das logisch, uitlaat bepaald zo'n 60% vh vermogen komt nogal precies hoor. een 2takt motor moet je zien als een groot geheel waarbij de allerkleinste aanpassingen allemaal zo hun eigen invloed hebben. tis nou eenmaal geen vliegtuigmotor, die het altijd doet tot ie in de fik vliegt
maar mooi dat het een kleinigheidje was, en houd dat mttje heel he :P
Trilt hij ook erg trouwens, op hoge toeren? want bij een helemaal gerichtte krukas trilt hij zelfs op 11000rpm niet/amper, waardoor je niet vast genoeg-gedraaide schroefjes probleemloos blijven zitten zoals die van je uitlaat
honda was zo lief om er een balansas bij in te bouwen, mocht je krukas niet 100% gericht zijn (wat bijna geen enkele krukas fabrieksaf is, en doorgaans ook niet echt nodig is overigens). Echter is het nogal eens zo dat mensen die balansas eruit gehaald hebben, ergens in de afgelopen 20 jaar..
en volgens mij speelt de ((on)juist?) gecentreerde plaatsing vd cilinder daarbij ook een rol, (strict gesproken natuurlijk ook de staat van alle overige bewegende delen binnenin de verbrandingsmotor).
Dus als hij erg veel trilt en je wilt geen moeite erin steken, zou het misschien het beste zijn als je je oude rijstijl zou gaan her-hanteren.
Als het getril wel meevalt moet je maar eens overwegen geen gewone ringen maar veer-ringen te gebruiken bij uitlaat montage. Als die ook losgaan dan valt het getril schijnbaar niet zo mee als jij wilt geloven
Het is in dat geval ook geen overbodige luxe om te kijken of alle 3 je blokassen nog goed vast zitten, maar kijk dan gelijk of alles van je brommer nog goed vast zit als je toch bezig bent.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 26-8-2008 om 18:40 uur.
|