johankreidlerman |
27-8-2008 11:58 |
Posts: 3693 |
1 tankje er door heen rijden , niet teveel in de powerband , en dan na dat 1e tankje even best crossen.
niet inhouden na dat 1e tankje , anders wordt hij lui
|
|
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P |
|
Sypie_Honda |
27-8-2008 12:42 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: xps80sm
je had eig met een stukje schuur papier korrel 1000 over de zuiger moeten gaan en over de veren..
beetje olie in de cilinder met zuiger erin zetten..
starten en ff warm laten draaien tot 40°c dan ff paar honderd meter late pruttelen en dan t gas erop..
eerst rijdt ie met een dip maar das er snel genoeg uit
ja je moet vooral met schuurpapier over je zuiger gaan
die korrels blijven in het materiaal zitten, en gaan dus je cilinderwand schuren.
nooit schuren in een cilinder, er blijven altijd korrels achter.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
arjenyz125power |
27-8-2008 14:45 |
Posts: 102 |
ik rij 1:40 is dit voldoende?
|
|
|
|
RowdyCross |
27-8-2008 14:58 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: etienne456789
[...]
in mijn onderhoudsboek staat het toch echt hoor,
1: 30 en bij inrijden 1:25 , het is een crosser hoor ,geen brommer
Wil jij iedereen vergassen in je buurt ofzo? Met je rookpluim.
Gooi dat kettingzaag boekje gouw weg en pak de gene van de motor.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
etienne456789 |
27-8-2008 15:15 |
Posts: 44 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]
Wil jij iedereen vergassen in je buurt ofzo? Met je rookpluim.
Gooi dat kettingzaag boekje gouw weg en pak de gene van de motor.
ik denk dat ze bij yamaha toch wel effe hebben getest wat nou het best is hoor.
Ik heb het over een yamaha yz 125 uit 2004,
voor een brommer is 1:40 daarentegen wel veel.
|
|
YZ 125 2004 |
|
RowdyCross |
27-8-2008 15:25 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: etienne456789
[...]
ik denk dat ze bij yamaha toch wel effe hebben getest wat nou het best is hoor.
Ik heb het over een yamaha yz 125 uit 2004,
voor een brommer is 1:40 daarentegen wel veel.
Gast 1:20 is voor alles veel.
Meeste mensen rijden met 1:32 met 125 cctjes.
maar 1:20 wtf
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
ikkejw |
27-8-2008 15:33 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]
Wil jij iedereen vergassen in je buurt ofzo? Met je rookpluim.
Gooi dat kettingzaag boekje gouw weg en pak de gene van de motor.
wtf wat is dit
hoe meer rook hoe beter toch?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Jelmer MX |
27-8-2008 15:49 |
|
VerteX |
27-8-2008 16:04 |
Posts: 1265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
stationair lopen is juist erg slecht voor je cylinder dan, ik zou gewoon effe een half uurtje rustig aan doen en daarna opbouwend gaan knallen!
waarom is het stationair laten lopen slecht dan ?
in mijn ogen geef je de zuiger juist de kans om in te slijten in de
cilinderwand.
|
|
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering ! |
|
Niek de Wildt |
27-8-2008 16:45 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: VerteX
[...]
waarom is het stationair laten lopen slecht dan ?
in mijn ogen geef je de zuiger juist de kans om in te slijten in de
cilinderwand.
omdat het kantelpunt van de zuiger dan lager licht dan waar hij gewend aan moet raken, daarom moet je ook niet altijd op 1 toerental rijden.
overigens loopt een motortje helemaal niet lekker als hij stationair draaid dat voel je al aan de trillingen die dan creeerd.
gewoon starten en een klein beetje met je gas spelen.
dan niet meteen volle bak gaan maar rustig beginnen en niet continue 1 toerental rijden.
niet meer smering dan normaal, ietsje kan maar niet veel, want dat slaat je uitlaat/bougie etc alleen maar vet en duurt het inlopen langer.
je moet na 5 min rustig rijden wel wat opbouwen want als je te lang rustig blijft rijden wordt je zuiger lui.
|
|
|
|
Makrolon |
27-8-2008 17:15 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: VerteX
[...]
waarom is het stationair laten lopen slecht dan ?
in mijn ogen geef je de zuiger juist de kans om in te slijten in de
cilinderwand.
Dan draait ie onbelast. geen koeling enzo...
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Derbi Joris |
27-8-2008 17:22 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]
Wil jij iedereen vergassen in je buurt ofzo? Met je rookpluim.
Gooi dat kettingzaag boekje gouw weg en pak de gene van de motor.
Wanneer je 1:25 mengt en de motor warm is, rookt het echt niet meer zoveel...
1:25 voor een crossmotor komt mij bekend voor, hoor niks anders van alle crossers die ik ken (die met een 2-takt rijden natuurlijk)
|
|
|
|
VerteX |
27-8-2008 18:36 |
Posts: 1265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
geen koeling
volgens mij is zijn yz watergekoeld
|
|
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering ! |
|
Saknet |
27-8-2008 18:47 |
Posts: 10355 |
nja als eeen motor koud is hebben de delen meer speling, hoe langer hij te veel speling heeft hoe sneller het slijt
het mag ook niet te snel uitzetten natuurlijk, dus met opgevoerde setup gelijk volgas bij steenkoude motor is ook af te raden.
ik start altijd en rijd direct weg met niet meer toeren dan een origineeltje (bromfiets) kan maken, origineeltjes kan je bijna altijd zo goed als direct volgas mee rijden zonder problemen
en idd stationair draaien is helemaal niet zo goed en helemaal niet koud dus
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 27-8-2008 om 18:53 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
-simon- |
29-8-2008 0:15 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: etienne456789
[...]
ik denk dat ze bij yamaha toch wel effe hebben getest wat nou het best is hoor.
Ik heb het over een yamaha yz 125 uit 2004,
voor een brommer is 1:40 daarentegen wel veel.
ik ben net nog bij een crosszaak geweest en daar stond een vd laar yamaha yz144. en daar lag een blaadje op met welke olie er het beste inkon en om de hoeveel uur de zuiger vervangen moest.(tussen 8 en 10u) en daar stond ook op hoeveel hij gesmeerd moest worden en dat was 1:33. en die dingen zijn nogal wat sneller als een 125.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|