mja zon dure race bougie heeft een kortere levensduur en is enkel voor extreme toerentallen, waarop hij dus wel weer een langere levensduur heeft dan een ngk gewone
verder vraag ik me af hoe jouw bougies stuk gaan, wat zijn de symptonen?
opeens vonken overslaan, steeds erger en dan uit vallen?
denk dan aan ontregelde afstelling, verstopt luchtfilter, lekke oliekeerring(en?) van de verbrandingskamer.
eventjes boven het gasstel houden met een tang, en hij doet het weer.
valt hij opeens helemaaal weg, denk dan aan de bougie zelfreinigingstemperatuur. eenmaal afgekoeld zou hij dan meestal wel weer moeten werken (ben eens naar huis gereden met een ngk6, moest om de 2km ofzo 5 minuten afkoelen)
let op dat een verbrandingskamer te warm kan worden bij zowel te arm als te rijk afgestelde motor, het 1e is direct gevaarlijk voor de motor, ook ivm te weinig smering, het 2e is indirect gevaarlijk voor de motor ivm onvolledige verbranding -> ophoping gloeiende koolaanslag, komt niet zo vaak voor behalve als er (te) dikke olie gebruikt word als smering.
in het exotischere geval waarbij al je bougies echt doorfikken, kan het zijn dat er draden half blootliggen tegen de massa (of elkaar) in het ontsteking-cdi-bobine traject
zo'n ding is 2takt toch?
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-8-2008 om 4:04 uur.
|