Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Temp. meter doorgebrand?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 708 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #51659 - Temp. meter doorgebrand?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik 39 26-8-2008 13:21 Print topicpost

Posts: 15088
He,

Ik heb ff een vraag. Ik had een temperatuurmeter gekocht van Stage 6 een tijd terug, die was na 1.5 dag kapot.
Op aanraden van de dealer had ik hem gewoon op de accu aangesloten, op't contact (zodat ie geschakeld is..)
Ik had gebruik gemaakt van de + van remlicht en - van de voorlamp.

Na 1.5 dag was ie dus kapot, deed niks meer, raar.

Nu komt hier laatst een bekende, die had ook iets voor zn camera op de accu van de motor aangesloten, na een dag was die doorgebrand.

Misschien is mijne dus misschien ook wel doorgebrand, hoe kan dit, accu is toch gewoon 12V? en wat is hier tegen te doen? (weerstanden, maar hoeveel dan, als de accu goeie spanning heeft??)

Erik

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 26-8-2008 om 13:23 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl

Derbi-Olaf 26-8-2008 13:24 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
He,

Ik heb ff een vraag. Ik had een temperatuurmeter gekocht van Stage 6 een tijd terug, die was na 1.5 dag kapot.
Op aanraden van de dealer had ik hem gewoon op de accu aangesloten, op't contact (zodat ie geschakeld is..)
Ik had gebruik gemaakt van de + van remlicht en - van de voorlamp.

Na 1.5 dag was ie dus kapot, deed niks meer, raar.

Nu komt hier laatst een bekende, die had ook iets voor zn camera op de accu van de motor aangesloten, na een dag was die doorgebrand.

Misschien is mijne dus ook wel doorgebrand, hoe kan dit, accu is toch gewoon 12V? en wat is hier tegen te doen? (weerstanden, maar hoeveel dan, als de accu goeie spanning heeft??)

Erik

onder het rijden word je accu bijgeladen, dat gebeurt meestal met een spanning van 14 volt, het lijkt me dat daar het probleem zit?
of had je hem aangesloten ná de spanningsregelaar?
als je hem er voor had aangesloten kan je zelf aan het rekenen gaan voor je weerstand heh
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
RS 666 26-8-2008 13:25 Print reply

Posts: 1215
een accu geeft ook meer dan 12v, ik heb ingebouwde accuspanningsmeter in me dashboard, maar die geeft meestal tussen de 14 en 16v aan, ook ooit een keer 16,8v maar dat is maar 1 keer gebeurt

maargoed voor weerstandjes mocht dat het probleem zijn kan je op internet wel makkelijke progjes vinden voor weerstand te berekenen
 
Erik 39 26-8-2008 13:26 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

onder het rijden word je accu bijgeladen, dat gebeurt meestal met een spanning van 14 volt, het lijkt me dat daar het probleem zit?
of had je hem aangesloten ná de spanningsregelaar?
als je hem er voor had aangesloten kan je zelf aan het rekenen gaan voor je weerstand heh

Aangesloten na de spanningsregelaar, weet ik veel
Ik heb gewoon een contactgeschakelde + gepakt, en een - :P
Gaan die dingen van 14V gelijk kapot ja? Toch worden die dingen, zover als ik weet, altijd op de accu gezet...
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
RS 666 26-8-2008 13:57 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Aangesloten na de spanningsregelaar, weet ik veel
Ik heb gewoon een contactgeschakelde + gepakt, en een - :P
Gaan die dingen van 14V gelijk kapot ja? Toch worden die dingen, zover als ik weet, altijd op de accu gezet...


het hoeft niet dat ie daardoor kapot is gegaan hé, tis alleen een mogelijkheid
 
- Han - 26-8-2008 14:00 Print reply

Posts: 9667
had mijn temp/toeren teller ook op de accu. En is steeds goed gegaan.

Meet anders eens met een stroom meter hoeveel volt er op dat kabeltje zit
 
<10.000 posts
Erik 39 26-8-2008 14:02 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
had mijn temp/toeren teller ook op de accu. En is steeds goed gegaan.

Meet anders eens met een stroom meter hoeveel volt er op dat kabeltje zit

OK, ik zal eens meten idd. Tof dat het bij jou wel goed gaat, dan moet het bij mij ook goed gaan :P
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-8-2008 14:03 Print reply

Posts: 13700
Had hem ook op de accu, alleen geen lichtspoel dus laadde ook niet bij :P
 
- Han - 26-8-2008 14:36 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Had hem ook op de accu, alleen geen lichtspoel dus laadde ook niet bij :P


ja mijne laadde hem ook niet bij. Maar als die opgeladen was ging die ook niet kapot ofzo
 
<10.000 posts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-8-2008 14:43 Print reply

Posts: 8535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
He,

Ik heb ff een vraag. Ik had een temperatuurmeter gekocht van Stage 6 een tijd terug, die was na 1.5 dag kapot.
Op aanraden van de dealer had ik hem gewoon op de accu aangesloten, op't contact (zodat ie geschakeld is..)
Ik had gebruik gemaakt van de + van remlicht en - van de voorlamp.

Na 1.5 dag was ie dus kapot, deed niks meer, raar.

Nu komt hier laatst een bekende, die had ook iets voor zn camera op de accu van de motor aangesloten, na een dag was die doorgebrand.

Misschien is mijne dus misschien ook wel doorgebrand, hoe kan dit, accu is toch gewoon 12V? en wat is hier tegen te doen? (weerstanden, maar hoeveel dan, als de accu goeie spanning heeft??)

Erik

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 26-8-2008 om 13:23 uur.


Accu is gelijkspanning...
Je + van je remlicht is wisselspanning...
Als je geluk hebt werk hij misschien nog wel op je accu...

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Erik 39 26-8-2008 15:43 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Accu is gelijkspanning...
Je + van je remlicht is wisselspanning...
Als je geluk hebt werk hij misschien nog wel op je accu...


Welke geschakelde + kan ik dan wel gebruiken?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-8-2008 16:14 Print reply

Posts: 8535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Welke geschakelde + kan ik dan wel gebruiken?


Ik weet niet over welke brommer het gaat. Maar test gewoon wat er werkt als de motor niet draait. Claxon is een goede kandidaat. Knippers ook. En nu ik er aan denk remlicht inderdaad soms ook-oops

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Erik 39 26-8-2008 16:16 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Ik weet niet over welke brommer het gaat. Maar test gewoon wat er werkt als de motor niet draait. Claxon is een goede kandidaat. Knippers ook. En nu ik er aan denk remlicht inderdaad soms ook-oops


Gaat over een Senda, dingen als claxon kan idd wel, dat is geen wisselspanning?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
- Han - 26-8-2008 16:17 Print reply

Posts: 9667
knippers gaat niet, dan gaat die steeds aan en uit.
Toeter zou je ook in moeten houden
 
<10.000 posts
Erik 39 26-8-2008 16:30 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
knippers gaat niet, dan gaat die steeds aan en uit.
Toeter zou je ook in moeten houden

Ja?

Want je hoef je rem ook niet in te knijpen om de teller te laten werken.
Gaat alleen om de +..
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Sypie_Honda 26-8-2008 16:32 Print reply

Posts: 13830
idd je verbreekt de aarde

stroom blijft er dus gewoon altijd op staan.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved