Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - weerstand

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1140 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5167 - weerstand
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rene 20-8-2002?22:41 Print reply
Posts: 2573
ahja, alwin dat is duidelijk, bedankt
alleen nick, ik snap dat van jou niet helemaal,
jij zegt dat de gele eerst naar dat
ding gaat en DAARNA naar de lichten, maar
er zit toch maar 1 gele draad aan dat ding?
en als ik geen accu gebruik moet ik die rode draad
dus gewoon los laten hangen??
en waar zit die zwarte draad eigenlijk op?
op de knipperlichten en de claxon ofzo?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Nick - Administrator 20-8-2002?22:44 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: Rene?

ahja, alwin dat is duidelijk, bedankt
alleen nick, ik snap dat van jou niet helemaal,
jij zegt dat de gele eerst naar dat
ding gaat en DAARNA naar de lichten, maar
er zit toch maar 1 gele draad aan dat ding?
en als ik geen accu gebruik moet ik die rode draad
dus gewoon los laten hangen??
en waar zit die zwarte draad eigenlijk op?
op de knipperlichten en de claxon ofzo?

Geel doet het volgende:

blok ---geel---- gel.richter ----geel----- verlichting


Rood is dus een draad waar 6V gelijkspanning op staat. Dat is de draad die van je gelijkrichter (en accu) afkomt VOORdat hij het contactslot is gepasseerd. DaarNA wordt ie zwart.
Dus zwart is een draad met 6V gelijk die contactslot geschakeld is.
Daar zit inderdaad je knipperlicht en claxon op.
Dat omdat die zwarte draad stabiele 6V levert (dus ook felle knipperlichten als je voor het stoplicht staat te wachten; en niet een toeter die het niet doet als je volgas rijdt vanwege een te hoge spanning, etc).
 
Hier_ben_ik - Administrator 20-8-2002?22:49 Print reply

Posts: 8499
oke, nog een keertje dan voordat ik ga slapen, tis wel overbodig vind ik zelf maar toch:

Quote:
Originally posted by: Rene?

ahja, alwin dat is duidelijk, bedankt Geen dank (-:
alleen nick, ik snap dat van jou niet helemaal,
jij zegt dat de gele eerst naar dat
ding gaat en DAARNA naar de lichten, maar
er zit toch maar 1 gele draad aan dat ding? Maakt niet uit hoe je het doet, als je de gele draad maar splitst naar je lichten EN naar dat ding
en als ik geen accu gebruik moet ik die rode draad
dus gewoon los laten hangen?? Ja, of afknippen, of intapen, die laatste 2 zijn het beste omdat je zo geen sluiting kunt krijgen met de massa en alles door kan gaan fikken enzo..
en waar zit die zwarte draad eigenlijk op?Die komt NA je contactslot, hier komt stroom op uit je accu dus die doet het ook als je motor niet loopt. Hierop zitten: - remlicht, - claxon, -neutraallampje (standaard dan, bij mij zaten er ook nog de lampen op en nog een aftap-plug voor radio of iets anders wat ik kon verzinnen )
op de knipperlichten en de claxon ofzo?


en nu ga ik slapen, hopen dat niemand anders hier ondertussen antwoord op heeft gegeven maarja.. anders pech gehad
 
Members zijn vervelend :-|
Hier_ben_ik - Administrator 20-8-2002?22:55 Print reply

Posts: 8499
jaja, nick heeft gelijk, geel doet inderdaad dat...

ik upload morgenvroeg (half8) wel een plaatje voor je Rene ok? ik ga nu slapen (misschien wordt het met een paint-alwin-plaatje allemaal wat duidelijker, dat hoop ik tenminste, wacht maar tot morgen, doe iets nuttigs: ga slapen nu)
 
Members zijn vervelend :-|
CrossMaster 20-8-2002?23:06 Print reply
Posts: 729
maar ik heb ook eens wat gehoort over een weertandje ertussen.
kan ik niet een weerstand tussen de gele draad doen? zodat de lampen minder stroom krijgen?
 
Rene 20-8-2002?23:18 Print reply
Posts: 2573
ja bedankt,
ik heb ff deze 2 plaatjes in elkaar geflanst,
zo zou het toch moeten.
Als je zo ff kijkt lijkt ie wel op die oude kwa aansluiten, moest t alleen ff weten, sorry
en al mijn schema;s zijn van t oude type
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Hier_ben_ik - Administrator 21-8-2002?08:02 Print reply

Posts: 8499
grr heb ik net een heel schema zitten te maken en dan heeftie er al een.. aangezien ik TOCH mijn schema wil posten, hier issie: (en ROOD kun je er dus gewoon vanaf denken als je dat wilt ja... gewoon niet aansluiten, ik heb een compleet schema gemaakt, ook met cdi, bobine etc.)




fout in url plaatje


[This message is edited by Hier_ben_ik on 21-8-2002 08:05]
 
Members zijn vervelend :-|
Hier_ben_ik - Administrator 21-8-2002?08:06 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: CrossMaster MT?

maar ik heb ook eens wat gehoort over een weertandje ertussen.
kan ik niet een weerstand tussen de gele draad doen? zodat de lampen minder stroom krijgen?


ja dat kan ook nog, zo werken de oude types MT, die hebben zo'n hele grote weerstand (met ROZE draad, sommige lichtknopjes hebben die nog) die tussen de roze (afgetapt van geel) schakeldraad en het frame (of groen/massa) gezet worden..
 
Members zijn vervelend :-|
NSR JunK 21-8-2002?08:08 Print reply

Posts: 2339
hee das wel heel makkelijk weergegeven als ze nu al die tekeningen zo maakten kan je er ook niet 1 voor NSR bouwen?
 
sam vl. - [HRC Nijmegen] 21-8-2002?08:44 Print reply
Posts: 1062
Quote:
Originally posted by: NSR JunK?

hee das wel heel makkelijk weergegeven als ze nu al die tekeningen zo maakten kan je er ook niet 1 voor NSR bouwen?


heeft ie vast zin in
 
Nijmegen!
CrossMaster 21-8-2002?10:32 Print reply
Posts: 729
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

Quote:
Originally posted by: CrossMaster MT?

maar ik heb ook eens wat gehoort over een weertandje ertussen.
kan ik niet een weerstand tussen de gele draad doen? zodat de lampen minder stroom krijgen?


ja dat kan ook nog, zo werken de oude types MT, die hebben zo'n hele grote weerstand (met ROZE draad, sommige lichtknopjes hebben die nog) die tussen de roze (afgetapt van geel) schakeldraad en het frame (of groen/massa) gezet worden..

ja dat klopt zit bij mijn claxon die weerstand.

maar kan ik gewoon een 3 Ohm 20W weerstand kopen voor tussen de gele draad, of moet dat zo een mt weerstand zijn zoals op de roze draad?
 
erikrulezz 21-8-2002?12:13 Print reply
Posts: 382
ik heb bij mijn mtx een ding gekregen en ik weet nie precies wat het is. ik denk dat het van een mt is want het is 6 volt en die gast waarvan ik mijn mtx heb gekocht had ook een mt.
ik heb het hieronder maar ff snel getekend.
er zitten drie stekkertjes aan en daaraan zitten 2 rode draadjes, twee groen/blauwe draadjes en 1 wit/geel draadje.

kan iemand mij vertellen wat dit is en waar het van is?
 
wipe-out 21-8-2002?12:28 Print reply

Posts: 7672
gelijkrichter?
 
Hier_ben_ik - Administrator 21-8-2002?13:47 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: NSR JunK?

hee das wel heel makkelijk weergegeven als ze nu al die tekeningen zo maakten kan je er ook niet 1 voor NSR bouwen?


Ik denk dat dat voor NSR grotendeels of helemaal het zelfde is...
en als het anders is: zo gauw als ik dan een nrs heb maak ik er wel een
 
Members zijn vervelend :-|
Hier_ben_ik - Administrator 21-8-2002?13:48 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: onlyschakels?

ik heb bij mijn mtx een ding gekregen en ik weet nie precies wat het is. ik denk dat het van een mt is want het is 6 volt en die gast waarvan ik mijn mtx heb gekocht had ook een mt.
ik heb het hieronder maar ff snel getekend.
er zitten drie stekkertjes aan en daaraan zitten 2 rode draadjes, twee groen/blauwe draadjes en 1 wit/geel draadje.

kan iemand mij vertellen wat dit is en waar het van is?


En dit zou ik eigenlijk niet weten nee.. misschien van je knipperlichten, daar zitten 3 aansluitingen op maar anders..
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 2353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved