Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - nsr 50 afstel probleemmoeilijk starten en blijven hangen op toeren!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 732 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51594 - nsr 50 afstel probleemmoeilijk star...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

alex4421 22-8-2008 21:57 Print topicpost
Posts: 119
hey,

ik heb een nsr 50 met een keihin 16.6 carburator
en die start bv heel goed na een nachte buiten staan bij dit weer en start direct en goed zonder choke
rijd dan goed en trekt tot de 11 000 toeren ( hij is begrensd) dus tot zen maximum.
als ik hem dan afleg moet ik ik gas geven tijdens het kicken voor te starten.

en als ik gas geef als hij warm staat en los en hij terug komt, blijft hij heel licht hangen op de 3000 toeren, misschien nog maar een halve sec.
als ik de lucht vijs van 0,5 slagen open naar 1 zet begint hij harder te draaien en naar 1,5 dan nog harder als ik dan mijn stationair goed zet en ga rijden trekt hij goed enzo maar los ik dan men gas met de koppeling ingedrukt blijft hij inplaats van effe op de 3000 toeren hangen gemakkelijk 7-10 sec hangen op die toeren en daalt hij naar stationair.
starten gaat dan iets gemakkelijker (ik moet weinig tot soms geen gas meer geven voor te starten)

ik weet helemaal niet aan wat dit kan liggen, want ik ben gewoon van men camino om maar met 1 sproeier te werken, hier heb je ook nog een gasnaald enzo.

boegie kleur weet ik niet aangezien het een heel karwei is om bij de boegie t ekomen aangezien ik ook nog een onderkuip heb op men nsr

mvg, alex
 

just_pelmke 22-8-2008 21:58 Print reply

Posts: 1349
voor dat starten heb ik geen verklaring
mr dat 2de,valse lucht?
ff checken met deo

Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 22-8-2008 om 21:58 uur.
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
alex4421 22-8-2008 21:59 Print reply
Posts: 119
het is een kompleet gereviseerd blok met nieuwe pakkingen en is al gerodeerd ?
hoe bedoel je juist met deo ?
 
Tommyofzo 22-8-2008 22:00 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
voor dat starten heb ik geen verklaring
mr dat 2de,valse lucht?
ff checken door deo te spuiten rond de cilinder kop, voet, en bij het spruitstuk, als hij er op welke manier dan ook op reageert heb je valse lucht.

Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 22-8-2008 om 21:58 uur.


 
alex4421 22-8-2008 22:02 Print reply
Posts: 119
aan de kop pakking zal het niet liggen want dan zou hij koelvloeistof lekken
zal morgen eens kijken wat hij doet als ik deo op spuit (rondspuit)

Dit bericht is gewijzigd door alex4421 op 22-8-2008 om 22:03 uur.
 
TimpY 22-8-2008 22:07 Print reply

Posts: 37
breng hem bij een dealer 10 x beter dan er zelf aan te prutse als je er geen verstand van heb..

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 22-8-2008 om 22:50 uur.
 
alex4421 22-8-2008 22:09 Print reply
Posts: 119
ik heb er wel verstand van maar voor dit probleem weet ik geen oplossing omdat ik zo iets nog nooit heb meegemaakt
 
mtx-bart 22-8-2008 22:19 Print reply
Posts: 816
Ik had ook dat hij op 3000 teoren bleef hangen. Bij mij was het de stationairschroef die naar binnen trilde en zichzelf dus indraaide waardoor hij meer toeren ging lopen.

Wat voor sproeier heb je er eigenlijk in zitten?
 
De Schout 22-8-2008 22:20 Print reply
Posts: 5327
het lijkt mij valse lucht icm een te grote hoofdsproeier.
 
tune tweak fiddle bang bummer
just_pelmke 22-8-2008 22:20 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
Ik had ook dat hij op 3000 teoren bleef hangen. Bij mij was het de stationairschroef die naar binnen trilde en zichzelf dus indraaide waardoor hij meer toeren ging lopen.

Wat voor sproeier heb je er eigenlijk in zitten?


hij valt weer terug dus heb kan de stationairschroef niet zijn
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
alex4421 22-8-2008 22:20 Print reply
Posts: 119
sproeier weet ik nie , maar bij u was het de schroef dat zich verplaatste maar bij mij niet he ?
 
just_pelmke 22-8-2008 22:22 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alex4421
sproeier weet ik nie , maar bij u was het de schroef dat zich verplaatste maar bij mij niet he ?


nee,omdat hij na een halve seconde weer terug valt kan het de stationairschroef niet zijn,want dan zou die constant blijven hangen daar
ben er zeker van dat het valse lucht is

edit: laatst nog gezien bij n honda mbx,ook bij 3000 toeren

Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 22-8-2008 om 22:22 uur.
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
alex4421 22-8-2008 22:27 Print reply
Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


nee,omdat hij na een halve seconde weer terug valt kan het de stationairschroef niet zijn,want dan zou die constant blijven hangen daar
ben er zeker van dat het valse lucht is

edit: laatst nog gezien bij n honda mbx,ook bij 3000 toeren

Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 22-8-2008 om 22:22 uur.

hij kan wel nog stijgen in toeren als ik men lucht vijs van 0,5 naar 1,... uitdraai
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-8-2008 22:50 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimpY
breng hem bij een dealer 10 x beter dan er zelf aan te prutse als je er geen verstand van heb.. moet je maybe nog geen andere nsr kope die over de 150 rijd..? laterszz




notitie voor sales in de topics, 2e keer vandaag

en verder, zeg niets als je niets nuttigs zegt:0

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 22-8-2008 om 22:55 uur.
 
just_pelmke 22-8-2008 22:52 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alex4421
[...]

hij kan wel nog stijgen in toeren als ik men lucht vijs van 0,5 naar 1,... uitdraai


ik ga er maatje fantic es bij roepe momentje
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Derbi-Olaf 22-8-2008 22:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
het lijkt mij valse lucht icm een te grote hoofdsproeier.

te grote hoofdsproeier! die conclusie had ik ook al.
aangezien hij ijskoud goed start zonder choke, meestal staat die dan veel te rijk

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 22-8-2008 om 22:55 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 3041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved