Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - schakelblokken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 959 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51623 - schakelblokken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1597 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

laurensdt 24-8-2008 17:05 Print topicpost

Posts: 173
hallo,

ik ben van plan om een schakelbrommer te gaan kopen(een racer) en heb een beetje op marktplaats gezocht enzo.
staan wel veel leuke op.
maar omdat ik zelf geen ervaring heb met am6/derbi blokken wou ik even een paar dingen weten,

km-stand, wat is echt de maximum voor gelopen kilometers, is boven de 20000 nog betrouwbaar(opgevoerd).

een dealer had mij verteld dat derbi minder betrouwbaar is als am6 en dat ze meestal rond de 10-15xxx kilometer al gereviceerd moeten worden.

zijn er nog speciale dingen waar je op moet letten die bijv. de algemene staat weergeven?

en is de verzekering duurder als een scooter/crossbrommer?

alvast bedankt. laurens


 
squirtle squirt!

rik hulkenberg 24-8-2008 17:18 Print reply

Posts: 10029
volgens mij is een derbi blok beter als am6
als je een am6 blok hebt kan je het beste gelijk er een andere schakelass inzetten
mijn brommer heeft nu 83000 op de teller
tellerstand zegt bij een brommer meestal niks als ie maar goed onderhouden is
 
frf 24-8-2008 17:19 Print reply
Posts: 8
Am6 is wel beter als derbi carter hoor ;0
 
DR EVO
rik hulkenberg 24-8-2008 17:23 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: frf
Am6 is wel beter als derbi carter hoor ;0

waarom denk je dat am6 beter is dan ?
heb zelf alleen een keer op een derbi gereden maar vond het schakelen op mijn mb veel fijner
am6 heeft een kwaaltje dat ie tussen veel versnelling een vrij heeft
maar dat kan je oplossen door een betere schakelwals of as
 
Rick_koningslust 24-8-2008 17:24 Print reply

Posts: 1467
hier komt de discussie am6-derbi blok weer,
ik heb ervaring met beide blokken, en ze zijn gewoon allebij goed.
am6 schakelt alleen minder soepel.

mijn derbi heeft er 30000 gelopen, en heb ik 2000 km terug gereviseert,
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
grasmaaier89 24-8-2008 17:45 Print reply

Posts: 14412
derbi blok nemen, als je lang wilt genieten is dat een goed blok opgevoerd kan je er ook hele leuke dinge mee doen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Royal Club 24-8-2008 17:46 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
derbi blok nemen, als je lang wilt genieten is dat een goed blok opgevoerd kan je er ook hele leuke dinge mee doen


am6 kan je ook lang van genieten. en nog veel meer spul op zetten
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
spoorlijncrosser 24-8-2008 17:47 Print reply

Posts: 2687
derbi blok vind ik persoonlijk lekkerder schakelen enzo, koppelingshuis van am6 slijt uit vooral als hij een beetje lekker opgevoerd is geweest.
derbi schakeld veel fijner en soepelder, ook is t wat korter op elkaar vertand allemaal maar daar houd ik wel van, vandaar ben ik nu ook opzoek naar een derbi

t kan allebij, alleen de vrij elke keer tussen de versnellingen meot je in eht begin beetje aan wennen.

Dit bericht is gewijzigd door spoorlijncrosser op 24-8-2008 om 17:48 uur.
 
Harold 24-8-2008 17:52 Print reply

Posts: 1052
Kortom.... er zit weinig verschil tussen. Niet iets om je zorgen over te maken.

Zoek gewoon het leukste model uit met niet al te veel kilometers (rond de 10 000 is goed te doen), meer dan 20 000 kilometers is ook geen probleem maar dan zal hij wel een keer wat gebrekjes vertonen.

Dat er met een am6 blok niet te schakelen valt is ook zwaar overdreven. Sommige mensen moeten er aan wennen, dat is het enigste.

Beide blokken worden ongeveer evenveel verkocht en ook in grote aantallen, zou het echt rommel zijn dan werd het al lang niet meer zo goed verkocht.
 
laurensdt 24-8-2008 17:53 Print reply

Posts: 173
ok, dus het maakt niet zoveel uit..
dacht ik zelf eigenlijk ook wel omdat het allebei bekende merken zijn..
die vrij tussen elke versnelling is wel aan te wennen lijkt me..
alleen km-stand, is bijv 25000 en niet gereviceerd niet een beetje link?

gr. laurens

ohja bedankt voor de snelle reacties
 
squirtle squirt!
Jelle-RS 24-8-2008 17:54 Print reply

Posts: 1120
Haha dit is al zoo`n lange discussie over am6 blokken of derbi

Voor de honda rijders een honda schakelt anders klopt maar het is maar net wat je gewend bent ik rij alleen maar am6 en heb daar verder geen problemen mee

am6 of derbi blok

beide blokken hebben hun voor en nadelen maar denk niet dat er veel verschil tussen zit
 
Op zoek naar Honda,
Royal Club 24-8-2008 17:55 Print reply

Posts: 60390
oke, een derbi schakelt soepeler. maar wat er omheen zit is niet veel soeps. electronica is veelal een probleem, bij de nieuwste derbi gpr's gaan alle schakelpoken dol, de tandjes dan. enz.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Error1991 24-8-2008 18:19 Print reply

Posts: 939
het rijdt allebei prima, het ligt er alleen aan welke beunhaas erop rijdt. en met de tijd gaat alles natuurlijk stuk
 
flip_nsr_80cc 24-8-2008 19:15 Print reply

Posts: 597
mijn mbx (honda) blok word al bijna 65000km afgracht

en houd het nogsteeds vol

hebbel al meerdere 110cc onder gelegen en meerdere getunde 80cc

en am6 eals je het opvoerd breekt je krukas

je zit tussen versnelingen in

voordeel zit onder alle nieuwe brommer (is dat positief??) dus onderdeeltjes gemnoeg om te sloope

Dit bericht is gewijzigd door flip_nsr_80cc op 24-8-2008 om 19:17 uur.
 
i cant spel, dus zeur niet
RowdyCross 24-8-2008 19:50 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
mijn mbx (honda) blok word al bijna 65000km afgracht

en houd het nogsteeds vol

hebbel al meerdere 110cc onder gelegen en meerdere getunde 80cc

en am6 eals je het opvoerd breekt je krukas

je zit tussen versnelingen in

voordeel zit onder alle nieuwe brommer (is dat positief??) dus onderdeeltjes gemnoeg om te sloope

Dit bericht is gewijzigd door flip_nsr_80cc op 24-8-2008 om 19:17 uur.


Am6 heeft idd slappere krukas dan Derbi & Honda.

Maar toch, het zijn de 2 blokken die gewoon de beste zijn van deze tijd.

Zo'n honda blok is wel oerdegelijk, maar snel is het niet.
Is maar net wat je wilt he.

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 24-8-2008 om 19:51 uur.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
mb-rider 24-8-2008 20:00 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]


Am6 heeft idd slappere krukas dan Derbi & Honda.

Maar toch, het zijn de 2 blokken die gewoon de beste zijn van deze tijd.

Zo'n honda blok is wel oerdegelijk, maar snel is het niet.
Is maar net wat je wilt he.

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 24-8-2008 om 19:51 uur.


ahh een honda kan ook makkelijk snel hor !! am6 is idd makkelijker snel te maken..

maar ontopic.. km teller zegt niet alles.. kijk gewoon wat je een mooie brommer vindt ga er heen om te kijken rijdt het mooi etc.. dan doe je die gewoon.. vriend van em had er 1 gekocht met 6500 op de teller 200 km later stopte de brommer en was het blok (lagers en 1 keering kapot) gewoon versleten..

bedoel dus te zeggen dat het blijft een gok.. koop gewoon van iemand waar het gevoel goed zit (en natuurlijk de brommer zelf er goed uitziet en werkt) dan gewoon doen..
 

Dit topic is 1597 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved