Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Yorsoul
kan ik niet:P
maar als je dat wel had:P
op welke uitlaat en op welke plek dee je hem?
--------------------------------------------------------------------------------
ik heb er 1 tussen de demper en de uitlaat (proma) heb wel de demper pijp heel stuk korter moeten zagen aangezien normaal de demper over de pijp heen schuift, en nu ertussen zit en dus niet over elkaar kan schuiven.
overigens zitten er altijd grote hendels op, beter maar je zelf een klein metalen plaatje net als ik.
spuit het zooitje zwart en die zijkap zit er precies voor.
er is voor de stinger van de meeste uitlaten (dus oa mijn proma) wel een verloopje te vinden die erop past (gewoon klempassing) en die je dan in de kraan draaid.
om de demper heen paste niet zomaar, dus ik heb het schroefdraad uitgedraaid en er 4 zaagsnedes ingemaakt zodat hij dicht kan worden geknepen met een zware slangenklem.
ik zet de kogelkraan om met een chokehendel van een aanloop-koppelingshendeltje op het stuur.
je kunt namelijk een gaatje boren in de hendel van de kogelkraan en hier een fiets binnenkabel doorheen doen en een schroeftonnetje erachter.
het enigste wat je dan moet fixen wat ff kutten is, is een beugeltje waar de buitenkabel tegen komt en bij mij zorgt die er ook gelijk voor dat de hendel maar een kleine slag kan maken (hij komt er simpelweg tegenaan) en dus hoef je niet te gaan boren.
verder heb ik ondervonden:
mijne heeft ook een hard teflon als 'lagerring' deze kan tegen de temp, maar is wel wat stroever gaan draaien, maar lekt NIET!
(ze zijn er ook met metaalen geleiders, die kunnen heel heet worden, maar die zijn duur)
bij vol gas stotterd hij.
dus ik heb er ook een gashendel begrenzer op (gaatje boren aan de bovenkant van je gasmeganisme, schroefdraad in tappen, en een boutje erin, die laat je 4 mm uitsteken, en als je een wout ziet draai je hem erin dan kan het gas niet verder omdat het uistekende ding van het 'draaigedeelte' (wat het tonnetje mee neemt) er dan tegenaan komt.
dan doet hij het perfect
en nog beter met toerenbegrenzer
zo heb ik mijn 110cc mtx ipv 135/140
60 laten lopen.
merkt er nix van
het omzetten lijkt veel gedoe, maar het is dus 1 hendel aan mijn stuur, 1 schroefje op me gashandvat en 1 stekkertje eruit.
EDIT:
binnendiameter van de meeste en dus ook mijn pijp (stinger) en kogelkraan is 19mm als je groter wil krijg je meteen 22 of 24 dacht ik.
de buitendia van mijn stinger is 22 hier is een verloopje voor te krijgen zoals je bij de foto ziet wat er in gedraaid is, deze beuk ik dus gwn op de uitlaat (klempassing)
aan de andere kant (demper) is de buitendia 25 deze maat zul je nergens vinden als verloopje aangezien loodgieters dat nergens gebruiken, hier heb ik dus gwn het schroefdraad iets uitgedraaid wat het was dus 23/24mm ofzo (schroefdraad werkt nog wel:P)
FOTO's
nog allemaal met demper nog niet afgezaagt.
http://img131.images...mage=dsc00188kx3.jpg
sorry voor kut kwaliteit had toen een kut telli.
http://img385.images...mage=dsc02381rq8.jpg
http://img385.images...mage=dsc02384ux2.jpg
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-8-2008 om 19:34 uur.