Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 890 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51552 - Honda mt5
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3573 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Johann 21-8-2008 19:29 Print reply

Posts: 1273
Vreemd zwart is meestal een teken van te groot, is hij ook nat?
Bougie is natuurlijk niet voor 100% betrouwbaar.
 
Heilige Antonius 21-8-2008 19:30 Print reply

Posts: 1202
Jep hij is ook aardig nat als ik hem eruit haal.

Ik heb een ding nog niet naar gekeken: de membraan klepjes, kan het daar ook aan liggen? zoja, hoe kan ik die controleren ofdat ze versleten zijn
 
mtx-motard 21-8-2008 19:31 Print reply

Posts: 14947
ff je mond erop zetten en zo hard zuigen als je kan (aan de carburateur kant) als je nu lucht kan inademen is hij lek.

of even tegen het licht houden en kijken of je ''door'' je kleppen kan kijken.

maare grondplaat gewoon helemaal naar rechts.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Johann 21-8-2008 19:33 Print reply

Posts: 1273
Van binnenuit tegen het licht in kijken of er een gleufje in zit. Bedoel de klepjes die moeten vlak afsluiten. Zijn het aluminium klepjes direct carbon kopen in verband met afbreken.
 
Saknet 21-8-2008 19:33 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
ja nja ik heb hier gelezen en ook op google dat hij toch helemaal naar rechts moet met een snelle cilinder en daar staat hij nu ook op..
net nog eve stukje gerede: als ik echt heeeel lang doortrek in de versnellinge dan komt hij een beetje op gang ik begin toch aan de sproeier te denken.. als het dan een originele van een mt8 is wat voor een sproeier moet er dan ongeveer in?

Helemaal naar rechts, vooral als een kip zonder kop doen als je zuigers wilt blijven vervangen, en je toch al een hekel aan je krukaslagers hebt.
Maar je moet het zelf weten.
Dat Als jij dan ook nog vrolijk met een veelste kleine sproeier gaat rijden, is vragen om vastlopers.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-8-2008 om 19:36 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Heilige Antonius 21-8-2008 19:34 Print reply

Posts: 1202
grondplaat staat nu helemaal naar rechts, morgen zal ik wat sproeiers proberen. Maar het zou dus eventueel aan het membraan kunne liggen? of lijken mijn 'symptomen' daar totaal niet op
 
Heilige Antonius 21-8-2008 19:35 Print reply

Posts: 1202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

Helemaal naar rechts, vooral als een kip zonder kop doen als je zuigers wilt blijven vervangen, en je toch al een hekel aan je krukaslagers hebt.
Maar je moet het zelf weten.
Dat jij dan ook nog vrolijk met een veelste kleine sproeier gaat rijden, is vragen om vastlopers.




Dooie, iedereen zegt toch dat hij helemaal naar rechts moet en ik heb geen hekel aan mn krukaslagers maar aan jou
 
Johann 21-8-2008 19:35 Print reply

Posts: 1273
Kan zeker wel!
 
Johann 21-8-2008 19:36 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
grondplaat staat nu helemaal naar rechts, morgen zal ik wat sproeiers proberen. Maar het zou dus eventueel aan het membraan kunne liggen? of lijken mijn 'symptomen' daar totaal niet op


Ik bedoel het membraam natuurlijk
 
Heilige Antonius 21-8-2008 19:37 Print reply

Posts: 1202
ok thnx
 
Saknet 21-8-2008 19:39 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
[...]


Dooie, iedereen zegt toch dat hij helemaal naar rechts moet en ik heb geen hekel aan mn krukaslagers maar aan jou

vooral doen wat iedereen zegt, besef je ook dat die mensen hiero vaak zelf een brommerzaak hebben en graag nieuwe spulletjes verkopen, ouwe.

iig kan je bij een 2takt motor niet zomaar wat aanrommelen, komt allemaal wat precies, om redenen die ik jou zeker niet uit ga leggen.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-8-2008 om 19:39 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mtx-motard 21-8-2008 19:39 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

Helemaal naar rechts, vooral als een kip zonder kop doen als je zuigers wilt blijven vervangen, en je toch al een hekel aan je krukaslagers hebt.
Maar je moet het zelf weten.
Dat Als jij dan ook nog vrolijk met een veelste kleine sproeier gaat rijden, is vragen om vastlopers.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-8-2008 om 19:36 uur.


k weet niet wat voor ervaring jij hebt met zuigers? maar ik heb in al die duizenden km niet zuigers vervangen ofzo.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Saknet 21-8-2008 19:41 Print reply

Posts: 10355
ik weet niet hoeveel toeren jowu mb5 blokje met 70cc draait op top? of jouw rijstijl of routes? maar met deze beunmethodes krijg je nogal gauw last van overhitting bij langere tijd op top bij 11+k rpm.



dat zijn 2 malossi zuigers van 70cc malossi (met allebei een gat erin gebrand) . toen had ik de ontsteking helemaal rechtsom gedraaid, zoals iedereen me aanraadde.). de 3e zuiger hield het vele malen langer uit, met ontsteking 1mm voor het streepje, echter liep ook stuk om andere reden maar dat terzijde.

heb het ook al met imitatie 70cc cilinders gehad, maar die zuigers heb ik jaren geleden al weggegooid.

Na verder onderzoek bleek dat men het enkel bij sprints erg vroeg zet, omdat het dan niet tijd genoeg heeft om te warm te worden.

(K)


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-8-2008 om 20:06 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Heilige Antonius 22-8-2008 13:02 Print reply

Posts: 1202
Membraam is volgens mij niks mis mee, ik ga zo even naar een vriend met een goedlopende mt en dan ga ik ff het een en ander overschroeven, cdi, en carb en dan zien we wel weer
 
Heilige Antonius 22-8-2008 17:51 Print reply

Posts: 1202
Ik ben écht ten einde raad..
Vandaag allemaal overgezet van een goedlopende honda:
CDI
MEMBRAAM
CARB
UITLAAT
BOUGIE+KABEL.
verschillende sproeiers geprobeerd, maar echt niks helpt..
Volgens de buurman is er een lager kapot in het blok, maar ik hoor er niks aan en t lijkt me sterk dat hij daardoor zo slecht loopt?
 

Dit topic is 3573 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved