Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT5 doet stotteren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51661 - MT5 doet stotteren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

J_oram 26-8-2008 15:30 Print topicpost
Posts: 247
laaste tijd rij ik iets agresiefer dus iets meer toeren enzo, nu ree ik gister vanuit school naar huis en in een keer ging die stotteren tussen de 5000 en 6000 toeren daarvoor trekt die gewoon goed en daarna ook! dus ik vandaag een nieuwe bougie gehaalt, doet die het helemaal niet meer goed nu stotterde hij van 4000 tot 6000 toeren oude bougie erweer in gedraait bleef stotteren, cabr ook helemaal schoon gemaakt andere sproeier erin gezet 95 ipv 96 maakte niet veel uit gasstanden ook allemaal verandert maar dan loopt die helemaal beroerd...

wie o wie weet misschien wat het probleem is?
cilinder+zuiger hebben allebij pas 800 km gereden en verder is er niks verandert de afgelopen weken! alleen dus dat ik iets meer toeren maak!

Dit bericht is gewijzigd door J_oram op 26-8-2008 om 15:39 uur.
 
aprilia rs50

markhispania3 26-8-2008 15:53 Print reply

Posts: 1971
Het kwam ineens, dus verander niets aan je afstelling. Kijk eens of je membraam nog helemaal dicht gaat.
 
Saknet 26-8-2008 15:56 Print reply

Posts: 10355
jij was toch die beweerde dat ie zn accu met wisselspanning oplaad?

ik denk dat je juchtfilter rechtstreeks op je cilinder aan moet sluiten
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
J_oram 26-8-2008 16:09 Print reply
Posts: 247
lig hier helemaal dubbel,

membraam heb ik ook al gecheckt is nog helemaal dicht toch bedankt mark!

 
aprilia rs50
Saknet 26-8-2008 16:18 Print reply

Posts: 10355
zonder gekheid,
waneer heb je je luchtfilter voort laatst gecontroleerd?

doet ie het ook nog als je je luchtslang er ff tussenweg haalt?

als je tijdens het sputteren choke aantrekt word het dan erger of minder erg of geen verschi?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
J_oram 26-8-2008 17:33 Print reply
Posts: 247
is al opgelost.. toch nog bedankt saknet! heb gewoon me cabr er tussen uitgehaald en cilinder gelijk aan gesloten op me luchtfilter! haha nee me uitlaat zat los snap niet hoe dat komt maar begrijp alleen nog steeds niet waarom die alleen zeurde tussen de 5000 en 6000 toeren.. achja hij doet het weer!
 
aprilia rs50
Saknet 26-8-2008 18:18 Print reply

Posts: 10355
das logisch, uitlaat bepaald zo'n 60% vh vermogen komt nogal precies hoor. een 2takt motor moet je zien als een groot geheel waarbij de allerkleinste aanpassingen allemaal zo hun eigen invloed hebben. tis nou eenmaal geen vliegtuigmotor, die het altijd doet tot ie in de fik vliegt

maar mooi dat het een kleinigheidje was, en houd dat mttje heel he :P

Trilt hij ook erg trouwens, op hoge toeren? want bij een helemaal gerichtte krukas trilt hij zelfs op 11000rpm niet/amper, waardoor je niet vast genoeg-gedraaide schroefjes probleemloos blijven zitten zoals die van je uitlaat

honda was zo lief om er een balansas bij in te bouwen, mocht je krukas niet 100% gericht zijn (wat bijna geen enkele krukas fabrieksaf is, en doorgaans ook niet echt nodig is overigens). Echter is het nogal eens zo dat mensen die balansas eruit gehaald hebben, ergens in de afgelopen 20 jaar..

en volgens mij speelt de ((on)juist?) gecentreerde plaatsing vd cilinder daarbij ook een rol, (strict gesproken natuurlijk ook de staat van alle overige bewegende delen binnenin de verbrandingsmotor).

Dus als hij erg veel trilt en je wilt geen moeite erin steken, zou het misschien het beste zijn als je je oude rijstijl zou gaan her-hanteren.

Als het getril wel meevalt moet je maar eens overwegen geen gewone ringen maar veer-ringen te gebruiken bij uitlaat montage. Als die ook losgaan dan valt het getril schijnbaar niet zo mee als jij wilt geloven

Het is in dat geval ook geen overbodige luxe om te kijken of alle 3 je blokassen nog goed vast zitten, maar kijk dan gelijk of alles van je brommer nog goed vast zit als je toch bezig bent.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 26-8-2008 om 18:40 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved