Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - liggende of staande cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 890 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #51648 - liggende of staande cilinder?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Arjan 2-Stroke 25-8-2008 19:43 Print topicpost

Posts: 595
hallo, ik kijk wel eens rond naar die pitbikes enzo(4-Takt).
maar nu zie ik dat er op de een een liggende cilinder zit en op de andere een staande, nou is mijn vraag zit er verschil in een staande of liggende cilinder kwa: prestaties,verbruik,kwaliteit/duurzaamhijd?

 
Trekhaak FM 106.0MHz

Uncle BLAM 25-8-2008 20:47 Print reply

Posts: 1025
liggende cilinder is meestal een langeslag motor en loopt daarom per definitie iets zuiniger, voordeel is hierbij óók dat de zuiger niet tegen de zwaartekracht in hoeft te werken en dat zou ook iets kunnen schelen kwa verbruik

de zuiger schijnt iets meer te slijten aan de onderkant in vergelijking tot een staande zuiger maar dit is niet relevant aangezien het lang duurt/vele duizenden kilometers voor dat het zichtbaar is en een zuiger moet je toch vervangen op den duur

eind conclusie :
het maakt niets uit, een liggende cilinder kan iets zuiniger lopen ( als het een lange slag is, wat meestal zo is bij honda 4-takt ) maar dat merk je pas als je een zuinigheids record wilt gaan halen
 
een BF teller is sneller
Arjan 2-Stroke 25-8-2008 22:04 Print reply

Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
liggende cilinder is meestal een langeslag motor en loopt daarom per definitie iets zuiniger, voordeel is hierbij óók dat de zuiger niet tegen de zwaartekracht in hoeft te werken en dat zou ook iets kunnen schelen kwa verbruik

de zuiger schijnt iets meer te slijten aan de onderkant in vergelijking tot een staande zuiger maar dit is niet relevant aangezien het lang duurt/vele duizenden kilometers voor dat het zichtbaar is en een zuiger moet je toch vervangen op den duur

eind conclusie :
het maakt niets uit, een liggende cilinder kan iets zuiniger lopen ( als het een lange slag is, wat meestal zo is bij honda 4-takt ) maar dat merk je pas als je een zuinigheids record wilt gaan halen


oke bedankt, das een duidelijk antwoord
 
Trekhaak FM 106.0MHz
Joel_koningslust 25-8-2008 22:06 Print reply

Posts: 14514
het verschil bij die dirtbikes is dat de liggende cilinders maar tot 140cc gaan en anders voor tegen de band komen. daar heb je bij een staande cilinder geen last van dus kan je groter gaan
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ikkejw 25-8-2008 23:33 Print reply

Posts: 9886
plus dat een liggende cilinder oerlelijk is
 
Preserve nature - Always wear a helmet
-Contactsleutel- 26-8-2008 21:18 Print reply

Posts: 356
mtx-motard 26-8-2008 21:49 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
plus dat een liggende cilinder oerlelijk is


fout, weet je hoe stoer een puch is
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 2682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved