uiteraard gewoon beunen

nee, is van mn MB..school brommer..

is op 2 plekken dat er 1x in de 2 dagen een druppel af valt ongeveer..k kijk wel of het weg is als ik vloeibare pakking aanbreng.
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Fabio 27-8-2008 17:04 Print reply

Posts: 1737
als hij bijna niet lekt, zou ik het op het moment lekker laten lekken. Ga aub niet lopen beunen aan het blok!
 
riccardot 27-8-2008 17:05 Print reply

Posts: 1096
Ik weet niet hoe ingewikkeld een honda blok is, maar als je een beetje handig bent en je werkt netjes krijg je dat blok makkelijk zelf uit en in elkaar.
 
Honda MB70cc 27-8-2008 19:22 Print reply

Posts: 669
Tja, ik heb dr nu ff wat vloeibaar opgesmeerd, is kijke of het nog lekt..

k weet niet precies wie, maar iemand zei ook:

ag, reviseer um dan meteen ff..

naja beetje onzinnig..als alles nog goed werkt, ga ik geen geld uitgeven aan lagers enzo..en daarbij komt dat het ook nog is verkeerd kan gaan..

puur de pakking is kapot..maar als ik ze van mekaar los haal dan is het dus niet zo dat bv eerst het vlieg wiel, tandiel en schakel pook enzo eraf moet halen..en dat ik dan gewoon de ontstekingskant carter er zo af kan halen, en dat de krukas enzo allemaal aan de andere kant blijft ligge? (als ik het blokje op de koppelings kant op de werkbank leg)
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
mtx-motard 27-8-2008 19:31 Print reply

Posts: 14947
haal alles los vanaf het ontstekingskant want anders valt je versnellingsbak uit elkaar
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Thijsje 27-8-2008 19:59 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
haal alles los vanaf het ontstekingskant want anders valt je versnellingsbak uit elkaar

waar ik dus de fout mee ben in gegaan.

had gelukkig nog ander blokje liggen, die ik losdraaide, om alles af te kunnen kijken


olie aftappen uiteraard, je hele werkband ligt eronder als je dat vergeet

neem er de tijd voor. niet gestresst gaan doen ofzo, dan maar paar dage fietse, want tijdens stress maak je fouten...


succes
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Honda MB70cc 27-8-2008 20:43 Print reply

Posts: 669
oke dus:

olie aftappen
cilinder+carb enzo eraf.
dan op zn kant leggen (koppelings kant onder)
ontsteking eraf
tandiel eraf
versnellings pook eraf
helfden los schroeven
ontstekings kant eraf halen
pakker eraf halen met schroeven draaiertje..
nieuwe pakking er tussen
helft er weer op schroeven
alles weer monteren (ontsteking, schakel pook etc.)

moet het zo lukken? iemand verder nog enige tips?
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Honda MB70cc 27-8-2008 22:08 Print reply

Posts: 669
??
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
RoelTrachsler 27-8-2008 22:17 Print reply
Posts: 141
Ja

lees de FAQ over blok reviseren, je hoeft hopelijk alleen
lagers + keerringen + pakkingen te doen.
Daarna heb je een blok wat heel lang meegaat

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/124



Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 28-8-2008 om 11:10 uur.
 

Dit topic is 748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved