Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vraagje conti kop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51669 - vraagje conti kop
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lipton 26-8-2008 19:37 Print topicpost
Posts: 25
heej klein vraagje ff :P

wat doet een Conti Cilinderkop met je prestaties van je derbi ? k wil er namelijk 1 aanschaffe
 

pimmeke 26-8-2008 19:38 Print reply

Posts: 263
hogere compressieverhouding
 
KOEKERT!
lipton 26-8-2008 19:39 Print reply
Posts: 25
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pimmeke
hogere compressieverhouding


gaat hij dan ook sneller
 
pimmeke 26-8-2008 19:39 Print reply

Posts: 263
doorgaans wel ja

edit: je kunt beter een andere cilinder nemen, andere kop op ori cilinder is meestal niet zo geweldig

Dit bericht is gewijzigd door pimmeke op 26-8-2008 om 19:40 uur.
 
KOEKERT!
Honda MB70cc 27-8-2008 13:50 Print reply

Posts: 669
nou weet ik niet zeker wat dat voor kop is, maar is dat niet dat de afstand tussen de verbrandingskamer en de zuiger iets kleiner word zodat je meer kracht hebt?

bij een mb kop kan je gewoon een oude cilinderkop pakken, eerst over de stoep rondjes draaien en dan op een glasplaat het zelfde geintje doen zodat hij weer mooi vlak word..dan een zo dun mogelijke kop pakking ertussen en dan heb je het zelfde effect.

ik durf niet te zeggen of dit ook wil met een derbi kop..
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Derbi-Olaf 27-8-2008 13:57 Print reply

Posts: 14999
veel verschil merk je niet, je compressieverhouding zal idd omhooggaan, en je hebt waarschijnlijk een squishband.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Bart-Derbi 27-8-2008 14:49 Print reply

Posts: 6497
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
veel verschil merk je niet, je compressieverhouding zal idd omhooggaan, en je hebt waarschijnlijk een squishband.

Vet, zit die naast de powerband?
 
RowdyCross 27-8-2008 14:55 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
[...]

Vet, zit die naast de powerband?


Ja hoor, bij jou wel.


Met die kop krijg je meer compressie verhouding ( nja volgens mij moet je die conti koppies zelf uitdraaien, de binnnenkop dan )

Je hebt hoger piek vermogen, maar levert koppel in.

Je squishe band word dus kleiner > Meer piek vermogen, maar je verliest wel koppel, dus zal sneller uitvallen als je met zelfde toerental wil crossen oid.
Je moet dus meer toeren maken om een berg op te komen, maar je hebt meer vermogen op je top.


 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
- Han - 27-8-2008 16:13 Print reply

Posts: 9667
is dat eigenlijk wel een snellere kop? Of is het alleen voor het uiterlijk?
 
<10.000 posts
Joel_koningslust 27-8-2008 16:14 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
is dat eigenlijk wel een snellere kop? Of is het alleen voor het uiterlijk?



puur uiterlijk. alleen een hogedrukkop heeft totaal geen nut


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
riccardot 27-8-2008 16:41 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
nou weet ik niet zeker wat dat voor kop is, maar is dat niet dat de afstand tussen de verbrandingskamer en de zuiger iets kleiner word zodat je meer kracht hebt?

bij een mb kop kan je gewoon een oude cilinderkop pakken, eerst over de stoep rondjes draaien en dan op een glasplaat het zelfde geintje doen zodat hij weer mooi vlak word..dan een zo dun mogelijke kop pakking ertussen en dan heb je het zelfde effect.

ik durf niet te zeggen of dit ook wil met een derbi kop..


Vet ga ik ook doen met mn cilkop over de stoeprand razen
 

Dit topic is 798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved