Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat voor een Cilinder voor Senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1293 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51674 - Wat voor een Cilinder voor Senda
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1184 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nicksenda 27-8-2008 13:55 Print topicpost
Posts: 27
Vraagje:

Ik wil een snellere cilinder op mn Senda 2008 Limited.
Sneller dan de standaard 50cc, maar ook weer niet al té snel.
Het liefst ook laagtoerig.
En niet al te snel.

Welke kan ik het beste nemen?

Thnxx
 

kawa-cross 27-8-2008 14:22 Print reply

Posts: 194
DR 50, Airsal/eurokit 50, Doppler 50
 
Torque 27-8-2008 14:28 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nicksenda
Vraagje:

Ik wil een snellere cilinder op mn Senda 2008 Limited.
Sneller dan de standaard 50cc, maar ook weer niet al té snel.
Het liefst ook laagtoerig.
En niet al te snel.

Welke kan ik het beste nemen?

Thnxx



een laagtoerige 50 die snel is?
kan je beter voor de dr80? gaan
die is laagtoerig en sneller dan je 50, maar ook weer niet te snel, maar wel 70 of 80cc
 
gaat ie dat zeggen
dannyf 27-8-2008 14:31 Print reply
Posts: 174
koop gewoon een 70 imi cillinder als hij te hard gaat groter tandwiel op doen
 
1991- 28- 7
Raoul 27-8-2008 14:31 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
[...]



een laagtoerige 50 die snel is?
kan je beter voor de dr80? gaan
die is laagtoerig en sneller dan je 50, maar ook weer niet te snel, maar wel 70 of 80cc


inderdaad de betere keuze, heb je ook merkbaar meer koppel, wat wel heel fijn rijd
 
Aprilia MX (H)
xps80sm 27-8-2008 14:37 Print reply

Posts: 873
goedkoopste metrakit 70 pakken
 
please come rate my project:)
RowdyCross 27-8-2008 15:01 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dannyf
koop gewoon een 70 imi cillinder als hij te hard gaat groter tandwiel op doen


Voor of achter? Achter trekt die dan sneller op maar minder top,
Voor groter gaat die alleen maar sneller tot die geen kracht meer kan geven.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xps80sm
goedkoopste metrakit 70 pakken


Metrakit is niet goedkoop.


 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
stephan777 27-8-2008 17:24 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
[...]



een laagtoerige 50 die snel is?
kan je beter voor de dr80? gaan
die is laagtoerig en sneller dan je 50, maar ook weer niet te snel, maar wel 70 of 80cc


hij bedoelt sneller dan de 50cc(standaard) die er nu onder zit.

dus een laagtoerige 70cc mag ook ja.


Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 27-8-2008 om 17:24 uur.
 
- Han - 27-8-2008 18:35 Print reply

Posts: 9667
waarom koop je niet gewoon een andere uitlaat ipv een andere cilinder?
 
<10.000 posts
nicksenda 27-8-2008 18:53 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
waarom koop je niet gewoon een andere uitlaat ipv een andere cilinder?


Haha, het probleem is dat mn vader niet hoeft te weten dat ik de brommer opvoer.
Sterker nog, als ik hem opvoer harder dan 75 km/h, denk ik niet dat ik er nog op mag rijden zodra die het weet.
Vandaar ook laagtoerig, zodat je het geluidsverschil minder hoort.

Zoals Stephan777 al zei, het mag natuurlijk wel een 70/80 cc zijn.
Wat is het beste volgens jullie?
Ik zat ook aan dr70 te denken.



 
markhispania3 27-8-2008 18:59 Print reply

Posts: 1971
dr70 is idd een fijn laagtoerig cilindertje, die met een standaard ontgrensde pijp ook nog lekker rijd.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 27-8-2008 om 19:00 uur.
 
- Han - 27-8-2008 19:12 Print reply

Posts: 9667
snap niet dat je dan een 70 of 80cc wilt. Je bent dan ook meteen je garantie kwijt enzo. Kan je beter je cilinder af laten werken
 
<10.000 posts
Torque 27-8-2008 19:13 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
snap niet dat je dan een 70 of 80cc wilt. Je bent dan ook meteen je garantie kwijt enzo. Kan je beter je cilinder af laten werken


hij wil weinig toeren, om minder op te vallen bij zn vader
 
gaat ie dat zeggen
hilly 27-8-2008 21:23 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
[...]


hij wil weinig toeren, om minder op te vallen bij zn vader



met een 70 of 80 maakt hij zwaarder geluid dus dat merk je wel
 
nicksenda 28-8-2008 12:05 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hilly
[...]



met een 70 of 80 maakt hij zwaarder geluid dus dat merk je wel


Klopt, merk je wel, maar is niet zo'n jankend geluid wat heelde buurt wakkermaakt als ik em 's ochtends start..

Heb net ook een airsal 50cc aangeboden gekregen, is "fijne laagtoerige, snelle cilinder". Wil ik graag geloven, maar kan iemand dit bevestigen?
Sneller als de standaard cilinder?
 
Erik 39 28-8-2008 12:50 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nicksenda
[...]


Klopt, merk je wel, maar is niet zo'n jankend geluid wat heelde buurt wakkermaakt als ik em 's ochtends start..

Heb net ook een airsal 50cc aangeboden gekregen, is "fijne laagtoerige, snelle cilinder". Wil ik graag geloven, maar kan iemand dit bevestigen?
Sneller als de standaard cilinder?

dan schakel je toch wat sneller over?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl

Dit topic is 1184 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved