Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb onstekingsmeganisme ofzo, niet werkend

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51604 - honda mb onstekingsmeganisme ofzo, ...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 24-8-2008 22:37 Print reply

Posts: 1687
ter verduidelijking, dit is een crossbrommer.
daarbij draait het vliegwiel WEL in de goede richting (linksom) en ook is het vliegwiel linksom.

een spie is ook gemonteerd.

zoals ik al zei, dit is een crossbromme.. al het gaare spul is bij 1 geraapt, dus maakt t niet uit hoevele slijtage er is. of het goed of slecht is. als hij maar loopt.





trouwens, dank voor mn broer dat hij me hielp om die vonk voor elkaar te krijgen...
hulp met multimeter etc.. meten met multimeter heb ik (nog) geen verstand van.. dan ist wel handig zo'n iemand erbij te hebben

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 24-8-2008 om 22:44 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Derbi-Olaf 24-8-2008 22:46 Print reply

Posts: 14999
100% zeker dat je ontsteking goed staat?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Saknet 25-8-2008 2:37 Print reply

Posts: 10355
he bij mekaar geraapt?

heb je mischien honda mtx-sh/mbx/nsr vliegwiel op mb/mt blok? want bij zon blok staat dus de cilinder in een andere hoek waardoor je probs met je timingen krijgt. je ontsteking staat iig zowiezo te laat namenlijk.

domme filmpje doet aan gezichtsbedrog lijkt voor mij net of je boormachine verkeerdom ging

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-8-2008 om 2:37 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsje 25-8-2008 11:17 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
100% zeker dat je ontsteking goed staat?


nu staat hij op de tijd, dat hij optijd staat zegmaar..
dus dat streepje op grondplaat met dat driehoekig uitstekend ding van mn carter staat gelijk.

blok was compleet zo, vliegwiel etc..


@saknet, jah net ff filmpje gekeken, ljikt inderdaad dat hij rechtsomdraait.. had ik miss ff moeten vermelden, maar hij draaid zeker linksom!


maar ik zal onsteking nog weer helemaal op zn vroegst zetten ofzo??
kan het zijn dat draadjes verkeerd aangesloten zijn? heb de zwart/witte op de rode gedaan. *(bij contactslot) waardoor hij wél vonkte.
maar mischien, heel mischien is daardoor verlating van de vonk oid opgetreden??
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
De Schout 25-8-2008 11:49 Print reply
Posts: 5327
de zwart-witte moet helemaal nergens aan. bij honda, en veel andere brommer, kun je gewoon alle draden van t contact rukken en starten.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Thijsje 25-8-2008 12:12 Print reply

Posts: 1687
hmm.. dan ist dus gewoon kwestie van stekkertjes loskopelen en gaan... als hij niet op slot staat??

lykt me beetje stug hoor.. denk eerder dat je dan 1 of ander draadje moet doorknippen...

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
RoelTrachsler 25-8-2008 14:07 Print reply
Posts: 141
heb je mijn post niet gelezen?
bij je contactslot moet alles los op de rood-zwarte na, als je die hebt



bij een mb horen er 6 kabels aan je contactslot in één stekker
de rood-zwarte maakt een lus, dus als je de stekker loshaalt werk hij niet

onsteking origineel laten staan dat werkt altijd
als hij eenmaal goed loopt kan je hem altijd nog vroeger zetten

Als je trouwens wil dat je bij elkaar geraapte zooi werkt moet je niet gaan beunen.




Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 25-8-2008 om 14:15 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 25-8-2008 om 14:21 uur.
 
Thijsje 25-8-2008 14:22 Print reply

Posts: 1687
dit blok heeft gelopen... alleen met een andere onsteking, en een andere kabelboom..
(en een ander frame )

maar ik heb nu alles aangesloten. zal nog ff met de zwart/rode kloten..

onsteking staat goed..

heb boormachine verkloot, dus ben weer lekker aan het rondlopen.. knalt en doet alleen wat.. en als ik carb afplak, bij luchtinlaat, dan krijgt hij teveel benzine, waardoor dus die flam.. maar als ik m minder afplak (dus iets meer lucht) klapt ie, en rookt afentoe wat....

zal ok ff andere bougie proberen..

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Derbi-Olaf 25-8-2008 14:25 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
dit blok heeft gelopen... alleen met een andere onsteking, en een andere kabelboom..
(en een ander frame )

maar ik heb nu alles aangesloten. zal nog ff met de zwart/rode kloten..

onsteking staat goed..

heb boormachine verkloot, dus ben weer lekker aan het rondlopen.. knalt en doet alleen wat.. en als ik carb afplak, bij luchtinlaat, dan krijgt hij teveel benzine, waardoor dus die flam.. maar als ik m minder afplak (dus iets meer lucht) klapt ie, en rookt afentoe wat....

zal ok ff andere bougie proberen..


haal je vliegwiel er ook eens af en kijk of je spie nog heel is
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Thijsje 25-8-2008 15:36 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

haal je vliegwiel er ook eens af en kijk of je spie nog heel is


nee, is goede spie...
al naar gekeken. spiebaan in krukas ook nog goed.
andere onsteking bijgepakt, boven deze onsteking gelegt.. maar de bevestigingspunten etc zijn allemaal hetzelfde.. de spoelen zitten op zelfe plek...

wat kan t nu zijn. heb onsteking bijde kanten gehad...
maar bllijft zo gek doen....
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
RoelTrachsler 25-8-2008 16:20 Print reply
Posts: 141
hoe zet jij je vliegwiel vast?

owja
zet er een uitlaatbocht op, zonder expansie lopen die honda blokken niet zo lekker

Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 25-8-2008 om 16:24 uur.
 
Thijsje 25-8-2008 16:41 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
hoe zet jij je vliegwiel vast?

owja
zet er een uitlaatbocht op, zonder expansie lopen die honda blokken niet zo lekker

Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 25-8-2008 om 16:24 uur.

dop 19 en ratel...

maar zonder uitlaat bocht, móet hij op zn minst willen aanpakken.. maar die geluiden maakt hij nog niet eens... dus ik ga nu niet kloten met uitlaat.

wil m eerst beetj aan de pruttel hebben;

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Thijsje 25-8-2008 18:33 Print reply

Posts: 1687
kick...

boormachine weer gemaakt..
gasschuif meer laten zakken.. (stond op zn helft......)

maar nu komen er knallen uit,, blijft niet branden zoals in filmpje, maar knallen met vuur... wat zou dat kunnen zijn?
vind t maar raar... nog nooit gehad bij mn mb ofzo..

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 26-8-2008 20:51 Print reply

Posts: 10355
heb ie wel compressie dan?

want je mengsel ontbrand of veelste laat (kan dus komen door niet passende bij mekaar geraapte vliegwiel+ontsteking+ blok met specifieke graden waarin cilinder staat, mbx/nsr ontsteking spul past op mb/mt blok maar cilinder staat in andere hoek zodoende krijg je problemen)

of de vlam heeft vrije baan naar beneden. (zuigerveren vastgebakken in zuiger?)

ik heb trouwens nog nooit een boormachine nodig gehad om een brommer aan de gang te krijgen magoed ieder zn eigen methodes

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 26-8-2008 om 20:52 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 2215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved