Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb onstekingsmeganisme ofzo, niet werkend

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1013 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51604 - honda mb onstekingsmeganisme ofzo, ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2203 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 23-8-2008 15:26 Print topicpost

Posts: 1687
heey

heb van mn honda mt/mb blok geen vonk.. bougie dop er al afgehaald, verder nog niets gekeken. want heb geen idee wat het kan zijn..

en welke kleuren ben ik nodig bij mn contactslot? heb nu alleen rood, groen, zwart/wit aangesloten..

maar er komt nog een zwarte draad uit..

en bij mn kabelboom heb ik nog 2 zwarte draden, en een zwart/rode..

ben ik die zwarte draad nodig? en aan welke moet hij dan?, zwart/rode of 1 van de 2 zwarten??

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 23-8-2008 om 15:32 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

rik hulkenberg 23-8-2008 15:49 Print reply

Posts: 10029
de zwarte is de + van de accu
de zwart rode is van de ontsteking
ik weet niet waar die na toe gaat maar hij loopt na het contact blokje van het contactslot daar zit een lus in en dan komt ie er weer uit
 
Mike-MTX 23-8-2008 15:51 Print reply

Posts: 943
kan je ook zelf uitvinden

ik dagt dat de groene aan de Rode moest , voor contact
anders gwn ff proberen

Dit bericht is gewijzigd door Mike-MTX op 23-8-2008 om 15:52 uur.
 
rik hulkenberg 23-8-2008 15:54 Print reply

Posts: 10029
de rode is de voeding voor de accu
en groen is de massa
 
Saknet 23-8-2008 16:09 Print reply

Posts: 10355
rik je hebt gelijk,

zwart naar contactslot is de 12v voeding draad vanaf de accu die na het contactslot overgaat op zowel rood als rood/wit en enkel 12v op staat when sleutel omgedraaid.
maar die zwarte is enkel voor de lichten enzo, dus niet nodig voor vonk.

zwart-wit gaat naar de cdi, die zorgt dat hij vonkt, dus die stroomkring zou je eens kunnen doormeten met bvb een accu en een lampje, of een multimeter (op ohm instelling) bij zowel contactslot uit als aan.

groen is massa ,

en verder gewoon kleur op kleur doen bij contactslot.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-8-2008 om 16:13 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsje 23-8-2008 16:10 Print reply

Posts: 1687
zoo

gewoon zwart/rode op de zwarte gedaan..

ook ff de bobine gemeten... (plus op het stekertje van bobine, en min op frame. toen kicken, kreeg geen stroom, dus zit mischien in de onsteking.
ga nu onsteking wisselen..

alvast bedankt voor reacties.
'



saknet ook bedankt voor je reacti, ff uitproberen, na ik de onsteking gewisseld heb.



Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 23-8-2008 om 16:11 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
rik hulkenberg 23-8-2008 16:12 Print reply

Posts: 10029
bij het contactslot moet je de zwart rode weer aan de zwart rode knopen



Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 23-8-2008 om 16:13 uur.
 
Saknet 23-8-2008 16:18 Print reply

Posts: 10355
ik bedenk me net dat het qua rood en zwart andersom is , rood komt vanaf accu en is na het contactslot zwart.. excuseer
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsje 23-8-2008 16:44 Print reply

Posts: 1687
maar ik heb geen zwartrode bij mn contactslot..

alleen:

rood
zwart/wit
groen
zwart

verder geen zwart/rood....


heb nu gewoon zwart op zwart/rood gedaan...

ga nu toch echt eerst mn onsteking vernieuwe...

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 23-8-2008 16:47 Print reply

Posts: 10355
heb je geen multimeter? :(

anders kon je je spoelen en de gever zo alle 3 doormeten zonder demontage

spoel functioneert gewoon als stroomkring wanneer brommer niet loopt naar mijn ervaring dus kan ook wel met een accu en een lampje mischien maar dat weet ik niet zeker, ook heb je dan geen zekerheid of hij nog genoeg stroom opbrengt. Maar de kapotte spoelen die ik heb hadden gewoon fysieke schade en helemaal geen stroomkring en mn andere spoelen welke wel functioneerden, hadden dus wel een stroomkring.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-8-2008 om 16:51 uur.

http://www.mt5.nl/ho...iek/hoofdstukVII.php

heb je mischien ook wat aan

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-8-2008 om 16:52 uur.

in mn vorige bericht bedoelde ik dus dat de rode draad die naar het contactslot loopt, vanaf de accu komt, en in het contactslot de 12v doorgeeft aan de zwarte draad.

en rik doelt op dat dat loshangende zwart-rode draadje ook aangesloten moet wezen.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-8-2008 om 16:57 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
RoelTrachsler 23-8-2008 17:30 Print reply
Posts: 141
alleen mb heeft zwart rood
jij hoeft dus niet je contact aan te sluiten als je wil testen

zwartwit voeding voor je cdi, dus als je aarde maakt gaat hij uit
zwart op rood dan staat je accu aan (heb je niet nodig bij starten)

je onsteking zit toch gewoon aangesloten?


Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 23-8-2008 om 17:35 uur.
 
Thijsje 23-8-2008 18:22 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
heb je geen multimeter? :(

anders kon je je spoelen en de gever zo alle 3 doormeten zonder demontage

spoel functioneert gewoon als stroomkring wanneer brommer niet loopt naar mijn ervaring dus kan ook wel met een accu en een lampje mischien maar dat weet ik niet zeker, ook heb je dan geen zekerheid of hij nog genoeg stroom opbrengt. Maar de kapotte spoelen die ik heb hadden gewoon fysieke schade en helemaal geen stroomkring en mn andere spoelen welke wel functioneerden, hadden dus wel een stroomkring.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-8-2008 om 16:51 uur.

http://www.mt5.nl/ho...iek/hoofdstukVII.php

heb je mischien ook wat aan

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-8-2008 om 16:52 uur.

in mn vorige bericht bedoelde ik dus dat de rode draad die naar het contactslot loopt, vanaf de accu komt, en in het contactslot de 12v doorgeeft aan de zwarte draad.

en rik doelt op dat dat loshangende zwart-rode draadje ook aangesloten moet wezen.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-8-2008 om 16:57 uur.

ik heb zeker wel een multimeter
:$ maar weet niet waar ik m op moet zetten... op welke stand.. m20 m200 2000 etc etc...



maar hoe! kan ik de onsteking doormeten dan???
onsteking verwisselt, geen resultaat....
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Thijsje 23-8-2008 19:49 Print reply

Posts: 1687
Hoe kan ik mijn contactslot doorverbinden? zodat ik die niet meer nodig ben?
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 23-8-2008 20:22 Print reply

Posts: 10355
als je op bovenstaande afbeelding vd draadboom linksonder kijkt staat daar dat als sleutel op uit staat dat

IG met E verbonden is E = earth (massa) en IG (ignition/ontsteking) = zwart/wit
als sleutel aan is verbind die dus NIET
en dan heb je al vonk, mits je natuurlijk even de groene draad die naar je contactslot normaal loopt, wel even aansluit op aarde natuurlijk, wanneer je hem uit wil kunnen zetten

HD is met BAT verbonden bij sleutel aan, waarbij BAT (battery) de rode draad is en HD (?) de zwarte, maar zoals eerder vermeld heeft die verder niks met de vonk te maken

verder is het zo dat als je op weerstand doormeet dat het niet zoveel uitmaakt op welke m200 of 2000 je die multimeter zet, het gaat erom dat als hij een 1 geeft, hij geen verbinding heeft, en een 0,***** waarde dat hij minder dan oneindig weerstand heeft. die draaiknop is enkel om de exacte waarde uit te kunnen lezen, welke simpelweg hoger is naarmate de stroomkring een slechtere verbinding heeft, maar verder ook vrij onbelangrijk is meestal, omdat er enkel afwijkende waardes komen wanneer je stroomkringen simpelweg katsgaar zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-8-2008 om 20:34 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsje 23-8-2008 21:08 Print reply

Posts: 1687
whi..
handig zo'n broer als automonteur..

vonk voor elkaar gekregen.. dus vlop, de boormachine erop, vinger in luchtfiltergat zodat hij benzine krijgt...


maar




dit is het resultaat...

http://www.youtube.com/watch?v=M7wyI2SK8vs

wat doe ik verkeerd,

onsteking is uitgevijlt, zodat hij vroeger kon...
stond op z'n vroegst op dat vilmpje,

daarna wat later gezet, wat niet hielp...


wat kan het probleem zijn mensen???



oja bij filmpje staat honda mb... maar het FRAME is honda mtx, het blok en kabelboom is van MB..


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 23-8-2008 om 21:10 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 24-8-2008 0:23 Print reply

Posts: 10355
je boormachine draait de verkeerde kant op (beste automonteur, die broer van jou )

staat een pijl op je vliegwiel.

maximaal op zn vroegst zetten doe je door de grondplaat tegen de vliegwieldraairichting in te draaien, dus niet klakkeloos met de klok mee bij elke fiets, eerst denken dan doen. Zou je aanraden zowiezo niet al te vroeg te zetten, maargoed zelf weten als je graag het allerlaaatste beetje er uit wil persen in ruil voor veel extra slijtage. Helemaal hoogtoerige setups die veel te verduren krijgen kan je echt niet zomaar op zn vroegst zetten.

heb je er overigens wel een spie in?


en btw al jullie fake ass nep honda advies gevers, ik rijd al 10 jaar honda mb/t als primair vervoer, en heb in die tijd al heel wat ervaring opgedaan, en julile 16 jarige knulletjes die zeggen van draai hem maximaal rechtsom bij iedereen die het vraagt, zouden ze de brommers vanaf moeten jatten.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-8-2008 om 0:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-8-2008 om 0:32 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 2203 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved