alex4421 |
22-8-2008 23:29 |
Posts: 119 |
is ook wel een watergekoelde he ?
of doet er dat niet veel toe ?
te grote hoofdsproeier ? een brommer gaat toch juist harder lopen van te veel lucht ? als ik men luchtvijs uitdraai ook ?
|
|
|
|
flip_nsr_80cc |
22-8-2008 23:33 |
Posts: 597 |
wat behoor je met deo te zien als je brom valse lucht pakt????????
ik heb gedaan ma brommer ruikt nog steeds na chocolade (axe choltae ofzow) best zonde van mijn deo
|
|
i cant spel, dus zeur niet |
|
Makrolon |
22-8-2008 23:39 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
wat behoor je met deo te zien als je brom valse lucht pakt????????
ik heb gedaan ma brommer ruikt nog steeds na chocolade (axe choltae ofzow) best zonde van mijn deo
:''') Dat is dat je brommer lekker ruikt! Nee, als hij stationair loopt en je hebt valse lucht dan valt hij uit. of gaat anders lopen iig.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Derbi-Olaf |
22-8-2008 23:39 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: alex4421
is ook wel een watergekoelde he ?
of doet er dat niet veel toe ?
te grote hoofdsproeier ? een brommer gaat toch juist harder lopen van te veel lucht ? als ik men luchtvijs uitdraai ook ?
dat doet er niet toe, helemaal niks.
een brommer gaat hoger stationair lopen als 'ie lucht kan nemen waar het niet hoort ja.
Verde zou ik tog je bougie eens controleren (kleur) en een kleinere sproeier erin, misschien is dan alles al verholpen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
geert-nsr |
22-8-2008 23:47 |
Posts: 6438 |
ff je pakkingen vervangen.
je brommer zuigt valse lucht.
|
|
|
|
alex4421 |
23-8-2008 0:06 |
Posts: 119 |
en als ik men choke opzet valt hij uit... koud nog warm
kan hem wel starten met choke na een nachtje buiten maar is gemakkelijker zonder
Dit bericht is gewijzigd door alex4421 op 23-8-2008 om 0:06 uur.
|
|
|
|
Makrolon |
23-8-2008 0:06 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: alex4421
en als ik men choke opzet valt hij uit... koud nog warm
Dat is normaal ja.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
alex4421 |
23-8-2008 9:26 |
Posts: 119 |
ik heb de bouten van carb en spruitstuk aangedraait en heeft niet echt zoveel uitgedaan ? moest het men cil pakkingen zijn zou ik dit toch merken aan een lek van koelvloeistof ?
wel een verandering door het koude weer
hij wou gwn niet meer stazrten vanmorge met of zonder choke heb dan uiteindelijk in gang gelopen in eerste en heeft een goede 5-6 meter geduurd eer hij zij vroem
tijdens de rit viel me op dat als ik in neutraal gwn gas gaf van stationair te beginnen trok hij mooi op in toeren en bij de 6-8 was het of hij precies 1-3 ontplofingen oversloeg door een verkeerd mengsel maar hij ging erachter gwn door naar de 11 000
dan heb ik eens de luchtvijs op 2 uit (standaard afstelling om te vertekken ?) en dan bleef hij niet hangen en ging schoon mee in de toeren
hij start ook wel makkelijker met de luchtvijs niet op 0,5 maar dan zijn de bijwerkeningen zoals dat haperen op 3000 wel sterker maar het pruttelen zoals vandaag !!(vanwege de koude!!heel zeker!!) is dan weg gewerkt door de luchtvijs meer uit te draaien
edit: hierjuist nog een halve bus axe op los gelaten en niets van verandering kwa motorisch draaien !! zero !! dus geen valse lucht :p
Dit bericht is gewijzigd door alex4421 op 23-8-2008 om 9:33 uur.
|
|
|
|
just_pelmke |
23-8-2008 12:11 |
Posts: 1349 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: alex4421
ik heb de bouten van carb en spruitstuk aangedraait en heeft niet echt zoveel uitgedaan ? moest het men cil pakkingen zijn zou ik dit toch merken aan een lek van koelvloeistof ?
wel een verandering door het koude weer
hij wou gwn niet meer stazrten vanmorge met of zonder choke heb dan uiteindelijk in gang gelopen in eerste en heeft een goede 5-6 meter geduurd eer hij zij vroem
tijdens de rit viel me op dat als ik in neutraal gwn gas gaf van stationair te beginnen trok hij mooi op in toeren en bij de 6-8 was het of hij precies 1-3 ontplofingen oversloeg door een verkeerd mengsel maar hij ging erachter gwn door naar de 11 000
dan heb ik eens de luchtvijs op 2 uit (standaard afstelling om te vertekken ?) en dan bleef hij niet hangen en ging schoon mee in de toeren
hij start ook wel makkelijker met de luchtvijs niet op 0,5 maar dan zijn de bijwerkeningen zoals dat haperen op 3000 wel sterker maar het pruttelen zoals vandaag !!(vanwege de koude!!heel zeker!!) is dan weg gewerkt door de luchtvijs meer uit te draaien
edit: hierjuist nog een halve bus axe op los gelaten en niets van verandering kwa motorisch draaien !! zero !! dus geen valse lucht :p
Dit bericht is gewijzigd door alex4421 op 23-8-2008 om 9:33 uur.
waar heb je gespoten?
als je op je tank spuit zal het niet veel effect hebbe
onder en boven aan de cilinder,bij de carb enik dacht ook bij de uitlaat,je moet niet je hele blok onderspuite
|
|
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel |
|
alex4421 |
23-8-2008 17:01 |
Posts: 119 |
overal waar een paking of dergelijke zit waar hij valse lucht kan trekken !! staat nu op 1,75 open de luchtstelvijs, en gaat nu wel veel beter hoor !!
|
|
|
|
alex4421 |
25-8-2008 9:34 |
Posts: 119 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: alex4421
overal waar een paking of dergelijke zit waar hij valse lucht kan trekken !! staat nu op 1,75 open de luchtstelvijs, en gaat nu wel veel beter hoor !!
nu dat het veel kouder is buiten wil de nsr gwn niet meer op de normale manier starten ? kicken met of zonder gas, choke geen choke!!
in gang lopen is het enigste wat ik nu nog kan doen maar eens hij wat warm heeft gaat het met de kick en beetje gas wel ? en als hij dan aan gaat heeft hij het enorm moeilijk met blijven te draaien als ik hem moet in gang lopen ?
|
|
|
|
alex4421 |
26-8-2008 19:55 |
Posts: 119 |
srr dat ik 3 dubbel post maar anders ziet er niemand naar ?
ik weet nog dat de eigenaar iets heeft gezegd van een buisje in de luchtfilter dat een correcte afmeting moest hebben of een brommer zou anders draaien dus meer lucht en foute afstelling volgens mij ? zou dat mijn probleem niet kunnen zijn want ik denk dat daar is aan geweest door de vorige eigenaar en aangezien velen valse lucht denken lijkt me dit wel eerder de oorzaak als ...
|
|
|
|
markhispania3 |
26-8-2008 19:58 |
Posts: 1971 |
Een brommer kan pas valse lucht pakken nadat het mengsel gemaakt is, dus niet langs je luchtfilter.
|
|
|
|
alex4421 |
26-8-2008 20:09 |
Posts: 119 |
wel ja ik bedoel gwn een teveel aan lucht waardoor hij zo raar doet !! ?? hij wil alleszidns gwn niet starten met dit weer na effe stil te staan ?(als hij dus koud staat , moet hem in gang lope en dan doet hij nog moeilijk ook voor te draaien
Dit bericht is gewijzigd door alex4421 op 26-8-2008 om 20:10 uur.
|
|
|
|
De Schout |
26-8-2008 20:20 |
Posts: 5327 |
begin is ff met leestekens te gebruiken, dit is redelijk moeilijk leesbaar zo. maar k blijf toch bij valse lucht, haal je spruitstuk en carb er eens af en controleer op een glasplaat of een spiegel of de pakkingvlakken nog mooi vlak zijn. zoniet vlak maken. dan alles weer in elkaar met nieuwe pakkingen en desnoods een heel klein beetje vloeibare pakking. niet heel vast aandraaien. vooral de carb en de aansluiting ervan op t spruitstuk zijn redelijk gevoelig voor krom-trekken door te vast aandraaien. kijk daarna eens of er nog een begrenzer in je luchtfilter zit, zoja --> deruit gooien. ga dan je carb is bekijken.
-gasnaald heel en recht enzo?
-stationair sproeier niet verstopt?
-hoofsproeier niet verstopt?
en vermeld dan hier ff de maat van je hoofdsproeier, en je volledige set-up.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|