Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Achterwiel draait stroef

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1250 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51625 - Achterwiel draait stroef
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

grasmaaier89 24-8-2008 19:22 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinu
Ik vervang trouwens ook gelijk mijn tandwielen maar weet iemand de standaard van voor en achter, want dan hoef ik niet te tellen.



toch geen moeite? en als t goed is staat dat er gwn op
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
RowdyCross 24-8-2008 19:40 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
als je uberhaupt op je wielassen moet slaan betekent het dat je een achterstallig onderhouds probleem hebt in de vorm die royal club beschrijft. bij mijn honda mb uit 1986 draai ik de wielas gewoon los en daarna trek ik hem er met de hand uit.



Dan kan jij er beter voor zorgen dat er geen spanning op je achterband staat dan mij, bij staat er altijd wel enige spanning op, want ik pak gwn wat plakjes en leg ik onder me wiel, me as is 100%, geen spatje roest, tocht altijd ff met hamer eruit tikken ( eerste stuk ) daarna gwn me wiel ondersteunen en eruit trekken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



anders heb je kans dat je de schroefdraad kapot mep niet echt leuk, want je komt er pas achter als het eenmaal rijd


Ik kan met een kunststof hamer 2 dagen lang volle kracht op een as slaan, en toch gaat me schroefdraad niet kapot.

Raar he dat je schroefdraad kapot gaan, altijd kunststof hamer gebruiken.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
grasmaaier89 24-8-2008 19:43 Print reply

Posts: 14412

[...]


Ik kan met een kunststof hamer 2 dagen lang volle kracht op een as slaan, en toch gaat me schroefdraad niet kapot.

Raar he dat je schroefdraad kapot gaan, altijd kunststof hamer gebruiken.



hehe

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
robinu 24-8-2008 19:46 Print reply
Posts: 11
Als je de moer er gewoon er een klein beetje op draait zodat het schroefdraad er net niet uitsteekt kan je erook gewoon zonder problemen op slaan
 
RowdyCross 24-8-2008 19:48 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinu
Als je de moer er gewoon er een klein beetje op draait zodat het schroefdraad er net niet uitsteekt kan je erook gewoon zonder problemen op slaan


Als je hem 1 slag erop zit sloop je het schroefdraad gegarandeert.
Dan moet je hem gewoon er helemaal op draaien dat de moer en de as op dezelfde hoogte zitten.

Gewoon een kunstofhamer pakken.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
grasmaaier89 24-8-2008 19:50 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinu
Als je de moer er gewoon er een klein beetje op draait zodat het schroefdraad er net niet uitsteekt kan je erook gewoon zonder problemen op slaan



dat is juist verkeerd, je moet er helemaal afhalen of helemaal erop draaien
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mtx-motard 24-8-2008 21:01 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
smeer ff je naaf dan goed in, en je lagers met wd40 oid doet heel veel wonderen


ja olie in je lagers doen

dan kun je meteen wel nieuwe lagers halen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
grasmaaier89 24-8-2008 21:05 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


ja olie in je lagers doen

dan kun je meteen wel nieuwe lagers halen



kut ADD, sorry... ik typte weer is ff wat verkeerds
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon

Dit topic is 4259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved