Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #5167 - weerstand
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 2353 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Rene |
20-8-2002?22:41 |
Posts: 2573 |
ahja, alwin dat is duidelijk, bedankt
alleen nick, ik snap dat van jou niet helemaal,
jij zegt dat de gele eerst naar dat
ding gaat en DAARNA naar de lichten, maar
er zit toch maar 1 gele draad aan dat ding?
en als ik geen accu gebruik moet ik die rode draad
dus gewoon los laten hangen??
en waar zit die zwarte draad eigenlijk op?
op de knipperlichten en de claxon ofzo?
|
|
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals |
|
Nick - Administrator |
20-8-2002?22:44 |
Posts: 4967 |
Quote: Originally posted by: Rene?
ahja, alwin dat is duidelijk, bedankt
alleen nick, ik snap dat van jou niet helemaal,
jij zegt dat de gele eerst naar dat
ding gaat en DAARNA naar de lichten, maar
er zit toch maar 1 gele draad aan dat ding?
en als ik geen accu gebruik moet ik die rode draad
dus gewoon los laten hangen??
en waar zit die zwarte draad eigenlijk op?
op de knipperlichten en de claxon ofzo?
Geel doet het volgende:
blok ---geel---- gel.richter ----geel----- verlichting
Rood is dus een draad waar 6V gelijkspanning op staat. Dat is de draad die van je gelijkrichter (en accu) afkomt VOORdat hij het contactslot is gepasseerd. DaarNA wordt ie zwart.
Dus zwart is een draad met 6V gelijk die contactslot geschakeld is.
Daar zit inderdaad je knipperlicht en claxon op.
Dat omdat die zwarte draad stabiele 6V levert (dus ook felle knipperlichten als je voor het stoplicht staat te wachten; en niet een toeter die het niet doet als je volgas rijdt vanwege een te hoge spanning, etc).
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
20-8-2002?22:49 |
Posts: 8499 |
oke, nog een keertje dan voordat ik ga slapen, tis wel overbodig vind ik zelf maar toch:
Quote: Originally posted by: Rene?
ahja, alwin dat is duidelijk, bedankt Geen dank (-:
alleen nick, ik snap dat van jou niet helemaal,
jij zegt dat de gele eerst naar dat
ding gaat en DAARNA naar de lichten, maar
er zit toch maar 1 gele draad aan dat ding? Maakt niet uit hoe je het doet, als je de gele draad maar splitst naar je lichten EN naar dat ding
en als ik geen accu gebruik moet ik die rode draad
dus gewoon los laten hangen?? Ja, of afknippen, of intapen, die laatste 2 zijn het beste omdat je zo geen sluiting kunt krijgen met de massa en alles door kan gaan fikken enzo..
en waar zit die zwarte draad eigenlijk op?Die komt NA je contactslot, hier komt stroom op uit je accu dus die doet het ook als je motor niet loopt. Hierop zitten: - remlicht, - claxon, -neutraallampje (standaard dan, bij mij zaten er ook nog de lampen op en nog een aftap-plug voor radio of iets anders wat ik kon verzinnen )
op de knipperlichten en de claxon ofzo?
en nu ga ik slapen, hopen dat niemand anders hier ondertussen antwoord op heeft gegeven maarja.. anders pech gehad
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
20-8-2002?22:55 |
Posts: 8499 |
jaja, nick heeft gelijk, geel doet inderdaad dat...
ik upload morgenvroeg (half8) wel een plaatje voor je Rene ok? ik ga nu slapen (misschien wordt het met een paint-alwin-plaatje allemaal wat duidelijker, dat hoop ik tenminste, wacht maar tot morgen, doe iets nuttigs: ga slapen nu )
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
CrossMaster |
20-8-2002?23:06 |
Posts: 729 |
maar ik heb ook eens wat gehoort over een weertandje ertussen.
kan ik niet een weerstand tussen de gele draad doen? zodat de lampen minder stroom krijgen?
|
|
|
|
Rene |
20-8-2002?23:18 |
Posts: 2573 |
ja bedankt,
ik heb ff deze 2 plaatjes in elkaar geflanst,
zo zou het toch moeten.
Als je zo ff kijkt lijkt ie wel op die oude kwa aansluiten, moest t alleen ff weten, sorry
en al mijn schema;s zijn van t oude type
|
|
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
21-8-2002?08:02 |
| |