Als je een nieuwe brommer koopt, zijn deze meestal met een 'permanente' begrensing zoals een prop in de uitlaat, geknepen bij de inlaat, ect ect. Dit is omdat hij dan voldoet aan de Nederlandse wetgeving (45km/u).
Veel mensen halen deze begrensing er uit, zodat de brommer dan harder loopt. Echter mag van de nederlandse wet je brommer niet harder lopen dan 45, dus het opvoeren/ontgrensen van een brommer, zodat hij harder dan 45 loopt, is illegaal. Als jij gepakt word met te hard rijden/op de rollerbank gezet word, dan kunnen er inderdaad sancties volgen, hoge boetes, en zelfs je brommer kan in beslag genomen worden.
Nu komen we bij het volgende soort begrensing, de begrensers die je aan en uit kunt zetten. Veel mensen zetten zo'n soort begrenser (bijvoorbeeld eurobegrenser) op hun brommer, (zodat ze hem met een druk op de knop of een pinnetje er uit trekken, meestal een 'verborgen manier') zodat ze hem snel minder hard kunnen laten lopen.
Dit echter is ook illegaal, als je gepakt word met een 'aan uit begrenser' op de rollerbank, dan krijg je EN een boete voor je begrenser, en een boete voor de maximale snelheid die je brommer zonder die begrenser haalt.
Duidelijk zo?
[...]
Hij weet het niet, daarom plaatst hij een post hier?